• Anonym (Svartsjuk)

    Svartsjuk, min man vill ha sex med andra,

    Hej
    Svartsjuk, min man vill ha sex med andra, är jag dum som inte låter honom ha det?
    Skall försöka fatta mig kort. Vi har varit tillsammans i över 10 år och gifta i några år. Jag vet att min man älskar mig mer än allt annat och jag älskar honom mins lika mycket(enligt mig själv ialla fall). 
    Han vill ha sex med andra tjejer och säger att det bara är sex. Han har en tjejkompis som han pratar mycket med som han vill ha sex med och som vill ha honom. Han har inga kännslor för henne säger han.

    För mig är det jättejobbigt och jag känner mig otroligt svartsjuk. Han kan inte förstå varför, eftersom han älskar mig och kommer inte göra något med henne om jag inte vill. 
    Jag kan tillägga att jag har alltid mått dåligt till och från och alltid varit svartsjuk även om jag inte haft anledning till det. Han har alltid ställt upp för mig när jag mått dåligt, men han känner att han inte får något för det. Och han är less på min svartsjuka som håller på att förstöra förhållandet. 
    Han undrar varför det skulle vara så farligt om han hade sex med henne? Är det mig det är fel på? Eller hur kan jag få honom och förstå hur ont det skulle göra och att jag inte skulle klara av att han var med henne?
    Han tycker att om jag älskar honom så mycket, varför kan jag inte låta honom få ha det om han skulle må bra av det?
    Han skulle ju älska om jag hade sex med andra. 
    Kommer jag kunna bli av med min svartsjuka eller har jag anledning till den?
  • Svar på tråden Svartsjuk, min man vill ha sex med andra,
  • RJEL

    Han måste ju spela den dummaste människan i världen när han inte fattar när du utrycker att du inte vill att du ska ligga med nån annan.
    Hade även velat veta vem denna "kompis" är. För att ha "koll" ..

    Ja hade sagt rakt ut.
    "Nej jag vill inte att du ligger med någon annan, jag vill inte ligga med någon annan.
    Gör du det bakom min rygg eller överhuvud taget så skiljer vi oss"

  • Anonym (Manipulation)
    Anonym (Svartsjuk) skrev 2018-04-16 14:12:44 följande:

    Tack alla som skriver och vill hjälpa mig. 

    Men hur får jag honom att förstå att jag blir svartsjuk och inte vill att han ska vara med andra när han inte förstår varför det skulle vara så farligt?

    Hur kan jag förklara det för honom?

    Det funkar inte med att säga hur skulle du känna om jag var med någon annan för det skulle han gilla väldigt mycket.


    Felet du gör är att du tror att du måste rättigfärdiga att du vill ha ett monogamt förhållande. Det måste du inte. Du gick inte in i ett polyförhållande, du gick in i ett monogamt förhållande och har rätt att förvänta dig det. Fråga snarare honom varför han fortsätter tjata om något som får dig att må dåligt och försämrar ert förhållande.

    Hur hade du tänkt att ert förhållande ska fortsätta? Du kommer ju alltid veta att bara du inte räcker för honom. Även om han slutar ta upp ämnet kommer det alltid ligga i ditt bakhuvud att han egentligen vill ligga med andra tjejer och göra dig svartsjuk. Lär ligga som ett svart moln ovanför ert förhållande. Och nej, den svartsjukan är inte löjlig eller ogrundad när din kille sagt rakt ut att han vill ha tillåtelse att ligga med sin "kompis".
  • Dennadagdettaårdennastund
    Anonym (Bocken) skrev 2018-04-16 14:13:07 följande:

    Håller med i detta!

    För mig är det märkligt att dom har pratat om att ha sex, vad har dom för relation som kan prata så öppet om något sånt?

    Sitta med någon och båda vill knulla i mina öron så låter det som att dom redan har knullat..

    Det är något som inte stämmer och ni borde verkligen ta hjälp och prata med någon... detta löser ni nog inte själva..


    Håller helt med!! Precis vad jag tänkte med, de har redan gjort det!!
  • Anonym (Fjäder)
    Anonym (Fjäder) skrev 2018-04-16 14:23:36 följande:

    ...

    I alla scenarion ovan är du förloraren, MEN HAN ÄR VINNAREN, utom i det första. Är du beredd att offra ditt mående för att han ska vara lycklig?

    ...


    En mening försvann där...
  • Anonym (Svartsjuk)

    Förbannat!!
    Jag skulle kanske inte startat denna tråd. Jag vill INTE att han ska vara med någon annan och om de skulle ha gjort det, varför blir han så ledsen och stött av att jag inte litar på honom? 

    Han säger han inte varit med henne och inte kommer vara det om jag inte vill det.

  • Anonym (Svartsjuk)

    Mår ännu sämre nu men skulle må ännu sämre om vi inte var tillsammans så det är inte ett allternativ. =(

  • Thrandir

    Hur ser erat sexliv ut? Är det tråkigt eller finns det fortfarande en glöd?


    Men om han nu bara vill ha sex så kan jag säga att han älskar inte dig längre. Var själv i ett förhållande för ett par år sedan där jag trodde jag älskade min partner, dock så insåg jag efter förhållandet att jag endast var kåt och tänkte med kuken. Detta var huvudanledningen till att hon lämnade mig.

  • Anonym (Bocken)
    Anonym (Svartsjuk) skrev 2018-04-16 15:13:00 följande:

    Förbannat!!

    Jag skulle kanske inte startat denna tråd. Jag vill INTE att han ska vara med någon annan och om de skulle ha gjort det, varför blir han så ledsen och stött av att jag inte litar på honom? 

    Han säger han inte varit med henne och inte kommer vara det om jag inte vill det.


    Anonym (Svartsjuk) skrev 2018-04-16 15:13:00 följande:

    Förbannat!!

    Jag skulle kanske inte startat denna tråd. Jag vill INTE att han ska vara med någon annan och om de skulle ha gjort det, varför blir han så ledsen och stött av att jag inte litar på honom? 

    Han säger han inte varit med henne och inte kommer vara det om jag inte vill det.


    Ta nu ett djupt andetag och tänk igenom situationen din man har skapat.

    Vad är bäst för dig?

    Du kan säkert få 1000 olika alternativ i den här tråden.

    Men du måste lyssna på vad du vill och känner..

    Jag förstår att du utesluter att lämna en 10årig relation.

    Klart han säget att han inte knullat henne.

    Men är det inte konstigt att dom pratat om att knulla?

    Jag tror din man ljuger...

    Han verkar helt ärligt som han är i någon livskris...

    Men ta tag i situationen...

    Det här är för komplicerad situation för er att reda ut själva ska ni ha en chans så gå i terapi...

    Annars är det bara att avsluta...
  • Anonym (Fia)
    Anonym (Svartsjuk) skrev 2018-04-16 15:13:00 följande:
    Förbannat!!
    Jag skulle kanske inte startat denna tråd. Jag vill INTE att han ska vara med någon annan och om de skulle ha gjort det, varför blir han så ledsen och stött av att jag inte litar på honom? 

    Han säger han inte varit med henne och inte kommer vara det om jag inte vill det.
    Det är väldigt troligt att han "råkat" gå över gränsen med henne och mår lite dåligt över att ha gått bakom ryggen på dig, därför försöker han få "tillåtelse" att göra det och kan därmed rationalisera det hela. 
    Tyvärr att han blir "ledsen och stött" av "att du inte litar på honom" är snarare tecken på att han redan gjort det. Vore det faktiskt en helt rationell och oskyldig fråga skulle han inte bli ett dugg upprörd om du inte ville. 

    Möjligen undantag om han ofta visar tecken på att vara extrem narcissist och/eller har en autistisk problematik där han har väldigt stora svårigheter att föreställa sig hur andra känner (även de allra flesta med en problematik på det spektrat klarar av att förstå att det skulle göra partnern svartsjuk).
  • Anonym (Bocken)
    Anonym (Fia) skrev 2018-04-16 15:37:51 följande:

    Det är väldigt troligt att han "råkat" gå över gränsen med henne och mår lite dåligt över att ha gått bakom ryggen på dig, därför försöker han få "tillåtelse" att göra det och kan därmed rationalisera det hela. 

    Tyvärr att han blir "ledsen och stött" av "att du inte litar på honom" är snarare tecken på att han redan gjort det. Vore det faktiskt en helt rationell och oskyldig fråga skulle han inte bli ett dugg upprörd om du inte ville. 

    Möjligen undantag om han ofta visar tecken på att vara extrem narcissist och/eller har en autistisk problematik där han har väldigt stora svårigheter att föreställa sig hur andra känner (även de allra flesta med en problematik på det spektrat klarar av att förstå att det skulle göra partnern svartsjuk).


    100% samma som jag tänker
Svar på tråden Svartsjuk, min man vill ha sex med andra,