• NiMi12

    BIM 29/9 med Rosenrot

    Ny tråd startad Jagerika ;)

    Om någon annan vill hänga på så är detta en tråd för oss som har ätit rosenrot och har BIM i slutet på september.
    Här kan vi älta och grotta ner oss i graviditetssymptom ;)

    Välkomna :)

  • Svar på tråden BIM 29/9 med Rosenrot
  • NiMi12
    WanderChild skrev 2018-09-14 09:48:43 följande:
    Hehe ja allas kvällsplaner är spikade! ;) Hoppas du hade äl runt cd 15 då o att kroppen kanske bara är lite förvirrad o du därför fortfarande får utslag på testerna. Irriterande dock! Har du testat att tempa? Tyckte det funkade väldigt bra för mig förra månaden då jag ju haft känningar flera ggr under de två månader o strecken på stickorna gick upp o ner i styrka hela tiden. Visst, de blev mkt starkare när äl väl kom men det va ju tempen som bekräftade att äl faktiskt också skett. Mina flytningar var inte till mkt hjälp då även de ändrade sig i blev vattniga ibland även om det inte blev nån äl.

    Förstår att det är stressande med åldern! Men gör så som du föreslår o kontakta dem när mensen väl kommer. En vecka sen mens kan du ju bara låssas tolka som senare äl, vissa har ju ingen aning om att de är gravid på själva BIM o vissa vet inte när BIM är så det är bara att mörka o spela ovetande! Håller tummarna för dig!
    Jag har aldrig testat att tempa. Vilken dag börjar man med det? Måste man fylla i det i nån betalkalender?
    Mina flytningar funkade innan missfallet. Men efter det så ser jag inga trådliknande flytningar. Hade väldigt kraftigt vattniga flytningar som liksom rann ur mig i måndags, helt sjuk känsla. Hände två gånger den dagen. Men nu är det som vanligt, lite men inget nämnvärt.

    Tack :)
  • WanderChild
    NiMi12 skrev 2018-09-14 10:30:26 följande:

    Jag har aldrig testat att tempa. Vilken dag börjar man med det? Måste man fylla i det i nån betalkalender?

    Mina flytningar funkade innan missfallet. Men efter det så ser jag inga trådliknande flytningar. Hade väldigt kraftigt vattniga flytningar som liksom rann ur mig i måndags, helt sjuk känsla. Hände två gånger den dagen. Men nu är det som vanligt, lite men inget nämnvärt.

    Tack :)


    Jag hade precis samma sorts flytningar i måndags! Va på jobbet o skulle precis gå på massage (bra arbetsplats!) när jag kände typ plask där nere, hann dock inte göra ngt åt det så det va bara att snällt lägga sig på bristen o hoppas att det inte läckt genom byxorna! xD

    Jag började tempa mitt i min långa cykel men kan tänka mig att iaf strax efter mens bör man börja, eller bara när som egentligen. All data är användbar. Jag har hoppat vissa dagar då det känts lönlöst men sen ångrat mig i efterhand när jag velat se helheten i temperaturen. Dock behöver man inte tempa under mens om man inte vill, då kan man ta sovmorgon ;). Jag använder appen Fertility Friend som är gratis (fick även 60 dagar gratis premium men kör gratisversionen nu) tycker den är kanon. Man lägger in så mkt data man vill; temp, sekret, testresultat, tappens position, värk osv o så beräknar appen när äl sker o när BIM bör vara utifrån all data. Den varnar vid avvikande temptidspunkt o man kan även själv välja att den ska bortse från vissa punkter om man tex varit uppe men ändå vill ha med dagens temperatur men inte ha den inräknad. Den har även massvis med intressant info att läsa vilket tilltalar mig mkt! Har även PTracker Lite men den visar bara temp o hjälper inte, använde dock den som back-up ifall fertility friend skulle tappa all data.
  • WanderChild

    Såhär såg min tempkurva ut förra cykeln (69 dagar lång) och nästa är min kurva hittills denna cykel. Är lite control freak så detta gillar jag!

  • JuliaC

    Hej!

    Jag har bim 25/9 så nästan 29/9 ;)

    Hakar på här om de är ok :)

    Ätit rosenrot + bisolvon denna månaden :)

    ÄL + 4

  • NiMi12
    WanderChild skrev 2018-09-14 10:52:59 följande:
    Jag hade precis samma sorts flytningar i måndags! Va på jobbet o skulle precis gå på massage (bra arbetsplats!) när jag kände typ plask där nere, hann dock inte göra ngt åt det så det va bara att snällt lägga sig på bristen o hoppas att det inte läckt genom byxorna! xD

    Jag började tempa mitt i min långa cykel men kan tänka mig att iaf strax efter mens bör man börja, eller bara när som egentligen. All data är användbar. Jag har hoppat vissa dagar då det känts lönlöst men sen ångrat mig i efterhand när jag velat se helheten i temperaturen. Dock behöver man inte tempa under mens om man inte vill, då kan man ta sovmorgon ;). Jag använder appen Fertility Friend som är gratis (fick även 60 dagar gratis premium men kör gratisversionen nu) tycker den är kanon. Man lägger in så mkt data man vill; temp, sekret, testresultat, tappens position, värk osv o så beräknar appen när äl sker o när BIM bör vara utifrån all data. Den varnar vid avvikande temptidspunkt o man kan även själv välja att den ska bortse från vissa punkter om man tex varit uppe men ändå vill ha med dagens temperatur men inte ha den inräknad. Den har även massvis med intressant info att läsa vilket tilltalar mig mkt! Har även PTracker Lite men den visar bara temp o hjälper inte, använde dock den som back-up ifall fertility friend skulle tappa all data.

    Exakt, plask är rätt ord! :D

    Men vet ni vad!! Jag fick en sån plask alldeles nyss och sprang in på toan. Den är inte helt genomskinlig idag, den är vit och trådaktig också!! Helt plötsligt kom hoppet igen om att äl kanske ändå är idag. LH värdet kan ju stiga under dagen.


    Alltså tänk att man kan bli så glad över en flytning! :D :D

    Ska ta och kolla upp det där och börja tempa nästa cykel om det inte tar sig den här månaden, jag är också ett kontrollfreak så det passar nog mig med :D

  • NiMi12
    JuliaC skrev 2018-09-14 11:08:45 följande:

    Hej!

    Jag har bim 25/9 så nästan 29/9 ;)

    Hakar på här om de är ok :)

    Ätit rosenrot + bisolvon denna månaden :)

    ÄL + 4


    Absolut! Välkommen hit :)

    Märkte du av någon skillnad den här månaden mot tidigare månader?


    Hur länge har du försökt?

  • WanderChild
    NiMi12 skrev 2018-09-14 11:10:19 följande:

    Exakt, plask är rätt ord! :D

    Men vet ni vad!! Jag fick en sån plask alldeles nyss och sprang in på toan. Den är inte helt genomskinlig idag, den är vit och trådaktig också!! Helt plötsligt kom hoppet igen om att äl kanske ändå är idag. LH värdet kan ju stiga under dagen.

    Alltså tänk att man kan bli så glad över en flytning! :D :D

    Ska ta och kolla upp det där och börja tempa nästa cykel om det inte tar sig den här månaden, jag är också ett kontrollfreak så det passar nog mig med :D


    Varför inte börja tempa redan i morgon bitti? :) Då kan du iaf se om tempen håller sig stabil de närmsta dagarna eller hur den varierar. Tempen stiger direkt efter äl så beroende på när äl sker så kan du ju få låg temp i morgon o ser sen en ökning till i övermorgon och kommande dagar. Lägger du även in hög fertilitet från äl-test + vattnig flytning idag så tror jag nog att fertility friend om några dagar skulle kunna hinta om du har äl nu eller inte. Värt ett försök iaf ? :)

    Jag hade min lh-peak igår, dagens test var svagare än igår men fortfarande starkare än under resten av cykeln så nu sitter jag bara o väntar på att tiden ska gå o mannen komma hem ;). Lite ironiskt, igår morse när jag fått neg på testerna i över en vecka o ingen stegring alls så beställde jag nya eftersom jag trodde att denna cykel också skulle bli utdragen. Några timmar senare fick jag positivt på testet! O idag fick jag hem 21 nya tester i brevlådan :P. Får hoppas att jag inte kommer behöva dem!
  • Jagerika
    NiMi12 skrev 2018-09-14 10:24:16 följande:

    Haha bra där :D Om jag gissar rätt så kommer jag bli slängd i säng så fort jag kommer hem. Stackaren har ju inte fått något sen i förrgår :D :D

    Då hoppas jag att din tur smittar av sig till mig, och att min tur smittar av sig till dig. För de jag har skrivit med har blivit gravida samma månad eller månaden efter vi har skrivit :D

    Klart vi ska testa samma dag. Jag har en förmåga att alltid vilja testa en dag innan BIM. Hur vill du göra? Jag har ju BIM 29:e om jag har 28 dagars cykel som jag brukar. Men förra månaden kom ju mensen dag 32.

    Så det kanske är lika bra att vänta till den 29:e, det känns på något vis som att det är vår dag :) :D

    Jag hade också smällt av om vi båda testar positivt samtidigt :D :D


    Jag har också alltid testat mig innan BIM men nu tror jag att jag ska hålla mig till den 29:e! Det är ju som du säger våran dag, är du med på det? Orkar du hålla dig tills dess? :D

    Min cykel är på 32 dagar så på BIM kommer jag vara på ÄL+15
  • NiMi12
    WanderChild skrev 2018-09-14 11:26:23 följande:
    Varför inte börja tempa redan i morgon bitti? :) Då kan du iaf se om tempen håller sig stabil de närmsta dagarna eller hur den varierar. Tempen stiger direkt efter äl så beroende på när äl sker så kan du ju få låg temp i morgon o ser sen en ökning till i övermorgon och kommande dagar. Lägger du även in hög fertilitet från äl-test + vattnig flytning idag så tror jag nog att fertility friend om några dagar skulle kunna hinta om du har äl nu eller inte. Värt ett försök iaf ? :)

    Jag hade min lh-peak igår, dagens test var svagare än igår men fortfarande starkare än under resten av cykeln så nu sitter jag bara o väntar på att tiden ska gå o mannen komma hem ;). Lite ironiskt, igår morse när jag fått neg på testerna i över en vecka o ingen stegring alls så beställde jag nya eftersom jag trodde att denna cykel också skulle bli utdragen. Några timmar senare fick jag positivt på testet! O idag fick jag hem 21 nya tester i brevlådan :P. Får hoppas att jag inte kommer behöva dem!
    Ja men då ska jag börja tempa imorgon redan :)
    Behöver jag någon speciell termometer? Jag har en digital hemma, den använder man i örat.
    Samma tid varje morgon eller när man vaknar? Jag sover ju lite längre på helgerna än på vardagarna ;)

    Det var därför jag var seg med att beställa nya cb tester. Jag trodde äl skulle komma redan cd13 och jag hade ju tester till det datumet. Men insåg på morgonen med en förbenad blinkande gubbe att det var lika bra att beställa hem fler. De kom på onsdagen och då testade jag em istället för morgon bara för att se. Cb ska man ju ta på morgonen säger de som vet.

    Jag hoppas du har beställt hem i onödan :D

  • NiMi12
    Jagerika skrev 2018-09-14 11:51:23 följande:
    Jag har också alltid testat mig innan BIM men nu tror jag att jag ska hålla mig till den 29:e! Det är ju som du säger våran dag, är du med på det? Orkar du hålla dig tills dess? :D

    Min cykel är på 32 dagar så på BIM kommer jag vara på ÄL+15
    Ja den 29:e är vår dag så vi testar då och inte innan.
    Jag kan dock behöva övertygas om att det är en bra idé både den 27:e och 28:e :D Är så svårt att hålla sig.
    Men självklart ska vi testa samma dag :)

    Nu är ju humöret uppe igen, kraftiga flytningar idag vill jag lova! :)
    Men din äl värk har jag inte, den är väldigt svagt molande. Kommer lite till och från bara.

    Hur känns det nu? Fortfarande ont så in i norden eller?
Svar på tråden BIM 29/9 med Rosenrot