• Juliettabellini

    Är jag gravid eller inte?

    Jag behöver hjälp!

    Har haft oskyddat sex i ett år, aldrig testat för ägglossning utan bara kört på.

    Själv tycker jag att jag haft rätt så regelbunden mens varje månad (skilt några dagar).

    Här är senaste gångerna jag haft mens:

    25/8

    28/9

    28/10 - 2/11

    4/12 - 8/12

    7/1 -

    Nu har jag inte fått någon mens och inte heller tecken på att den är på väg heller så jag köpte och testade ett graviditetstest idag runt kl 16 (12/2) och det visade negativt?! Vad ska jag göra nu? Testet ska vara bra har jag hört, från clearblue som visar antal veckor.

    Vad tror ni? Är jag gravid eller inte? Vad ska jag göra nu?

  • Svar på tråden Är jag gravid eller inte?
  • Anonym (Gynekolog)
    Juliettabellini skrev 2018-02-12 17:47:50 följande:

    Jag behöver hjälp!

    Har haft oskyddat sex i ett år, aldrig testat för ägglossning utan bara kört på.

    Själv tycker jag att jag haft rätt så regelbunden mens varje månad (skilt några dagar).

    Här är senaste gångerna jag haft mens:

    25/8

    28/9

    28/10 - 2/11

    4/12 - 8/12

    7/1 -

    Nu har jag inte fått någon mens och inte heller tecken på att den är på väg heller så jag köpte och testade ett graviditetstest idag runt kl 16 (12/2) och det visade negativt?! Vad ska jag göra nu? Testet ska vara bra har jag hört, från clearblue som visar antal veckor.

    Vad tror ni? Är jag gravid eller inte? Vad ska jag göra nu?


    Alltså hallå.
    25 aug
    28 sept
    28 okt
    och sen MITT I ALLT
    4 dec= det låter som missfall/oregelbunden/gravid

    många kvinnor får missfall utan att veta om det=de tror att det är "försenad" mens
  • SofieJ
    Anonym (Gynekolog) skrev 2018-02-12 20:30:46 följande:

    Alltså hallå.

    25 aug

    28 sept

    28 okt

    och sen MITT I ALLT

    4 dec= det låter som missfall/oregelbunden/gravid

    många kvinnor får missfall utan att veta om det=de tror att det är "försenad" mens


    Hmm va? Du får nog ta fram en kalender. Det är bara 3-4 dagar mer än tidigare cykler. Låter inte så särskilt oregelbundet.

    TS, ta ett nytt test om några dagar. Du lär få antingen mens eller ett positivt test snart! Drygt att vänta bara :(
Svar på tråden Är jag gravid eller inte?