• TopG

    Ont-kort tungband?

    Hallå.

    Har en snart 3 månaders här hemma som har till o från sen start ammats med napp, gått bra men nu ska den bort, hoppas jag! Vi har nu testat sen igår o det går helt ok men gör ont. Har får tag men väldigt ytligt! Nu har jag fått nys om kort tung/läppband o han har många symtom för det också!

    Vad gör jag nu? Går vi Bvc? Måste ju få hjälp :)

    Tips o råd tack.

  • Svar på tråden Ont-kort tungband?
  • CarolinHanna

    Vår son hade kort tungband, vi reagerade direkt han föddes och även personalen på BB påpekade detta. Han hade svårt med amningen pga detta. Vi fick en remiss till en läkare på öron/näsa/hals mottagningen som klippte tungbandet när han va 1v gammal, har inga som helst problem idag

  • eemeliee

    Min son fick tungbandet klippt nör han var ca 2 månader. Fick en remiss till öron-näsa-hals via BVC.

  • TopG

    Tack för era svar! :)

    Ska ringa Bvc imorn o höra. Hoppas verkligen vi får hjälp! Vill ju inte sluta amma! Kände ni ändring på engång?

  • eemeliee
    TopG skrev 2018-09-23 21:08:34 följande:

    Tack för era svar! :)

    Ska ringa Bvc imorn o höra. Hoppas verkligen vi får hjälp! Vill ju inte sluta amma! Kände ni ändring på engång?


    Ja, det blev stor skillnad direkt. Han fick ett bra grepp och mjölkproduktionen kom igång ordentligt efter några dagar och vi kunde sluta helt med ersättning.
  • nyfikenkvinna

    Åååh! Min bebis på två veckor hade kort tungband också och fick det klippt idag av läkaren på näsa-ögon-hals. Detta upptäcktes av vår barnmorskan i BVC att den stramade. Ingreppet tog knappt tio minuter, och jag kunde amma direkt efter. Nu hoppas jag på att min mjölkproduktionen ökar. Hoppas det kommer gå bra för dig

Svar på tråden Ont-kort tungband?