• Jooosen

    Vi som försökt med första barnet ca 1 år

    Hej,

    Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • Fröken Rabarber
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-16 10:37:01 följande:

    Hej tjejer!!

    Kliniken ringde precis!! Med hjärtat i halsgropen svarade jag. Antingen skulle dom säga att inga ägg är befruktade eller att fler än 5 har befruktats!

    Av mina 11 ägg så var det 7 som var mogna. Och av dessa 7 befruktades ALLA 7!!!!! Helt galet! Blir så himla glad! Så istället för återföring på måndag så blir det återföring på onsdag! Och jag får då tillbaka vår blastocyst! Ni fattar ju hur galet mycket man hoppas nu!


    Vad grymt bra resultat! Härligt att det blir blastocyst tillbaka och så många som åker in i frysen som reserv!
  • LillaAw
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-16 10:37:01 följande:

    Hej tjejer!!

    Kliniken ringde precis!! Med hjärtat i halsgropen svarade jag. Antingen skulle dom säga att inga ägg är befruktade eller att fler än 5 har befruktats!

    Av mina 11 ägg så var det 7 som var mogna. Och av dessa 7 befruktades ALLA 7!!!!! Helt galet! Blir så himla glad! Så istället för återföring på måndag så blir det återföring på onsdag! Och jag får då tillbaka vår blastocyst! Ni fattar ju hur galet mycket man hoppas nu!


    Det är ju helt fantastiskt! :D bra jobbat av de små kämparna. Hoppas alla fortsätter så kanske ni till och med får några syskon till frysen också! ;) kram!
    Påbörjat IVF 2018 nouw.com/nar2blir3
  • mamma4ever

    Hej, hoppas det är okej att jag hoppar in här,

    Jag och min sambo har försökt få barn i 2 år men pga övervikten har det inte funkat.

  • LLW
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-16 10:37:01 följande:

    Hej tjejer!!

    Kliniken ringde precis!! Med hjärtat i halsgropen svarade jag. Antingen skulle dom säga att inga ägg är befruktade eller att fler än 5 har befruktats!

    Av mina 11 ägg så var det 7 som var mogna. Och av dessa 7 befruktades ALLA 7!!!!! Helt galet! Blir så himla glad! Så istället för återföring på måndag så blir det återföring på onsdag! Och jag får då tillbaka vår blastocyst! Ni fattar ju hur galet mycket man hoppas nu!


    Alltså jag blir så himla glad för din skull!! Sitter och ler öra till öra typ, haha! Ååååh vad härligt det måste kännas!!!
  • LLW
    Jooosen skrev 2018-06-15 23:06:58 följande:

    Tack!! Den sa två alvedon o 1 Ipren eller tvärt om! Tack för rådet! Hoppas man kan ha sex dagarna efter? Vilk ju pricka äl då. Sa dom något till dig om det?


    Vi hade sex på kvällen efter då jag hade ÄL samma dag, gjorde ont men "stod ut", haha. Dagen efter försökte vi igen men då fick jag som en riktigt rejäl mensvärk så klarade inte av det. Kändes jättetrist men sex ska fan inte göra ont alltså.
  • Natttis

    Hej alla jag är i hel extas jag har fått en fast smiley gubbe på mitt ägglosningstest. Utan medicin denna månaden jag tro de inte det skulle hända.

  • Långväntanefterdig
    Fröken Rabarber skrev 2018-06-16 11:25:33 följande:

    Vad grymt bra resultat! Härligt att det blir blastocyst tillbaka och så många som åker in i frysen som reserv!


    Jaaa de hoppas jag också !! Vore ju fantastiskt!
  • Långväntanefterdig
    LillaAw skrev 2018-06-16 11:27:55 följande:

    Det är ju helt fantastiskt! :D bra jobbat av de små kämparna. Hoppas alla fortsätter så kanske ni till och med får några syskon till frysen också! ;) kram!


    Men eller hur! Massa syskon till frysen vill vi ha!! :) men allra helst av allt så vill vi ha guldägget som leder till bebis nu!
  • Jooosen
    LLW skrev 2018-06-16 12:22:19 följande:

    Vi hade sex på kvällen efter då jag hade ÄL samma dag, gjorde ont men "stod ut", haha. Dagen efter försökte vi igen men då fick jag som en riktigt rejäl mensvärk så klarade inte av det. Kändes jättetrist men sex ska fan inte göra ont alltså.


    Nej verkligen inte!! Sex gör ont för mig nästan varje ägglossning. Så jäkla trisst!! Min äl är beräknad 3 dagar efter spolning. Ska försöka få till d iaf 1 gång. Men ska fråga läkaren om det! Plus om han kan se varför jag har ont vid sex ibland... men det kanske han inte kan se iofs.. blödde du efter ingreppet?
    Just påbörjat utredning för ofrivillig barnlöshet
  • Långväntanefterdig
    LLW skrev 2018-06-16 12:20:57 följande:

    Alltså jag blir så himla glad för din skull!! Sitter och ler öra till öra typ, haha! Ååååh vad härligt det måste kännas!!!


    Åhhh tack <3 det känns jättebra! Hoppas dom fortsätter frodas så vi får tillbaka lyckoägget och syskon i frysen!
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år