• Djurvän03

    Håller med/håller inte med

    Tänkte vi kör en lite kul grej. Jag skriver ett påstående och personen under svarar antingen ?håller med? eller ?håller inte med? och skriver sedan ett nytt påstående som nästa ska svara på osv..tex ?jag gillar choklad? så ska nästa personen svara ?håller med? eller ?håller inte med?. Nu börjar vi.

    Läsk är gott.

  • Svar på tråden Håller med/håller inte med
  • flygrl
    Linnie skrev 2023-04-07 22:27:44 följande:

    Måste erkänna att jag faktiskt inte vet. Har aldrig känt lukten eller smakat surströmming..

    Borde man vara rädd för tex krig eller annan samhällskollaps i dagens läge?

    Flygrl Vad fint sagt, tackSkrattande


    Jag känner deffo viss oro för samhällsutvecklingen och även hotet från Ryssland, ja.

    Det är roligare att köra bil med manuell växellåda än automat

    (@Linnie: Jag menar det verkligen. Du är en bra, vänlig själ. Dessutom visade månen natten du föddes att du är the chosen one.
    Förresten så gillar jag surströmming. Både smaken OCH lukten/doften faktiskt! 🐟)
  • Linnie
    Blond tjej skrev 2023-04-08 20:05:21 följande:

    Håller inte med 

    Det är skönt att duscha?


    Håller med. Men det ska helst vara i en dusch som är bekväm och har hur mycket varmvatten som helst, som i hyreshus: )
    Varit på landet nu hos ena föräldern en vecka och här får man planera duschningen med alla andra för att inte behöva duscha kallt. Dessutom är duschkabinen liten och duschdraperiet har en tendens att komma emot en och vara kallt och oskönt.

    Bada bastu är skönt, men blir lätt för varmt?
  • Linnie
    flygrl skrev 2023-04-08 19:54:19 följande:
    Jag känner deffo viss oro för samhällsutvecklingen och även hotet från Ryssland, ja.

    Det är roligare att köra bil med manuell växellåda än automat

    (@Linnie: Jag menar det verkligen. Du är en bra, vänlig själ. Dessutom visade månen natten du föddes att du är the chosen one.
    Förresten så gillar jag surströmming. Både smaken OCH lukten/doften faktiskt! 🐟)
    Svarar på denna också, även om min förra fråga gäller.

    Jag tycker inte om att köra bil alls och har inget körkort. Insåg nog rätt tidigt att det är för mycket att hålla reda på samtidigt. Hade jag bott på landet och bara kört småvägar eller motorvägar utan tusen rödljus, avfarter och korsningar så hade jag nog försökt mej på ett körkort. Önskar att jag kunde ändå för hade varit grymt att dra ut på bilsemester med en inredd van eller husvagn med: )

    Tack detsamma vännen, du är alltid lika ödmjuk och vänlig: ) Vet inte vad det betyder med månen, om ens något alls men man kan ju hoppas att det betyder något bra..🌙 Är inte så bra på astrologi även om jag inte förkastar det.
    Haha flygrl, du är en sådan svenne😋, gillar surströmming och lukten av det på det hela🤣!? Jag hade absolut inte bangat för att testa faktiskt, men aldrig varit i närheten av att prova. 
  • Blond tjej
    Linnie skrev 2023-04-08 22:25:24 följande:
    Håller med. Men det ska helst vara i en dusch som är bekväm och har hur mycket varmvatten som helst, som i hyreshus: )
    Varit på landet nu hos ena föräldern en vecka och här får man planera duschningen med alla andra för att inte behöva duscha kallt. Dessutom är duschkabinen liten och duschdraperiet har en tendens att komma emot en och vara kallt och oskönt.

    Bada bastu är skönt, men blir lätt för varmt?
    Håller med

    Det har varit skönt vårväder idag?

    Linnie.
    Då skulle du inte ha kunnat att bo här för vi har bara 220 liter varmvatten-
    Duschdraperiet  kan man bli irriterad på när det sugs in när man duschar
  • Linnie
    Blond tjej skrev 2023-04-09 20:08:22 följande:
    Håller med

    Det har varit skönt vårväder idag?

    Linnie.
    Då skulle du inte ha kunnat att bo här för vi har bara 220 liter varmvatten-
    Duschdraperiet  kan man bli irriterad på när det sugs in när man duschar
    Håller med: ) Så skönt att den segdragna våren äntligen är på gång!

    Det är roligt att titta på konst?

    Mina päron blev medryckta i gröna vågen och lämnade stan så är uppvuxen på landet med 150 l varmvattenberedare och håll i dej nu, vedspis som enda värme på nedervåningen:-0. Men kunde fixa en brasa och hugga ved från tidig ålder; ) Men senare hade vi vedklyv.
    Var rena lyxen att flytta till hyreshus, fast inte lika estetiskt vackert och ingen stor trädgård och folktom badplats, men så mycket mer bekvämt
  • flygrl
    Linnie skrev 2023-04-10 12:09:39 följande:
    Håller med: ) Så skönt att den segdragna våren äntligen är på gång!

    Det är roligt att titta på konst?

    Mina päron blev medryckta i gröna vågen och lämnade stan så är uppvuxen på landet med 150 l varmvattenberedare och håll i dej nu, vedspis som enda värme på nedervåningen:-0. Men kunde fixa en brasa och hugga ved från tidig ålder; ) Men senare hade vi vedklyv.
    Var rena lyxen att flytta till hyreshus, fast inte lika estetiskt vackert och ingen stor trädgård och folktom badplats, men så mycket mer bekvämt

    Ja, roligt att kolla på konst

    Det är jobbigt med filmscener där folk står längst ut på höga byggnader


    (@Linnie: Tack, jag tar det som en väldigt fin komplimang om jag skulle ses som en svenne = svensk trots jag är svart. Och ja, du borde prova surströmming men då med alla tillbehör som potatis, lök, tunnbröd (och så gurka och tomat). Mjölk till. Väldigt gott!

    Du borde ju se till att ta körkort för det är både praktiskt och roligt att köra bil. Campingsemester tex. ;)
    Jag är inte inne på astrologi men tänker att nåt bra ändå hände när den speciella månen visade sig. Du föddes nämligen. Va rädd om dig!

  • Carolatom07

    Håller med, som Crocodile Dundee t.ex. med mannen som tänker hoppa.

    Varmt the med grädde i på kvällen kan smaka underbart.

  • Blond tjej
    Linnie skrev 2023-04-10 12:09:39 följande:
    Håller med: ) Så skönt att den segdragna våren äntligen är på gång!

    Det är roligt att titta på konst?

    Mina päron blev medryckta i gröna vågen och lämnade stan så är uppvuxen på landet med 150 l varmvattenberedare och håll i dej nu, vedspis som enda värme på nedervåningen:-0. Men kunde fixa en brasa och hugga ved från tidig ålder; ) Men senare hade vi vedklyv.
    Var rena lyxen att flytta till hyreshus, fast inte lika estetiskt vackert och ingen stor trädgård och folktom badplats, men så mycket mer bekvämt
    Huga det måste ha varit kallt på nedervåningen i det huset.
    Jag är också uppvuxen i en gammal villa och vi syskon fick hjälpa till att hugga ved för vi hade några kakel ugnar som vi eldade i.
    Har också bott i lägenhet men det var inget för mig så vi köpte ett gammalt hus som var rätt så slitet men det blev fint efter två år
Svar på tråden Håller med/håller inte med