• Anonym (Ellen)

    Det här med Tinder, vem ska egentligen skriva först??

    När jag skriver först blir det oftast några rader, sen avmatchar han mig oftast. Så jag tror att om killen är intresserad skriver han först, visst är det så?? Har därför lagt ner att skriva först.

    Jag sveper höger endast på de killar som jag kan tänka mig. Ingen kille som jag är tveksam på.

    Killar kanske sveper mer höger...

    Men hur som, nu är det en kille som jag matchat med, som jag är väldigt intresserad av. Är nån månad sen vi matchade. Men tänker att, är han intressead hör han såklart av sig? samtidigt som jag verkligen vill få kontakt med honom. Men vill inte bli avmatchad...

    Hur tänker ni med Tinder?
  • Svar på tråden Det här med Tinder, vem ska egentligen skriva först??
  • Anonym (Ellen)
    Anonym (öppnadindörr) skrev 2019-07-15 12:43:57 följande:
    Var träffades ni? Är han blyg eller en riktig man?
    Jag kände till den här killen sen jag var barn egentligen. Sen följde jag med min bästa kompis på tillställningar som hon brukar besöka, då var han där. Min kompis kände honom bättre än mig så vi fick kontakt genom henne o började prata med varandra.

    Ja han är en riktig man, såklart!
  • Anonym (Börja)
    Anonym (Ellen) skrev 2018-08-25 14:44:53 följande:

    Men hur som, nu är det en kille som jag matchat med, som jag är väldigt intresserad av. Är nån månad sen vi matchade. Men tänker att, är han intressead hör han såklart av sig? samtidigt som jag verkligen vill få kontakt med honom. Men vill inte bli avmatchad...

    Hur tänker ni med Tinder?
    Skriv till honom får du inget svar så vet du med säkerhet hur han tänker istället för att sitta och fundera
  • Anonym (Börja)
    Anonym (Ellen) skrev 2019-07-15 12:37:04 följande:
    Kan berätta hur det gick. Jag la ner Tinder, många matcher men ingen som skrev eller svarade när jag skrev först. Träffade han med stort "H" i verkligheten. Tror inte på nätdejting.
    Kul att du hittade någon till slut. Ja det är olika det där för en del är det säkert bra 
  • Anonym (öppnadindörr)
    Anonym (Ellen) skrev 2018-08-25 18:20:19 följande:
    Killar avmatchar innan man ens hunnit snacka med dom.
    Sånt gör aldrig tjejer. Konstigt, för det har hänt mig.
  • manolito

    Jag tycker att den som matchar sist skriver först.

    Om jag matchar med någon skriver jag direkt.

    Om en kvinna matchar med mig händer i regel inget alls.

    Jag väntar 24h sen avmatchar jag

  • Anonym (Varför alltid ett spel?)

    Och just det som beskrivs i den här tråden får mig att inte ens orka försöka online-dejting. Nära nog dejting över lag, alltid spel, alltid söka efter ett övertag, alltid bekräftelse.

    Dock, detta är för mig, mår andra bra i det är det bara att tuta och köra. Men jag saknar... djup. Kontakt. Något äkta :/

  • Anonym (Varför alltid ett spel?)
    Anonym (Varför alltid ett spel?) skrev 2020-05-31 19:09:30 följande:

    Och just det som beskrivs i den här tråden får mig att inte ens orka försöka online-dejting. Nära nog dejting över lag, alltid spel, alltid söka efter ett övertag, alltid bekräftelse.

    Dock, detta är för mig, mår andra bra i det är det bara att tuta och köra. Men jag saknar... djup. Kontakt. Något äkta :/


    Glömde skriva: Och just det här med "Killen skall göra X, tjejen förväntas göra Y"... ORKA. Är vi inte människor någonstans först och främst, inte våra kön? Ta kontakt om ni vill, när ni vill.

    Alla regler och förväntningar är nog det som skrämmer bort mig mest, att hålla stenkoll på 100 prylar man förväntas följa för att... jaja.
  • Anonym (öppnadindörr)
    Anonym (Varför alltid ett spel?) skrev 2020-05-31 19:12:45 följande:
    Glömde skriva: Och just det här med "Killen skall göra X, tjejen förväntas göra Y"... ORKA. Är vi inte människor någonstans först och främst, inte våra kön? Ta kontakt om ni vill, när ni vill.

    Alla regler och förväntningar är nog det som skrämmer bort mig mest, att hålla stenkoll på 100 prylar man förväntas följa för att... jaja.
    Finns det Tinder-budord, som man bör följa, så att man inte gör fel?
  • Anonym (vem får matchen?)
    mammaåten skrev 2018-08-25 16:27:17 följande:

    Generellt sett så tycker jag att den som fick matchen skriver, så slipper alla hålla på att vela. 
    Men skriver inte han så skriver jag bara i så fall nästa gång jag är inne.

    Onödigt att bara ha en match utan att skriva. Vad har du för nytta av att ha honom som en match? 


    Jag fick en matchning direkt med en kvinna, det måste betyda att hon svept höger först.
    Är det jag som fick matchen då, eller hur menas det?
  • Anonym (Jenny)
    Anonym (vem får matchen?) skrev 2022-02-08 14:55:24 följande:
    Jag fick en matchning direkt med en kvinna, det måste betyda att hon svept höger först.
    Är det jag som fick matchen då, eller hur menas det?
    Ja, det var du som "fick matchen"/matchade sist, så då "ska" du skriva först.
    Sedan är det så klart inte alla som följer det, eller vet om det. Jag skrev ofta först, även om det var han som matchade sist. Du förlorar inget på att skriva!
  • Anonym (vem får matchen?)
    Anonym (Jenny) skrev 2022-02-08 16:17:57 följande:
    Ja, det var du som "fick matchen"/matchade sist, så då "ska" du skriva först.
    Sedan är det så klart inte alla som följer det, eller vet om det. Jag skrev ofta först, även om det var han som matchade sist. Du förlorar inget på att skriva!
    Varför är det så?
    Var kan man läsa om dom reglerna?
  • Anonym (V)

    Tjejen ska skriva först. Hur länge väntar ni tjejer innan ni avmatchar, när han inte skriver till er först?

  • Anonym (Oldschool)

    Jag skriver först, är lite oldschool där.

    Brukar avmatcha om svar uteblir efter 48 timmar. 

  • Anonym (Kaffedraken)

    Bättre att hon skriver. Jag fick en matchning för nån vecka sen, men hon skrev inte. Nu hade hon avmatchat.
    Fick matchning med en på Badoo också, och där skrev jag (av misstag)
    Hon har inte svarat, 

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Varför alltid ett spel?) skrev 2020-05-31 19:09:30 följande:

    Och just det som beskrivs i den här tråden får mig att inte ens orka försöka online-dejting. Nära nog dejting över lag, alltid spel, alltid söka efter ett övertag, alltid bekräftelse.

    Dock, detta är för mig, mår andra bra i det är det bara att tuta och köra. Men jag saknar... djup. Kontakt. Något äkta :/


    Ja, det är tröttsamt. Tjejer vill ha bekräftelse och förväntar sig det. Många fattar inte att det vill killar också ha.
  • felicityporter
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-01-13 06:42:58 följande:
    Ja, det är tröttsamt. Tjejer vill ha bekräftelse och förväntar sig det. Många fattar inte att det vill killar också ha.
    Det hjälper inte att sitta och gnälla och beklaga sig. Det är som det är och då är det upp till en själv att göra det bästa av situationen om man vill vara lycklig, man är trots allt sin egen lyckas smed.

    Och varför skriver du inte till de du matchas med? Varför sitta och vänta och hoppas att de kanske skriver? Gör du det kommer du aldrig få romantisk kontakt med någon tjej över huvud taget. Jag skulle tippa på att bara topp 1% av alla killar inte behöver skriva först utan får mail ändå. Jag är ganska säker på att du inte tillhör den procenten, de flesta gör ju trots allt inte det, och då får du faktiskt anstränga dig genom att bemöda dig skriva något bra, genomtänkt och roligt först. 
    Shit, om min pojkvän inte hade vågat skriva först och dessutom inte insisterat genom att skriva till mig i månader trots att jag inte alltid svarade och visade ett väldigt ljummet intresse gentemot honom hade han aldrig fått träffa mig i verkligheten och vi hade aldrig varit ett par idag.
Svar på tråden Det här med Tinder, vem ska egentligen skriva först??