• FrökenFlower

    Fler 40 plussare som plussat?

    Hej!

    Helt ny här och det här är mitt första inlägg så ha tålamod.

    Plussade igår och bör vara i v 6 (om det räknats rätt) med bf 28/12 vilket var en överaskning om än en rätt trevlig sådan.

    Finns det fler över 40 som plussat och vill följas åt?

  • Svar på tråden Fler 40 plussare som plussat?
  • Le1
    Kyllykki skrev 2018-06-08 10:57:07 följande:
    Hej! Såg dig i göteborgstråden också. Välkommen!
    Tack! :)
  • MET79

    Nästan helt säker på att vi fick ett tidigt missfall idag :( kom ut en klump som i en bönform.

    Men till saken hör att jag gjort kolskoposki idag, pga av att jag hade cellförändringar i mitt senaste cellprov. Efter det är det normalt att blöda men det konstiga är att det bara kommit typ denna klump och inget mer. Har heller inte ont i magen eller liknade. Men väldigt inställd på missfall. Hoppas att det inte har med gynundersökningen idag att göra bara.

    Önskar er alla andra lycka till med era små bebisar :)

  • FrökenFlower
    MET79 skrev 2018-06-08 21:37:58 följande:

    Nästan helt säker på att vi fick ett tidigt missfall idag :( kom ut en klump som i en bönform.

    Men till saken hör att jag gjort kolskoposki idag, pga av att jag hade cellförändringar i mitt senaste cellprov. Efter det är det normalt att blöda men det konstiga är att det bara kommit typ denna klump och inget mer. Har heller inte ont i magen eller liknade. Men väldigt inställd på missfall. Hoppas att det inte har med gynundersökningen idag att göra bara.

    Önskar er alla andra lycka till med era små bebisar :)


    Åh nej. Men det kan inte ha varit kouagelerat blod som kom?
  • MET79
    FrökenFlower skrev 2018-06-08 21:47:55 följande:

    Åh nej. Men det kan inte ha varit kouagelerat blod som kom?


    Så svårt att veta, men såg som sagt ut som en större böna, tänker mig hinnsäckem. Funderar på om man kan få missfall utan att få ont alls. Har haft turen att inte haft missfall tidigare. Var bara i vecka 4+4 men tyckte dock att ?klumpen? var hyfsat stor. Någon som vet när efter ett missfall man testar negativt?
  • Kyllykki
    MET79 skrev 2018-06-08 21:57:39 följande:

    Så svårt att veta, men såg som sagt ut som en större böna, tänker mig hinnsäckem. Funderar på om man kan få missfall utan att få ont alls. Har haft turen att inte haft missfall tidigare. Var bara i vecka 4+4 men tyckte dock att ?klumpen? var hyfsat stor. Någon som vet när efter ett missfall man testar negativt?


    Jag tror det är något annat, kopplat till läkarundersökningen. Har aldrig hört om ett sådant missfall.
  • Kyllykki

    Och embryot borde vara mindre än ett pepparkorn så det låter som en för stor klump. Tror inte du behöver oroa dig!

  • Längtarefterdighelatiden
    MET79 skrev 2018-06-08 21:37:58 följande:

    Nästan helt säker på att vi fick ett tidigt missfall idag :( kom ut en klump som i en bönform.

    Men till saken hör att jag gjort kolskoposki idag, pga av att jag hade cellförändringar i mitt senaste cellprov. Efter det är det normalt att blöda men det konstiga är att det bara kommit typ denna klump och inget mer. Har heller inte ont i magen eller liknade. Men väldigt inställd på missfall. Hoppas att det inte har med gynundersökningen idag att göra bara.

    Önskar er alla andra lycka till med era små bebisar :)


    Jag tror liksom de andra här att det är koagulerat blod som kom ut. Jag har haft ett missfall i v5 och det gjorde fruktansvärt ont under en hel dag. Jag har sen jag fick mens vid 11 års ålder haft jobbigt med svåra menssmärtor så jag trodde inte att detta skulle bli så mycket värre men jo det var det.

    Håller alla tummar för att det lilla knytet fortsätter att växa därinne!

    Kram!
  • MET79
    Längtarefterdighelatiden skrev 2018-06-09 08:51:07 följande:

    Jag tror liksom de andra här att det är koagulerat blod som kom ut. Jag har haft ett missfall i v5 och det gjorde fruktansvärt ont under en hel dag. Jag har sen jag fick mens vid 11 års ålder haft jobbigt med svåra menssmärtor så jag trodde inte att detta skulle bli så mycket värre men jo det var det.

    Håller alla tummar för att det lilla knytet fortsätter att växa därinne!

    Kram!


    Tusen tack för peppande ord! Håller tummarna här och tänker att jag tar ett nytt test i nästa vecka :)
Svar på tråden Fler 40 plussare som plussat?