• Trullis82

    Ovitrelle/ någon mer?

    Hej där!

    Jag har mens som vanligt men får inga ägg. Så där e annledningen till att vi inte lyckas med en liten.

    Men äter då Letrozol för att få ägg o tar en tablett 3-7 .

    Har fått fina ägg, som mest 4 ägg...

    Men så kom nästa problem då det ändå inte fungerar.

    Jag släpper inte mina ägg utan dom växer o spricker .

    Så nu denna cykel fick jag prova Ovitrelle sprutan.

    Så nu har jag tagit blodprov för att se om jag haft någon äl.

    Vi har ju såklart haft samlag för att ha chansen även denna gång.

    Så nu får vi se vad som händer...

    Finns det fler här ute som har gått igenom ungefär det samma som jag, och fått ta sprutan.

    Hur lång tid tog det för er innan det fungerade?

    Dela gärna med er så kanske man kan då lite hopp

  • Svar på tråden Ovitrelle/ någon mer?
  • Trullis82
    Blomma10 skrev 2018-09-03 12:53:34 följande:

    Tog ett gravtest idag, vet inte om jag borde ha gjort de men jag kunde verkligen inte motstå de... de har gått 10 dagar sedan första ovitrelle sprutan. Vad tror ni? Ja litar inte direkt på apotekets tester. Ska vänta två eller tre dagar till och ta ett clearblue. Skickar med bilder på testet så får ni säga vad ni ser.


    Jag tycker att jag ser något svagt. Men sprutan sitter i 10 dagar så egentligen skulle du i så fall tagit imorgon. Det kan vara så att testet reagerar på sprutan.

    Ta ett CB digitalt på BIM dagen
  • Blomma10
    dava01 skrev 2018-09-03 15:54:09 följande:

    Vet faktiskt inte, det var väldigt svårt o se. Vänta typ 3 dagar då borde hcg ha ökat :)


    Ja får nog göra ett nytt om några dagar. Ska lämna ett blodprov imorgon. Tror man kan se där också
  • Blomma10
    Trullis82 skrev 2018-09-03 16:15:40 följande:

    Jag tycker att jag ser något svagt. Men sprutan sitter i 10 dagar så egentligen skulle du i så fall tagit imorgon. Det kan vara så att testet reagerar på sprutan.

    Ta ett CB digitalt på BIM dagen


    Aa jag har två CB hemma som jag sparat till sist. Ska lämna blodprov imorgon för hcg, hoppas de visar något. Hur går de för dig? Du fick ett tydligt plus sen va? :)
  • Trullis82
    Blomma10 skrev 2018-09-03 16:59:42 följande:

    Aa jag har två CB hemma som jag sparat till sist. Ska lämna blodprov imorgon för hcg, hoppas de visar något. Hur går de för dig? Du fick ett tydligt plus sen va? :)


    Nä, har bara tagit stickan som då var svag. Men det blir alltid så på mina stickor. För o inte tala om äl stickor för dom visar aldrig något alls. Funkar inte på mig....

    Så på onsdag ska jag ta ett CB digitalt med veckovisning....

    När ska du göra ett CB?
  • ranten
    Blomma10 skrev 2018-09-03 12:53:34 följande:

    Tog ett gravtest idag, vet inte om jag borde ha gjort de men jag kunde verkligen inte motstå de... de har gått 10 dagar sedan första ovitrelle sprutan. Vad tror ni? Ja litar inte direkt på apotekets tester. Ska vänta två eller tre dagar till och ta ett clearblue. Skickar med bilder på testet så får ni säga vad ni ser.


    Har svårt för att se men så spännande hoppas att det blir ett plus!
  • ranten

    Efter ul nu så kunde de se att jag haft äl! Och allting så jättebra ut så nu behövdes det bara bli en graviditet. Så glad! Ska tillbaka och ta blodprov för graviditetstest den 12e. ????

  • Blomma10
    ranten skrev 2018-09-03 21:15:15 följande:

    Har svårt för att se men så spännande hoppas att det blir ett plus!


    Trullis82 skrev 2018-09-03 18:47:04 följande:

    Nä, har bara tagit stickan som då var svag. Men det blir alltid så på mina stickor. För o inte tala om äl stickor för dom visar aldrig något alls. Funkar inte på mig....

    Så på onsdag ska jag ta ett CB digitalt med veckovisning....

    När ska du göra ett CB?


    Jaha va lustigt haha:) ja vi har ju så olika kroppar och vissa är ju låghormonare.. på onsdag eller torsdag tänkte jag ta ett test! Då e vi ju ganska ?lika? hehe hoppas verkligen på plus!
  • Blomma10
    ranten skrev 2018-09-03 21:17:07 följande:

    Efter ul nu så kunde de se att jag haft äl! Och allting så jättebra ut så nu behövdes det bara bli en graviditet. Så glad! Ska tillbaka och ta blodprov för graviditetstest den 12e. ????


    Tack! Hoppas verkligen på ett plus! Va roligt! Hoppas också på ett plus till dig också så klart! Lycka till
  • Trullis82
    Blomma10 skrev 2018-09-03 21:21:51 följande:

    Jaha va lustigt haha:) ja vi har ju så olika kroppar och vissa är ju låghormonare.. på onsdag eller torsdag tänkte jag ta ett test! Då e vi ju ganska ?lika? hehe hoppas verkligen på plus!


    Ja, då e vi verkligen nära

    Jag hoppas att jag e gravid o att det tänker stanna o växa till sig till en fin liten bebis
  • Blomma10
    Trullis82 skrev 2018-09-03 21:43:13 följande:

    Ja, då e vi verkligen nära

    Jag hoppas att jag e gravid o att det tänker stanna o växa till sig till en fin liten bebis


    Ja! Det är klart att man hoppas på att det är en graviditet och att de växer sig en fin bebis där inne i våra magar!! Skulle nog va den mest lyckligaste människan på planeten
Svar på tråden Ovitrelle/ någon mer?