• Jagerika

    Vi som försöker bli gravida med första barnet

    Hej! Det finns så många trådar om detta ämnet men det brukar skena iväg och handla om allt möjligt så därför startar jag en ny.

    Jag och min sambo fyller 26 båda i år, och började försöka med första graviditeten i december 2017. Är det nån mer som vill prata av sig om allt man upplever bara genom själva planeringen? Jag tycker detta är superspännande verkligen :D

    Ska ha mens på söndag ( 12/2 ) och vi prickade in ägglossningen :) jag har mensvärk hela tiden, svider lite i magen så det kanske är nått på gång? Mår illa bara på kvällarna men inga ömma bröst än. Hoppas verkligen :)

  • Svar på tråden Vi som försöker bli gravida med första barnet
  • maria1992
    Jagerika skrev 2018-04-07 13:52:53 följande:

    Det där är också ett pluss!! :D GRATTIS!!


    Åhhh tror du?? Inget spök? De är blått i verkligheten!!

    Hur går de själv?
  • norrland91
    maria1992 skrev 2018-04-07 15:46:35 följande:

    Åhhh tror du?? Inget spök? De är blått i verkligheten!!

    Hur går de själv?


    När har du bim? Så spännande håller tummarna!
  • Anonym1891

    Plussade idag :D Känns så sjukt overkligt :)

  • Anonym (Lillstrumpan)

    Någon som använder ProgesterAll kräm nu när de försöker bli gravida? Erfarenheter?

  • Ahnonym

    Finns det någon här som tagit gravidtester som visar negativt men som ändå varit gravid (att man gjort test ett tag senare igen). Är 3 dagar efter bim, tog ett test idag som visade "inte gravid", mensen här inte gett sig till känna, har inte haft någon pms som jag vanligtvis brukar ha innan mensen, ingen värk, verkligen ingenting... Men vågar inte hoppas... Det fladdrade i magen i förra veckan men försökte bara avfärda det då jag inte orkar bli besviken mer :(

  • Anonym (Kaktus)

    Hej!

    Slutade med mina p-piller för en vecka sen och har nu min ?pillermens? så hoppas ägglossning kommer igång på riktigt om ca 28 dagar! Kommer börja försöka lite smått tidigast i maj, ska på resa i höst så får ju inte vara för långt gången känner jag.

    Har en fundering, räcker det att äta tex Mittval kvinna nu innan man börjar försöka och under tiden man försöker? Tänker på folsyran.

  • Jagerika
    Anonym (Kaktus) skrev 2018-04-09 12:13:40 följande:

    Hej!

    Slutade med mina p-piller för en vecka sen och har nu min ?pillermens? så hoppas ägglossning kommer igång på riktigt om ca 28 dagar! Kommer börja försöka lite smått tidigast i maj, ska på resa i höst så får ju inte vara för långt gången känner jag.

    Har en fundering, räcker det att äta tex Mittval kvinna nu innan man börjar försöka och under tiden man försöker? Tänker på folsyran.


    Välkommen! :) vart ska du resa?

    Jag äter folsyra sen nån månad tillbaka, den ska man börja med innan man blir gravid har jag läst :)
  • norrland91
    Anonym (Kaktus) skrev 2018-04-09 12:13:40 följande:

    Hej!

    Slutade med mina p-piller för en vecka sen och har nu min ?pillermens? så hoppas ägglossning kommer igång på riktigt om ca 28 dagar! Kommer börja försöka lite smått tidigast i maj, ska på resa i höst så får ju inte vara för långt gången känner jag.

    Har en fundering, räcker det att äta tex Mittval kvinna nu innan man börjar försöka och under tiden man försöker? Tänker på folsyran.


    Spännande!! :) ja de räcker om du tar 2 per dag, de rekommenderar 400ug folsyra per dag :)
  • Anonym (Kaktus)
    Jagerika skrev 2018-04-09 20:56:04 följande:
    Välkommen! :) vart ska du resa?

    Jag äter folsyra sen nån månad tillbaka, den ska man börja med innan man blir gravid har jag läst :)
    Tack! :)

    Vi åker till Maldiverna i Oktober! 
  • Anonym (Kaktus)
    norrland91 skrev 2018-04-09 21:17:25 följande:
    Spännande!! :) ja de räcker om du tar 2 per dag, de rekommenderar 400ug folsyra per dag :)
    Ja verkligen! Vad bra, då kör jag på mittval kvinna from idag! =)
Svar på tråden Vi som försöker bli gravida med första barnet