• Anonym (En vän)

    Ange?

    Om man vet om en kvinna som medvetet blir gravid med en man och sedan när barnet är fött inte erkänner detta när faderskapet skall fastställas. Fadern är med på att hon inte berättar något om honom. De är inte tillsammans men har kontakt. Hon får till det så att barnen får "fader okänd" hos kommunen (de gör inga större efterforskningar). Och alla är nöjda.

    Kan man tipsa kommunen anonymt i detta läget om att de har kontakt och skall man lägga sig i och göra det? Vad tycker ni?

  • Svar på tråden Ange?
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (asså) skrev 2018-03-07 18:21:32 följande:

    Jag tycker inte du ska lägga näsan i blöt.

    Det där är något mellan dem två och inget som du behöver ha med att göra.

    Sköt ditt så sköter dom sitt.

    kort och gott.


    Det är inte bara mellan dem. Bedrägeri och att lura av staten pengar samt att undanhålla sitt barn sin biologiska familj är inte okej.
    Anonym (Vet Du?) skrev 2018-03-07 18:15:15 följande:

    Vet du att de inte berättar för barnet heller? Barnet kanske får veta utan att kommunen vet och känner på så sätt till sitt ursprung.


    Och? Det är fortfarande barnet som drabbas och lurar de staten på underhåll så är det rakt av kriminellt.
  • Anonym (?)

    Hon kanske har haft ett one night stand, vad vet du?

  • Anonym (Musse)

    En tjej som varit ute och festat..hamnar i någons säng..var för full att veta vem hon var med..vägrar göra abort..?

  • Anonym (Fyll i anonym signatur.)
    Anonym (?) skrev 2018-03-11 17:43:18 följande:

    Hon kanske har haft ett one night stand, vad vet du?


    Vad spelar det för roll om det var ett ons eller väldens längsta förhållande? Barnet har väl lika mycket rätt till sitt ursprung oavsett?
  • Anonym (Fyll i anonym signatur.)
    Anonym (Musse) skrev 2018-03-11 17:56:32 följande:

    En tjej som varit ute och festat..hamnar i någons säng..var för full att veta vem hon var med..vägrar göra abort..?


    Framgår ju med all önskvärd tydlighet av trådstarten att båda föräldrarna har kontakt.
  • Anonym (Musse)
    Anonym (Fyll i anonym signatur.) skrev 2018-03-11 18:51:54 följande:

    Framgår ju med all önskvärd tydlighet av trådstarten att båda föräldrarna har kontakt.


    Har hon bildbevis för det då..?
  • Anonym (Fyll i anonym signatur.)
    Anonym (Musse) skrev 2018-03-11 20:07:08 följande:
    Har hon bildbevis för det då..?
    Inte en aning men på vilket sätt har det med frågan att göra? Har barnet mindre rätt att veta vem dess föräldrar är beroende på om TS har bildbevis eller inte?
  • Anonym (Man 46)

    Tycker du ska tipsa

    Barnets rätt går före allt annat och jag tycker att lögnare som stjäl å utnyttjar skattepengar på ett sådant uträknat sätt förtjänar att åka dit. Varför ska jag betala för hennes unge?.... ..har fullt upp med mina egna. Parasiter som inte vill göra rätt för sig.

  • Anonym (Man 46)
    Anonym (asså) skrev 2018-03-07 18:21:32 följande:

    Jag tycker inte du ska lägga näsan i blöt.

    Det där är något mellan dem två och inget som du behöver ha med att göra.

    Sköt ditt så sköter dom sitt.

    kort och gott.


    Ok , då tycker jag du ska stå för notan som ungen kostar..eftersom vi andra inte vill pröjsa det.

    Kort och gott
  • Anonym (Musse)
    Anonym (Fyll i anonym signatur.) skrev 2018-03-11 23:35:20 följande:

    Inte en aning men på vilket sätt har det med frågan att göra? Har barnet mindre rätt att veta vem dess föräldrar är beroende på om TS har bildbevis eller inte?


    Tråden handlar om att skvallra..inte om att barnet skall veta om dess ursprung..
  • Anonym (Musse)
    Anonym (Man 46) skrev 2018-03-12 00:05:26 följande:

    Tycker du ska tipsa

    Barnets rätt går före allt annat och jag tycker att lögnare som stjäl å utnyttjar skattepengar på ett sådant uträknat sätt förtjänar att åka dit. Varför ska jag betala för hennes unge?.... ..har fullt upp med mina egna. Parasiter som inte vill göra rätt för sig.


    Borde inte du ta upp detta med de som skriver reglerna..??
  • Anonym (En vän)
    Anonym (Musse) skrev 2018-03-11 20:07:08 följande:

    Har hon bildbevis för det då..?


    Jag har inget bildbevis för detta och jag har givetvis inte varit med i deras sängkammare men kommunen borde ju kunna kolla upp det enkelt via DNA test vem det är. Vet att hon har kontakt med honom. Kan inte kommunen spåra honom via hennes telefon samtal etc? Jag vet inte hans namn eller bostad, bara ytligt om honom vad hon har sagt men hon är förtegen om det.
Svar på tråden Ange?