• jaktenpaflow

    Vi som blivit gravida efter IVF

    Hejsan!

    Skapar en tråd för alla oss som fick kämpa ett tag för att få ett plus på stickan, oavsett om det är genom IVF eller på naturlig väg. Vill gärna dela resan som gravid med andra som har varit i liknande situation. Spelar inte heller någon roll när BF är:)

    Har försökt med ett syskon i ett och ett halvt år och blev gravid nu i augusti och BF 22 april!

    Välkomna!

  • Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF
  • BaKu
    jaktenpaflow skrev 2018-11-01 10:13:54 följande:

    Hej alla underbara starka människor! Kul att se att det är en sån aktivitet i tråden och att nästan alla är kvar!:)) Nu är jag tillbaka efter en lång och välbehövlig paus... Behövde låta mig själv bara släppa allt ett tag och bara fokusera på mig sjölv, nuet och min familj. Hitta glädjen igen och få lite perspektiv. Jag har inte ens varit inne och läst så gissa om jag hade en hel del att ta igen haha! Det tog ett par timmar:) Kul att många börjar närma sig KUB så spännande!! Vi gjorde NIPT innan vi åkte utomlands en månad och inga avvikelser:) Vi har även svar på vilket kön det är men vi väntar till RUL. Är i v.16 nu och tiden går såå fort! Har sakta men säkert börjat tillåta mig själv att glädjas åt att det faktiskt är en bebis i min mage! Tror även att jag börjat känna en del fladder:) Fubderar på att köpa en doppler hehe... vad tror ni om det? Bidrar det till mer stress? Så kul att vara tillbaka i detta härliga gäng! Kanske dags för en hemlig FB grupp snart?:) kramar till er alla!!!


    Skönt att se dig här igen och att allt är bra!

    Jag skulle undvika doppler. Men det är jag det. Vet att jag hade använt det för mycket och bara stressat upp mig...
  • BaKu
    jaktenpaflow skrev 2018-11-01 10:13:54 följande:

    Hej alla underbara starka människor! Kul att se att det är en sån aktivitet i tråden och att nästan alla är kvar!:)) Nu är jag tillbaka efter en lång och välbehövlig paus... Behövde låta mig själv bara släppa allt ett tag och bara fokusera på mig sjölv, nuet och min familj. Hitta glädjen igen och få lite perspektiv. Jag har inte ens varit inne och läst så gissa om jag hade en hel del att ta igen haha! Det tog ett par timmar:) Kul att många börjar närma sig KUB så spännande!! Vi gjorde NIPT innan vi åkte utomlands en månad och inga avvikelser:) Vi har även svar på vilket kön det är men vi väntar till RUL. Är i v.16 nu och tiden går såå fort! Har sakta men säkert börjat tillåta mig själv att glädjas åt att det faktiskt är en bebis i min mage! Tror även att jag börjat känna en del fladder:) Fubderar på att köpa en doppler hehe... vad tror ni om det? Bidrar det till mer stress? Så kul att vara tillbaka i detta härliga gäng! Kanske dags för en hemlig FB grupp snart?:) kramar till er alla!!!


    Skönt att se dig här igen och att allt är bra!

    Jag skulle undvika doppler. Men det är jag det. Vet att jag hade använt det för mycket och bara stressat upp mig...
  • BaKu
    170909 skrev 2018-11-01 19:11:27 följande:

    Förra gången jag var gravid fanns inga restriktioner om mobiler och jag fick bilder med mig hem.

    Men nu kändes så tråkigt först kan de knappt klämma in mig och signalerar att de måste men har inte tid och sen får man beskedet att inga mobiler får vara med under UL och man får köpa bilder om man vill. 

    Det blir väl bra, det är ju lite kul att ha och jämföra med de andra bilderna från förra graviditeten. 


    Verkar vara olika ja... Vi fick fota, men först efter undersökningen var klar. Då körde hon ett litet varv för att vi skulle få nån bra bild. Sen köpte vi också, men bilderna man tog själv blev bättre.
  • BaKu
    Inalina skrev 2018-11-01 08:41:25 följande:

    haha det kommer nog bli första plagget för oss också - en Realtröja om jag känner maken rätt  och en fotboll blir nog första 'leksaken' vare sig bebisen vill eller inte.... vilken vecka är du i nu?? måste ju närma sig med stormsteg! ska bebisen komma i januari?? kram!


    Glömde svara att ja, i början av januari är det beräknat så nu närmar det sig och det är väldigt konstigt. Trodde aldrig man skulle få vara så här nära...
  • Ellencassandra
    Mjbo skrev 2018-11-01 19:04:37 följande:

    Åh va roligt! Fick du veta någon millimeter?

    Visst är de underbart när man ser dom börjar sprattla?? Känns verkligen som en bebis, inte en mörk skugga eller klump på en skärm som man sett förut. Så skönt att allt gick bra idag med. Hoppas du kan njuta nu. Kraaam


    Jag frågade aldrig xD glömde. Men hon mätte den till 9+5 sa hon. Men är ju i 9+3. Så den växer fort xD

    Aa det är fantastiskt å se! :) vilken skillnad!!

    Tack detsamma! Kramar!
  • Mjbo
    Ellencassandra skrev 2018-11-01 21:10:21 följande:

    Jag frågade aldrig xD glömde. Men hon mätte den till 9+5 sa hon. Men är ju i 9+3. Så den växer fort xD

    Aa det är fantastiskt å se! :) vilken skillnad!!

    Tack detsamma! Kramar!


    Okej, va roligt.. Finns inge bättre än att få se den på skärmen. Tänk den dagen man får se dem i verkligheten!!! Åh vilken känsla :)
  • jaktenpaflow
    anina skrev 2018-11-01 10:53:52 följande:

    Hej.

    Välkommen tillbaka. :) får man fråga vart du har varit?

    Började bli lite orolig för dig så skönt att höra att allt är bra. :) har du mått bra under tiden? Grattis till ditt resultat på nipt också. :)

    Jag frågade bm om en sån doppler och hon rekommenderar inte det. Hon sa att det är lite strålning som barnet får varje gång.

    stor kram


    Tack snälla!! Absolut, vi var i Spanien:) Ja jag har mått okej, lite mycket psykiskt och smått illamående men annars bra:) Hur går allt för dig?

    Ojdå det lät ju inte bra, vill ju så gärna höra för att känna att allt är ok:(
  • jaktenpaflow
    BaKu skrev 2018-11-01 20:54:49 följande:

    Skönt att se dig här igen och att allt är bra!

    Jag skulle undvika doppler. Men det är jag det. Vet att jag hade använt det för mycket och bara stressat upp mig...


    Tack snälla!! Vilken vecka är nu i nu? Hur mår du? Ja det är lite så jag tänker också men använde det lite förra graviditeten och kände mig lugnare av det. Men är orolig för att det kommer vara värre denna gång och att jag vill lyssna hela tiden. Sen vill man inte använda det om det ör farligt såklart!
  • LillaAw

    Idag var vi på nipt och fick då även göra första ultraljudet på magen. Kändes skönt att slippa vaginalt ultraljud :) v 10+0 och den lille var 3,2 cm <3



    Om ca 2 veckor får vi veta svar på provet och även kön. Hoppas allt är bra. Könet spelar ingen roll alls för mig så länge barnet är friskt! :)


    Påbörjat IVF 2018 nouw.com/nar2blir3
Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF