• Jennymaria84

    IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF

    Hej!

    Jag ska påbörja IVF i höst! Har gjort utredning och ska ha startsamtal i höst!

    Vore kul att följa några fler! ??

  • Svar på tråden IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF
  • Jennymaria84

    H@llon - jag bor i sthlm :) Ja misstänker att processen ser väldigt olika ut för alla. Jag har ju en konstaterad hormonrubbning som alltid kommer finnas.. den ger oxå väldigt långa cyklar.. så det tror jag kan göra att det dröjer med timing för mig :)

  • Loviisa89
    Jennymaria84 skrev 2018-08-27 13:25:18 följande:

    H@llon - jag bor i sthlm :) Ja misstänker att processen ser väldigt olika ut för alla. Jag har ju en konstaterad hormonrubbning som alltid kommer finnas.. den ger oxå väldigt långa cyklar.. så det tror jag kan göra att det dröjer med timing för mig :)


    Om du har väldigt långa/oregelbundna fyller kanske de kan ge dig tabletter som får igång ägglossning, så att du får mens tidigare än i vanliga fall? När var det ni skulle på ert samtal?
  • Jennymaria84

    Jag har oregelbunden mens och ägglossning så tyvärr kan det ej mediniceras.. är född så helt enkelt. Har ägglossning så det fungerar.. sen hur många är ju svårt att veta men vi får ivf just för att pricka in ägglossningen som är så otroligt varierande är väldigt svårt... kan va dag 4 efter mens eller dag 22 efter mens.. varje månad är olika...

  • H@llon

    Okej, tänkte att vi kanske hade gått i samma klass. :)


    Jennymaria84 skrev 2018-08-27 13:25:18 följande:

    H@llon - jag bor i sthlm :) Ja misstänker att processen ser väldigt olika ut för alla. Jag har ju en konstaterad hormonrubbning som alltid kommer finnas.. den ger oxå väldigt långa cyklar.. så det tror jag kan göra att det dröjer med timing för mig :)


  • Loviisa89
    Jennymaria84 skrev 2018-08-27 15:36:23 följande:

    Jag har oregelbunden mens och ägglossning så tyvärr kan det ej mediniceras.. är född så helt enkelt. Har ägglossning så det fungerar.. sen hur många är ju svårt att veta men vi får ivf just för att pricka in ägglossningen som är så otroligt varierande är väldigt svårt... kan va dag 4 efter mens eller dag 22 efter mens.. varje månad är olika...


    Okej, segt att inte veta när ägglossningen är, blir ju lite svårt själv då. Men så bra att ivf finns iallafall :)
  • lica

    Jag hoppar också in här! 

    Jag & min sambo har försökt i cirka 1 år och 9 mån. Jag har antagligen både endometrios och PCOS som är under utredning. Efter att försökt i 1 år fick vi äntligen ett plus men slutade i utomkveds. Efter det visade det sig att jag har stopp i höger äggledare. Har precis tagit min första Letrozoldos, och då jag var inne för VUL förra veckan hittade dom en cysta som jag ej haft tidigare som de gärna vill hålla under uppsikt. 

    Men nu har vi äntligen en remiss på g för IVF så följer gärna er och läser om allt :D
    Bor också i Stockholm!

  • Raggie

    Hej ???? väntar på tid till ivf på sahlgrenska. Hur lång tid tar det att få en tid? Gäller vårdgarantin med 3 månader ?

  • SvenOlsson

    Jag tänkte fråga om det är någon i tråden som övervägt att få hjälp att bli gravid direkt genom en donator? Tidigare har jag själv hjälpt några par. Sen är självklart IVF ett bättre alternativ för många, men för en del så är direkt donation ett bra alternativ (eller ibland det enda alternativet)

Svar på tråden IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF