• Jooosen

    Vi som försökt med första barnet ca 1 år

    Hej,

    Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • Lillatjejen1992

    "Ni kommer bli gravida såfort ni fått hjälp!"

    5 letrozole och ovitrellecykler senare och ännu ingenting.

    "Ni kommer bli gravida när du slutar med hormonbehandling! Det är jättevanligt!"

    Men näe.. Fyfan vad jag hatar detta! Sån total jävla avsky!


    Försökt plussa sedan juli-16. Ofrivilligt barnlösa, kvinnlig faktor (pco) och manlig faktor (få spermier)
  • Natttis

    Jag försöker med mitt andra barn jag och maken har försökt lite över 1,5 år jag har gått på letrozol 3 gånger. Jag och maken är lite överviktiga så både jag och han försöker så gott vi kan att gå ner i vikt. Va hos barnmorskan igår för och se om vi såg något och det va en fin stor blåsa på höger sida. Så jag hoppas och ber att det sätter sig jag börjar känna att det känns hopplöst. :'(

  • Jooosen
    Lillatjejen1992 skrev 2018-04-24 15:04:11 följande:

    "Ni kommer bli gravida såfort ni fått hjälp!"

    5 letrozole och ovitrellecykler senare och ännu ingenting.

    "Ni kommer bli gravida när du slutar med hormonbehandling! Det är jättevanligt!"

    Men näe.. Fyfan vad jag hatar detta! Sån total jävla avsky!


    Fyfan för detta!! <3. Ska på första mötet imorn ...
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Lillatjejen1992
    Jooosen skrev 2018-04-24 15:53:51 följande:

    Fyfan för detta!! <3. Ska på första mötet imorn ...


    Hoppas allt går bra och att ni slipper tillhöra kategorin där vi är (fel på båda 2) <3
    Försökt plussa sedan juli-16. Ofrivilligt barnlösa, kvinnlig faktor (pco) och manlig faktor (få spermier)
  • LillaAw
    Jooosen skrev 2018-04-24 15:53:51 följande:

    Fyfan för detta!! <3. Ska på första mötet imorn ...


    Lycka till imorgon! <3
  • Jooosen
    Lillatjejen1992 skrev 2018-04-24 16:16:24 följande:

    Hoppas allt går bra och att ni slipper tillhöra kategorin där vi är (fel på båda 2) <3


    Tack! Jag hoppas att det inte blir så långdraget men vad ja hört från er känns det som att allt tar en evighet... fått för mig att det är ?fel? på mig.. men så känner nog alla iofs..
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Jooosen
    LillaAw skrev 2018-04-24 16:41:56 följande:

    Lycka till imorgon! <3


    Tack! Är lite nervös .. :p
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Lillatjejen1992
    Jooosen skrev 2018-04-24 17:02:20 följande:

    Tack! Jag hoppas att det inte blir så långdraget men vad ja hört från er känns det som att allt tar en evighet... fått för mig att det är ?fel? på mig.. men så känner nog alla iofs..


    Vi fick göra alla prover, gyn undersökning och remiss till spermaprov på första besöket. Andra besöket fick vi provsvaren och "domen". Så det gick vääääldigt fort. Hon ville remittera oss vidare till ivf redan då men det var vi inte redo för och är ännu inte redo :( Jag måste få sörja att vi inte kan klara det på egen hand och inte bara kasta mig in i ivf för att vi får.

    Jag visste redan innan utredningen att något var fel (min kropp började ju strula sommaren 16) och la hela skulden på mig varje månad och tänkte inte alls på att det ens kunde vara fel på båda. Hade dock önskat att det bara låg hos mig då pco är "lättbehandlat", men det turen hade inte vi..

    Hoppas allt går bra för er iaf <3
    Försökt plussa sedan juli-16. Ofrivilligt barnlösa, kvinnlig faktor (pco) och manlig faktor (få spermier)
  • Jooosen
    Lillatjejen1992 skrev 2018-04-24 20:35:10 följande:

    Vi fick göra alla prover, gyn undersökning och remiss till spermaprov på första besöket. Andra besöket fick vi provsvaren och "domen". Så det gick vääääldigt fort. Hon ville remittera oss vidare till ivf redan då men det var vi inte redo för och är ännu inte redo :( Jag måste få sörja att vi inte kan klara det på egen hand och inte bara kasta mig in i ivf för att vi får.

    Jag visste redan innan utredningen att något var fel (min kropp började ju strula sommaren 16) och la hela skulden på mig varje månad och tänkte inte alls på att det ens kunde vara fel på båda. Hade dock önskat att det bara låg hos mig då pco är "lättbehandlat", men det turen hade inte vi..

    Hoppas allt går bra för er iaf <3


    Jasså så pass! Ja hade tänkt mer samtal bara men hoppas vi får göra lika mycket som er! Vore så jäkla skönt. Svårt o komma från jobb i tid och otid oxå... nej förstår det. Vet inte heller om vi skulle klara av att hoppa på ivf direkt.. men ja hade nog inte orkat vänta. Men man måste ju vara redo mentalt såklart.. kram!
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Jooosen
    Hedblomster skrev 2018-04-24 10:58:44 följande:

    Då har sambon fått hem sitt plaströr för spermaprov. Det är inte helt enkelt att göra provet förstod vi! Det ska in ett speciell datum en speciell tid, i det här fallet en måndagseftermiddag. Provet ska vara max en timme gammalt när det lämnas in. Vi bor i en stad, sambon jobbar i en annan och sjukhuset ligger i en tredje. Han kan inte göra det hemma eller på jobbet (vilket inte kändes lämpligt ändå) för då hinner han inte i tid, så vi antar att en toalett på sjukhuset blir mest praktiskt men det känns så himla knäppt. Hur som helst blir det skönt att ha det gjort och förhoppningsvis ser det normalt ut. En del av mig VILL att det ska vara fel på någon av oss så att vi kan få hjälp NU, men den rationella sidan av mig tänker att det är bättre att allt är bra - vi får vänta så länge det krävs helt enkelt... Men ja. 


    Oj en timme alltså. Vad känner han inför att göra det på sjukhuset? Min kille skulle noja totalt. Hoppas det går bra. När sker detta? Ja man vet inte va man vill. Hitta fel eller inte..
    Försöker med första barnet sen april 2017
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år