• jaktenpaflow

    Vi som blivit gravida efter IVF

    Hejsan!

    Skapar en tråd för alla oss som fick kämpa ett tag för att få ett plus på stickan, oavsett om det är genom IVF eller på naturlig väg. Vill gärna dela resan som gravid med andra som har varit i liknande situation. Spelar inte heller någon roll när BF är:)

    Har försökt med ett syskon i ett och ett halvt år och blev gravid nu i augusti och BF 22 april!

    Välkomna!

  • Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF
  • Inalina
    anina skrev 2018-10-12 19:52:17 följande:

    Hur går det med blödningen? Har det kommit mer?


    Tack för omtanken, jag har inte blödit mer färskt blod och det kommer inget i toaletten men fortfarande bruna flytningar. Hoppas det avtar helt så jag kan bara slappna av i helgen.

    Gillar tanken på att ha gurka som craving förresten!! Kanske ska testa att trycka i mig ett par gurkor om dagen- låter faktiskt ganska gott :)

    Hoppas du får en bra helg och att du mår bättre snart <3
  • Inalina
    Seb81 skrev 2018-10-12 21:11:24 följande:

    Men nej!! Hur går det? Fick ocå en blödning när jag torkade mig förut... har inte kommit något mer! Är så trött på att gå på tårna nu alltså. Vill bara njuta. Hann njuta 2 dagar utan bruna flytningar. Nu mensvärk och tidigare idag rosa på pappret. Men pratad emed gyn, de sa att det är nog mina slemhinnor eftersom det inte kom från myran när de kollade på vul. De hittade inte vart blödningen kom i från heller. Jag får väl lita på dom. :/

    Ja 10+ är nog säkrast! Längtar så jag dör dit :) :) :)

    Oppas dit

    Hoppas du mår bra!!


    Ja jag försöker trösta mig lite med att du och fler blöder under graviditeten, jag tar ju även blodförtunnande sprutor så kanske får jag lättare blödningar då också.

    Jag mår bra annars- kommer bara lite brunt nu och hoppas det är över med drama för denna gången. Kram och hoppas dina flytningar också försvinner <3
  • Ellencassandra

    Jag har fått beige/gråa typ lutinus gegga både igår å idag. Det är alltid lite läskigt när man ser sånt.. men kommer ju bara när lutinus åker ut annars inget.. det var ju därför jag gjorde ultraljudet i tisdags å då såg ju allt bra ut så får hoppas att det fortfarande är bra därinne. Ska på VUL på ivf kliniken på måndag igen. Skönt det.

  • Mjbo
    Ellencassandra skrev 2018-10-13 09:04:41 följande:

    Jag har fått beige/gråa typ lutinus gegga både igår å idag. Det är alltid lite läskigt när man ser sånt.. men kommer ju bara när lutinus åker ut annars inget.. det var ju därför jag gjorde ultraljudet i tisdags å då såg ju allt bra ut så får hoppas att det fortfarande är bra därinne. Ska på VUL på ivf kliniken på måndag igen. Skönt det.


    Usch läskigt, förstår det. Men skönt ändå att du ska på ul så snart iallafall. Stort lycka till! :)

    Jag ska på ul på onsdag igen, längtar :)
  • Seb81
    LillaAw skrev 2018-10-12 15:36:06 följande:

    Är det någon av er gravid som drabbats av "akut hunger" haha. Jag måste typ äta var tredje timme och kan absolut inte vänta längre. Det känns som jag äter något hela tiden. Vet inte var detta ska sluta om det ska fortsätta såhär! Kanske är det mest nu i början :)


    Jag är hungrig konstant men mår illa när jag äter hahah... ingen bra kombo :/
  • Ellencassandra
    Mjbo skrev 2018-10-13 14:51:50 följande:

    Usch läskigt, förstår det. Men skönt ändå att du ska på ul så snart iallafall. Stort lycka till! :)

    Jag ska på ul på onsdag igen, längtar :)


    Ja! Å på helger mår jag mycket bättre när jag får sova ut å så så mår inte illa idag men vill det för å känna nåt typ xD man e knäpp.

    Förstår att du längtar dit :) jag med!
  • Mjbo
    Seb81 skrev 2018-10-13 15:25:11 följande:

    Jag är hungrig konstant men mår illa när jag äter hahah... ingen bra kombo :/


    Haha men va drygt! Hoppas de släpper snart :)
  • Seb81

    En konstig fråga... men är det någon här som vet om det är farligt för mig att få orgasm? Vi kom överens från början att jag inte ska få orgasm eller att vi ska ha sex fram till kub dagen... för vi har hört från vänner att det gör mer skada än nytta om man fått mf tidigare.

    Nu när jag har haft blödning oxå.... är det farligt då att få orgasm? Har ni hört något om det?

    Jag är ju så fruktansvärt upphetsad vissa dagar... idag kunde jag inte hålla mig & fick en orgasm, inte genom samlag. Nu fick jag ångest haha. Så tänkte kolla med er om ni vet något?

  • Kallamakka
    Seb81 skrev 2018-10-13 22:14:13 följande:

    En konstig fråga... men är det någon här som vet om det är farligt för mig att få orgasm? Vi kom överens från början att jag inte ska få orgasm eller att vi ska ha sex fram till kub dagen... för vi har hört från vänner att det gör mer skada än nytta om man fått mf tidigare.

    Nu när jag har haft blödning oxå.... är det farligt då att få orgasm? Har ni hört något om det?

    Jag är ju så fruktansvärt upphetsad vissa dagar... idag kunde jag inte hålla mig & fick en orgasm, inte genom samlag. Nu fick jag ångest haha. Så tänkte kolla med er om ni vet något?


    Ingen fara skulle jag säga, det är väl att spänningarna kan orsaka en blödning, men ofarlig (vad jag läst).
  • Ellencassandra
    Seb81 skrev 2018-10-13 22:14:13 följande:

    En konstig fråga... men är det någon här som vet om det är farligt för mig att få orgasm? Vi kom överens från början att jag inte ska få orgasm eller att vi ska ha sex fram till kub dagen... för vi har hört från vänner att det gör mer skada än nytta om man fått mf tidigare.

    Nu när jag har haft blödning oxå.... är det farligt då att få orgasm? Har ni hört något om det?

    Jag är ju så fruktansvärt upphetsad vissa dagar... idag kunde jag inte hålla mig & fick en orgasm, inte genom samlag. Nu fick jag ångest haha. Så tänkte kolla med er om ni vet något?


    Nä det ska inte va farligt! Har hört att det bara ska va bra. Mår du bra å njuter så mår lilla bebisen bra också :) får du fortfarande bruna flytningar å så?
Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF