• jaktenpaflow

    Vi som blivit gravida efter IVF

    Hejsan!

    Skapar en tråd för alla oss som fick kämpa ett tag för att få ett plus på stickan, oavsett om det är genom IVF eller på naturlig väg. Vill gärna dela resan som gravid med andra som har varit i liknande situation. Spelar inte heller någon roll när BF är:)

    Har försökt med ett syskon i ett och ett halvt år och blev gravid nu i augusti och BF 22 april!

    Välkomna!

  • Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF
  • Ellencassandra

    Hej! :) det gick så bra! Hjärtat slog fint å jag fick till å med se den sprattla omkring med armar å ben <3 nu ska jag bannemig skita i dom bruna flytningarna å försöka njuta! Fick tyvärr ingen bild denna gång! Men lägger upp kub sen :) men vi kanske kan göra en sån där lång lista där alla skriver bf å så? :)

  • 170909
    gammelpysen skrev 2018-11-01 15:11:05 följande:
    Låter väldigt likt mitt samtal. Även kub fick jag föra 13+0 vilket tydligen är rätt sent. Vågar man fråga om du också tillhör Östergötlands landsting?
    Jag som bara läser men aldrig skriver går i Linköping. När jag skulle boka tid för inskrivning och hela den grejen så tog det ca 30min för de är full bokade. Tydligen saknas det 5.5 tjänster på kvinnokliniken i Linköping. Jag erbjöd att vända mig till Norrköping när sköterskan började prata om att boka in mig i Motala. 

    Jag hade äggplock 31/8 så idag är jag i 10+6 tror jag typ, och har mitt första UL på tisdag. Sen inskrivning hos BM en eller två veckor senare, pga deras personalbrist. Skulle titta in en snabbis för att ta ett blodprov någon gång 1-7nov som skulle vara till NIPT va? för KUB är väl när de mäter nacken va? Äsch kommer inte ihåg hur det var förra gången.
    Jag hade gärna vänt mig till något privat ställe men det verkar inte finnas möjlighet till det, konstigt nog. 
  • 170909
    Mjbo skrev 2018-11-01 17:39:07 följande:
    iiiiihhh ... Väntar med spänning :D får du nån bild så kan du väl lägga in den? Nån mer som fått bild på sin lilla räka? :) Kan vi inte lägga in dom som har? :) och skriva vilken vecka man är i.. hade vart kul :)
    Jag fick informationen om att man får köpa två bilder för 50kr om man vill ha bild. Man får inte fota själv med mobilen eller få bilder gratis längre, vilket jag fick förra gången. 
  • Mjbo
    Ellencassandra skrev 2018-11-01 17:44:08 följande:

    Hej! :) det gick så bra! Hjärtat slog fint å jag fick till å med se den sprattla omkring med armar å ben <3 nu ska jag bannemig skita i dom bruna flytningarna å försöka njuta! Fick tyvärr ingen bild denna gång! Men lägger upp kub sen :) men vi kanske kan göra en sån där lång lista där alla skriver bf å så? :)


    Åh va roligt! Fick du veta någon millimeter?

    Visst är de underbart när man ser dom börjar sprattla?? Känns verkligen som en bebis, inte en mörk skugga eller klump på en skärm som man sett förut. Så skönt att allt gick bra idag med. Hoppas du kan njuta nu. Kraaam
  • Mjbo
    170909 skrev 2018-11-01 18:39:00 följande:

    Jag fick informationen om att man får köpa två bilder för 50kr om man vill ha bild. Man får inte fota själv med mobilen eller få bilder gratis längre, vilket jag fick förra gången. 


    Jasså okej. Ja har både fått fota/filma med mobilen och fått bilder utskrivna på de jag varit på, men de kanske är olika beroende på vart man bor :/
  • 170909
    Mjbo skrev 2018-11-01 19:05:42 följande:
    Jasså okej. Ja har både fått fota/filma med mobilen och fått bilder utskrivna på de jag varit på, men de kanske är olika beroende på vart man bor :/
    Förra gången jag var gravid fanns inga restriktioner om mobiler och jag fick bilder med mig hem.
    Men nu kändes så tråkigt först kan de knappt klämma in mig och signalerar att de måste men har inte tid och sen får man beskedet att inga mobiler får vara med under UL och man får köpa bilder om man vill. 
    Det blir väl bra, det är ju lite kul att ha och jämföra med de andra bilderna från förra graviditeten. 
  • anina
    Inalina skrev 2018-11-01 11:42:34 följande:

    hej! tänk på att dricka mkt - jag har också haft hemsk huvudvärk vissa dagar men härleder till att jag inte fått i mig tillräckligt med vätska. jag dricker mest äppeljuice hela dagarna då jag inte är sugen på nåt annat!

    (sen kan du såklart ha någon annan typ av huvudvärk med din sjukdomshistorik såklart..)

    jag känner nästan att jag mår sämre när jag lägger mig ner faktiskt, vet inte om det stämmer, men när jag håller mig sysselsatt känns det bättre och lägger jag mig ner i sängen blir jag genast illamående :/ men men, hoppas detta ska gå över snart så man kan börja glädjas åt graviditeten och vad som händer framöver :)

    min man vill också ha överraskningen ang flicka/pojke men låter mig bestämma hur vi gör då han ser hur jag mår/har mått - så just nu skulle han nog göra allt för att jag ska må bra... tycker verkligen inte att du låter som en manshatare för det haha! :) vad som än kan få dig att må bättre/känna dig tryggare går nog din sambo med på!

    ja jag klarar att jobba nu, det är vid 17-18 tiden kroppen börjar säga ifrån ordentligt och då är jag på tåget på väg hem ändå...

    hoppas du mår lite bättre idag och att du kan köra igång 25% nästa vecka!!


    Hur har det gått idag?
    Ellencassandra skrev 2018-11-01 17:44:08 följande:

    Hej! :) det gick så bra! Hjärtat slog fint å jag fick till å med se den sprattla omkring med armar å ben <3 nu ska jag bannemig skita i dom bruna flytningarna å försöka njuta! Fick tyvärr ingen bild denna gång! Men lägger upp kub sen :) men vi kanske kan göra en sån där lång lista där alla skriver bf å så? :)


    Åh vad skönt. :)
  • anina
    Mjbo skrev 2018-11-01 17:39:07 följande:

    iiiiihhh ... Väntar med spänning :D får du nån bild så kan du väl lägga in den? Nån mer som fått bild på sin lilla räka? :) Kan vi inte lägga in dom som har? :) och skriva vilken vecka man är i.. hade vart kul :)


    Jag har lite bilder, men det är dags för nästa ultraljud imorgon. :) så jag kan skicka en ny bild då. :) börja du. :)
Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF