• jaktenpaflow

    Vi som blivit gravida efter IVF

    Hejsan!

    Skapar en tråd för alla oss som fick kämpa ett tag för att få ett plus på stickan, oavsett om det är genom IVF eller på naturlig väg. Vill gärna dela resan som gravid med andra som har varit i liknande situation. Spelar inte heller någon roll när BF är:)

    Har försökt med ett syskon i ett och ett halvt år och blev gravid nu i augusti och BF 22 april!

    Välkomna!

  • Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF
  • jaktenpaflow
    gammelpysen skrev 2019-02-19 07:57:53 följande:

    Hur många är med i gruppen? Lite sugen på att gå med men ogillar att blanda in fb för mycket. Vad heter den?


    Vi är ?bara? 7 stycken och bara medlemmar från denna tråd. Den heter Testgruppen 2019 och är hemlig:) Säg till om du vill gå med!
  • tossaliten
    jaktenpaflow skrev 2019-02-19 10:00:59 följande:
    Vi är ?bara? 7 stycken och bara medlemmar från denna tråd. Den heter Testgruppen 2019 och är hemlig:) Säg till om du vill gå med!
    Jag skulle också gärna vilja gå med! :) 
  • Inalina
    Mjbo skrev 2019-02-18 10:15:48 följande:

    Inalina!
    Hur har ni haft det i Madrid?? Sol och mys?
    Hur har det gått med sammandragningarna?

    Jag måste bara berätta, va ute och gick i 1 h i fredags jag och dottern.. Och i lördags åkte hon och mannen slalom så jag tog en promenad på 2 h (dock väääldigt lugna/sakta promenader båda dagarna, men ändå)... Sen tapetserade vi klart rummet i lördags kväll, och la hela golvet igår, Och jag har fortfarande inte fått ont i magen! Sååå skönt, ja är överlycklig!! :D 
    Dock så har jag sjukt ont i fogarna, det var väl ganska väntat.... Men så länge ja slipper magsmärtorna så är jag såå glad! För foglossningen vet jag ju iallafall inte påverkar bebis nånting :) 

    Hoppas ni har haft en underbar semester :D 


    Madrid var fantastiskt!! sol o fint , grym shopping och god mat =) behövdes verkligen ett litet miljöombyte =)!!

    sammandragningarna har gått förvånansvärt bra (dvs knappt haft några!) - tror det handlar om att jag känt mig trygg med att allt var normalt hos gyn förra veckan - kunde gå över en mil om dagen i helgen så är jäkligt stolt hehe!

    vad underbart att du också verkar må bra och kan röra dig också =)! vad härligt att snart vara klar med barnrummet också - kan tänka mig att det blir superfint! lägg gärna upp en bild här sen när du har tid!

    igår var det operationsdags för mig - gick bra och tog inte så lång tid. Mannen var med som mentalt stöd (var dock lite orolig för honom då han har svårt för sprutor hehe) men han tittade bort bara ;) 
    idag har jag rätt ont i armen dock - får ju ett rätt stort ärr men det är ju inte hela världen - och smärtan ska nog inte vara långvarig heller. Lyckades koppla bort det ämnet under helgen vilket var väldigt skönt! nu försöker jag att inte tänka på det så mkt utan fokusera på jobb o bebis istället Hjärta
  • Inalina
    jaktenpaflow skrev 2019-02-16 21:34:49 följande:
    Hej!! Förlåt för segt svar (även om det inte var riktiga till mig personligen) har varit lite off här, glömde bort mitt inlogg haha!

    Fy vilka jobbiga nyheter såhär i graviditeten! Man är ju så fokuserad på det att man lätt glömmer bort övriga kroppen! När ska du opereras? Vad bra att du tittade upp märket! Tyckte du det såg annorlunda ut? Hur är det med sammandragningarna? Vad hade du för symptom på bakteriell vaginos? Kram till dig
    heeh ingen fara - lite skönt att man har några dagar ledigt ibland från forumet =) men mysigt att läsa ikapp sig också - så roligt med en massa nya medlemmar också!

    jag opererades igår (skrev till Mjbo här ovanför) och det gick bra. ja det såg annorlunda ut - och man ser det ju hela tiden när det är på underarmen på framsidan. det var stor skillnad på detta märket jämfört med mina andra prickar/fräknar. man ska se upp för märken som på olika sätt skiljer sig från 'mängden'. 
    jag hade inga symptom på bakteriell vaginos - hade rätt mkt sammandragningar dock vilket ibland kan tyda på en infektion så de tog en odling på det. men det ska tydligen vara borta nu :)

    men alltså du - vilken dramatik med sjukhus i 4 dagar och blödningar! märkte du det genom att det började blöda eller vad hände när ni bestämde er för att åka in? förstår att man är orolig att bebisen ska komma tidigt Gråter så bra att de verkar tagit hand om er på ett bra sätt och att du tar det riktigt lugnt nu.. varför börjar moderkakan blöda? finns det någon förklaring till sånt? ligger den långt ner? så glad att det gick bra och att du även fick medicin till den lillaHjärta
  • Mjbo
    Inalina skrev 2019-02-19 11:42:53 följande:
    Madrid var fantastiskt!! sol o fint , grym shopping och god mat =) behövdes verkligen ett litet miljöombyte =)!!

    sammandragningarna har gått förvånansvärt bra (dvs knappt haft några!) - tror det handlar om att jag känt mig trygg med att allt var normalt hos gyn förra veckan - kunde gå över en mil om dagen i helgen så är jäkligt stolt hehe!

    vad underbart att du också verkar må bra och kan röra dig också =)! vad härligt att snart vara klar med barnrummet också - kan tänka mig att det blir superfint! lägg gärna upp en bild här sen när du har tid!

    igår var det operationsdags för mig - gick bra och tog inte så lång tid. Mannen var med som mentalt stöd (var dock lite orolig för honom då han har svårt för sprutor hehe) men han tittade bort bara ;) 
    idag har jag rätt ont i armen dock - får ju ett rätt stort ärr men det är ju inte hela världen - och smärtan ska nog inte vara långvarig heller. Lyckades koppla bort det ämnet under helgen vilket var väldigt skönt! nu försöker jag att inte tänka på det så mkt utan fokusera på jobb o bebis istället Hjärta
    Va härligt att ni haft det bra och kunnat koppla bort och hitta på saker. Låter underbart! Längtar såå efter en utomlandssemester jag med. Kollar dagligen på resor och drömmer mig bort. Är lite inne på att boka en resa i Oktober för oss alla fyra.. Skulle va så mysigt. Men vi får väl se, det beror ju på hur allt går och hur vi mår osv..

    Bra att operationen gick bra och att den är ut världen. Jag tänkte på dig igår <3 .. Nu fokuserar vi som du säger på bebis och jobb istället :) 

    Absolut kan jag lägga upp en bild här med, kan ta en sen när vi satt upp lister och så. Ska nog börja med det nästa vecka tror jag. Ska försöka ta det lite lugnt ett tag nu. Hemma från jobbet idag och har datorn i knät i soffan istället. jobbar och slöar lite om vartannat. Haft lite små ont i magen idag tyvärr. Kanske kom efter allt i helgen ändå trotts att jag va så mallig över att inte ha ont. Eller så är det bara en slump, vem vet :) 
    Ha en fortsatt fin dag!
  • jaktenpaflow
    Inalina skrev 2019-02-19 11:50:34 följande:

    heeh ingen fara - lite skönt att man har några dagar ledigt ibland från forumet =) men mysigt att läsa ikapp sig också - så roligt med en massa nya medlemmar också!

    jag opererades igår (skrev till Mjbo här ovanför) och det gick bra. ja det såg annorlunda ut - och man ser det ju hela tiden när det är på underarmen på framsidan. det var stor skillnad på detta märket jämfört med mina andra prickar/fräknar. man ska se upp för märken som på olika sätt skiljer sig från 'mängden'. 

    jag hade inga symptom på bakteriell vaginos - hade rätt mkt sammandragningar dock vilket ibland kan tyda på en infektion så de tog en odling på det. men det ska tydligen vara borta nu :)

    men alltså du - vilken dramatik med sjukhus i 4 dagar och blödningar! märkte du det genom att det började blöda eller vad hände när ni bestämde er för att åka in? förstår att man är orolig att bebisen ska komma tidigt  så bra att de verkar tagit hand om er på ett bra sätt och att du tar det riktigt lugnt nu.. varför börjar moderkakan blöda? finns det någon förklaring till sånt? ligger den långt ner? så glad att det gick bra och att du även fick medicin till den lilla


    Okej men vad bra att du såg det tidigt! Gör man en kontroll efter ett tag? Usch för de där infektionerna som man inte får några symptom av!! Samma med mig när jag fick äggledarinflammation:/ Skönt att du blev av med den också:)

    Ja fy det car väldigt dramatiskt faktiskt. Började blöda rätt mycket typ kraftig mens när jag var ensam hemma. Min andra blödning, hade den första några dagar innan. Då åkte vi också in till sjukhuset och jag träffade en barnmorska som var väldigt hård mot mig och sa ?du måste börja ta det lugnt, om du skulle börja blöda ordentligt så skulle du kunna förblöda på fyra minuter och då dör din bebis? jag har marginellt föreliggande moderkaka så då är blödningar vanligt. Men när jag började blöda några dagar efter mötet med henne och det var som en riklig mens tänkte jag bara ?ok jag har fyra minuter på mig?. Så ringde 112 och ambulans med akutläkare kom, de var tvungna att krossa en ruta för att komma in till oss för jag fick inte röra mig. Så det var väldigt dramatiskt... Men nu är läget stabilt:) Är sjukskriven på heltid så verkligen börjat varva ner så det är så skönt!
  • 170909
    tossaliten skrev 2019-02-19 10:01:57 följande:
    Jag skulle också gärna vilja gå med! :) 
    Beroende på hur hemlig du vill vara så kan du antingen skicka epost i pm till mig eller så kan du ju skriva den rakt ut i gruppen
  • Inalina
    jaktenpaflow skrev 2019-02-19 15:07:26 följande:
    Okej men vad bra att du såg det tidigt! Gör man en kontroll efter ett tag? Usch för de där infektionerna som man inte får några symptom av!! Samma med mig när jag fick äggledarinflammation:/ Skönt att du blev av med den också:)

    Ja fy det car väldigt dramatiskt faktiskt. Började blöda rätt mycket typ kraftig mens när jag var ensam hemma. Min andra blödning, hade den första några dagar innan. Då åkte vi också in till sjukhuset och jag träffade en barnmorska som var väldigt hård mot mig och sa ?du måste börja ta det lugnt, om du skulle börja blöda ordentligt så skulle du kunna förblöda på fyra minuter och då dör din bebis? jag har marginellt föreliggande moderkaka så då är blödningar vanligt. Men när jag började blöda några dagar efter mötet med henne och det var som en riklig mens tänkte jag bara ?ok jag har fyra minuter på mig?. Så ringde 112 och ambulans med akutläkare kom, de var tvungna att krossa en ruta för att komma in till oss för jag fick inte röra mig. Så det var väldigt dramatiskt... Men nu är läget stabilt:) Är sjukskriven på heltid så verkligen börjat varva ner så det är så skönt!
    jag ska gå på 3 månaders kontroller för lymfkörtlar och andra prickar nu framöver - så de är rätt noggranna känns det som!
    äggledarinflammation låter inte kul - min ena äggledare är rätt kaputt så kan ha haft något sådant också verkar det som :/

    men hua vad hemskt att börja blöda - det är fortfarande en stor fasa för mig - kan inte torka mig på toan utan att titta varje gång fortfarande då jag hade en del blödningar innan v 12 som var helt oförklarliga.
    vad tufft med en hård barnmorska ocksåObestämd man kan ju förstå allvaret ändå tänker jag utan att behöva gå o ha ångest för att något ska kunna hända en själv o bebisen - men bra du tog det på allvar och ringde efter ambulans - klart man aldrig ska riskera vare sig sig själv eller ditt lilla underverkHjärta

    vad hemskt att du var ensam hemma också! men nu kommer det säkert gå bra och du går säkert hela tiden ut hoppas vi - skönt att du känner dig lugnare:) hade du gjort något särskilt krävande eller tungt innan blödningarna kom? 
    har de sagt nåt om ev. kejsarsnitt om din moderkaka ligger lite tokigt? Stor kram!
  • Akira Öken
    jaktenpaflow skrev 2019-02-18 21:39:17 följande:

    Ja de första veckorna är verkligen pina! Och veckorna fram till RUL är ju inte jätteroliga, innan mage och rörelser! Grattis till bra NIPT resultat! Kollade ni kön?:)

    Jo nu mår jag bra! Men blev ambulansfärd till KS förra veckan pga blödande moderkaka och sammandragningar så gick ligga inne i fyra dagar. Jag fick kortison som skulle skynda på mognaden av lillens lungor ifall de hade behövt plocka ut honom. Sen fick vi träffa barnläkare och prata om situationen och hur det eventuellt kunde bli så det var lite nära att det blev en februari bebis. Är ju bara i v 31+0 idag så vill inte att han ska komma än:( Sjukskriven nu och får inte bära, gå mkt eller liknande... De sa att jag kunde förvänta mig mer blödningar så nu går jag runt och känner mig stressad över det:/


    Tack! Vi kollade kön. :)

    Men hu! Det låter fruktansvärt! Men skönt att allt gick bra! Vet de varför den började blöda? Låter som att det bara är att försöka ta det lugnt och vila nu då.
Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF