• Jooosen

    Vi som försökt med första barnet ca 1 år

    Hej,

    Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • Långväntanefterdig
    Jooosen skrev 2018-04-26 08:38:22 följande:

    Ja det har du ju rätt i! Vi betalde typ 350 kr. Kanake ja kan föreslå spolning trots allt! ..?


    Allting såg tipp topp ut hos mig med men han gjorde ändå en spolning. Är tydligen standard vid utredning.
  • Jooosen
    Långväntanefterdig skrev 2018-04-26 08:44:21 följande:

    Allting såg tipp topp ut hos mig med men han gjorde ändå en spolning. Är tydligen standard vid utredning.


    Okej. Vafan varför sa han att det inte behövdes.. ska insistera på det trots allt...!!
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Natttis

    Jaha jag va hos barnmorskan i måndags hon såg en fin blåsa men jag har fortfarande inte haft någon ägglossning. ???? jag ska testa senare idag se om det är på gång. Jag är rädd att jag har haft en för tidig ägglossning för enligt min flo app hade jag i måndags men enligt barnmorskan va den inte riktigt mogen än någon dag eller 2 till men nopp inget ???? testar fram till det är slut sen ger jag upp. Och skiter i ägglossning test. Se när eller om mensen kommer.

  • Jooosen
    Natttis skrev 2018-04-26 09:32:55 följande:

    Jaha jag va hos barnmorskan i måndags hon såg en fin blåsa men jag har fortfarande inte haft någon ägglossning. ???? jag ska testa senare idag se om det är på gång. Jag är rädd att jag har haft en för tidig ägglossning för enligt min flo app hade jag i måndags men enligt barnmorskan va den inte riktigt mogen än någon dag eller 2 till men nopp inget ???? testar fram till det är slut sen ger jag upp. Och skiter i ägglossning test. Se när eller om mensen kommer.


    Ja Fyfan va stressad man blir av testen! Min gyn sa äl om cirka 3 dagar. Litar på det och testar inte denna månad (dock struntat i test senaste månaderna). Är rätt skönt. Har du regelbunden mens annars?
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Långväntanefterdig
    Jooosen skrev 2018-04-26 09:09:48 följande:

    Okej. Vafan varför sa han att det inte behövdes.. ska insistera på det trots allt...!!


    Tycker jag verkligen du ska göra. För jag som e gynrädd föreslog nämligen å skita i den fall allt såg bra ut. Men det gick icke. Däremot sa han att han skulle färsöka göra det samtidigt som han kollade ultraljudet så jag slapp komma 2 ggr.
  • Långväntanefterdig
    Jooosen skrev 2018-04-26 09:40:51 följande:

    Ja Fyfan va stressad man blir av testen! Min gyn sa äl om cirka 3 dagar. Litar på det och testar inte denna månad (dock struntat i test senaste månaderna). Är rätt skönt. Har du regelbunden mens annars?


    Läkaren sa till mig innan vi visste vad felet var att om jag 1 gång haft äl som visats på stickan så är de helt onödigt å köpa fler test. Ligg varannan var tredje dag kring äl ist.
  • Jooosen
    Långväntanefterdig skrev 2018-04-26 12:14:19 följande:

    Tycker jag verkligen du ska göra. För jag som e gynrädd föreslog nämligen å skita i den fall allt såg bra ut. Men det gick icke. Däremot sa han att han skulle färsöka göra det samtidigt som han kollade ultraljudet så jag slapp komma 2 ggr.


    Okej tack jag ska ta upp det med honom!
    Just påbörjat utredning för ofrivillig barnlöshet
  • Natttis
    Jooosen skrev 2018-04-26 09:40:51 följande:

    Ja Fyfan va stressad man blir av testen! Min gyn sa äl om cirka 3 dagar. Litar på det och testar inte denna månad (dock struntat i test senaste månaderna). Är rätt skönt. Har du regelbunden mens annars?


    Nej tyvärr inte så jag har fått letrozol och är inne på min 3 kur. Se om det tar sig ska på onsdag ta ett blodprov som kan se om jag haft ägglossning eller inte. Så det liksom har släppt. Men det känns som det redan har släppt p.g.a att jag inte fått någon glad gubbe än. Tänkte att denna gången är sista gången jag provar med ägglossning test.
  • XAHHA92

    Jag skapade faktiskt idag en dold instagram där jag tänkte skriva av mig och följa andra som också längtar efter barn. Rekommenderar redan er att också göra det, blir så mycket mer personligare men ändå privat! Om

    Ni vill följa mig så heter jag ivf_resan_2018


    Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
  • Långväntanefterdig
    XAHHA92 skrev 2018-04-26 17:05:06 följande:

    Jag skapade faktiskt idag en dold instagram där jag tänkte skriva av mig och följa andra som också längtar efter barn. Rekommenderar redan er att också göra det, blir så mycket mer personligare men ändå privat! Om

    Ni vill följa mig så heter jag ivf_resan_2018


    Harreguuuuud jag tänkte göra samma , höll på att sluta i kaos när jag nästan råkade länka på min egen fb. Shit den hade jag inte vart redo för. Men de gick bra å kontot är stängt. Gjorde en blogg istället haha.... ja herregud. Känns skönt att dela med sig men va anonym!
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år