• Anonym (Villmenfårinte)

    Jag vill ligga med min kollega, är gift

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!

  • Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-02-27 15:05:08 följande:
    Men det är inte konstigare än så - jag varken vill eller kan dela med mig av allt här av ovan anledning. Det är väl inte så konstigt? Vissa saker som jag tar upp nu, är nog just för att jag känner att jag HAR kommit över krönet och var inte redo innan. Jag är inte ute efter att få det att låta som enbart han är den som flirtat med mig hela tiden, därför har jag inte sagt/skrivit ngt här om allt heller, eller berättat allt han gör. Det har jag inte gjort helt nu heller. Om konferensen vi inte åkte på tex, jag förstår att det kanske i era ögon kunde gjort att ni bättre förstod att jag visst backade, som jag säger att jag gjort. Men i mångt och mycket har många av er redan er uppfattning om mig klar så jag orkar ärligt talat inte. Det var rätt längesen jag bad om konkreta råd här, mest går den här tråden nu ut på att tala om för mig att det kommer att gå åt helvete (därför lämnade jag tråden i julas).
    Nu har jag ju följt tråden sen du startade den, och dom enda råden jag kan minnas du har varit intresserad av från början var, hur/om du skulle tala om att du var intresserad av att ligga, och att dilemmat då var om han kände samma för dig.
    Om du skulle fråga honom? Det är väl därför intresset för systertråden väckts.
    Men sen har du inte bett om något annat råd vad jag kan minnas.

    Det du skall ha en eloge för är att du till slut verkar ha tagit till dig dom råden som sa att du skulle avstå, för att ingen (utom några få)  fattade hur det gick ihop att du sa dig älska din familj och barn, men ändå hade planer på att vara otrogen.
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (FYI) skrev 2019-02-27 15:24:52 följande:

    Nu har jag ju följt tråden sen du startade den, och dom enda råden jag kan minnas du har varit intresserad av från början var, hur/om du skulle tala om att du var intresserad av att ligga, och att dilemmat då var om han kände samma för dig.

    Om du skulle fråga honom? Det är väl därför intresset för systertråden väckts.

    Men sen har du inte bett om något annat råd vad jag kan minnas.

    Det du skall ha en eloge för är att du till slut verkar ha tagit till dig dom råden som sa att du skulle avstå, för att ingen (utom några få)  fattade hur det gick ihop att du sa dig älska din familj och barn, men ändå hade planer på att vara otrogen.


    Nej. Mina frågor var om någon annan varit i samma sits (men redan i TS skriver jag ju att jag vet att det är fel - aka - grep efter halmstrån jag egentligen visste inte fanns. Och sen om jag skulle fråga honom (med två olika utgångar).

    Mina frågor exakt:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-02-27 15:30:38 följande:
    Nej. Mina frågor var om någon annan varit i samma sits (men redan i TS skriver jag ju att jag vet att det är fel - aka - grep efter halmstrån jag egentligen visste inte fanns. Och sen om jag skulle fråga honom (med två olika utgångar).

    Mina frågor exakt:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.
    Och vad är skillnaden.
    Jag skrev inte av din ts men innebörden av vad jag skrev är väl samma.
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (FYI) skrev 2019-02-27 15:38:31 följande:

    Och vad är skillnaden.

    Jag skrev inte av din ts men innebörden av vad jag skrev är väl samma.


    Du skrev att jag bara vill vetahur jag skulle säga till honom att jag ville ligga. Så var det inte. Det ville jag förtydliga.

    Men skit samma. Detaljer.
  • Anonym (felix)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-02-27 14:47:04 följande:
    Jag skrev inget om konferensen (eller jag tror att jag nämnt den?), minns inte - men jag gick nog inte in på detaljer då nej. Spellistan har jag inte velat nämna innan helt enkelt.

    En psykolog är inte helt öppet på nätet. Det är väl ganska förklarligt att jag inte lägger ut allt och/eller i kronologisk ordning i ett öppet forum? Jag vill inte att man ska kunna spåra allt helt uppenbart. Skillnad om denna tråd varit stängd, med bara några få.
    Jag hoppas verkligen att du ljuger och konsekvent missinformerar omkring oviktiga detaljer och att er semester tex inte var på Bali  utan någon annanstans.

    Men när det gäller det centrala detaljer omkring era handlingar med varann,  förstår jag inte varför du alls vill skriva en tråd som denna om du inte vill ge hela bilden. 
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (felix) skrev 2019-02-27 15:51:48 följande:

    Jag hoppas verkligen att du ljuger och konsekvent missinformerar omkring oviktiga detaljer och att er semester tex inte var på Bali  utan någon annanstans.

    Men när det gäller det centrala detaljer omkring era handlingar med varann,  förstår jag inte varför du alls vill skriva en tråd som denna om du inte vill ge hela bilden. 


    Jag förstår varför ni vill ha alla detaljer. Men jag vill helt enkelt inte skriva allt öppet på nätet. Jag berättar ändå väkdigt mkt.

    (Ja. Saker som är oviktiga kan vara fingerade.)
  • Anonym (Ingen kul jul igen)

    Varför tjata om historia istf att se det som kan påverkas, framtida agerande. Jag fattar att hon inte avslöjat sånt som kunde avslöja identiteten i tid och rum.

    Jag vill iaf nu se framsteg i TS beslutade avveckling av denna story. Lycka till.

  • Anonym (FYI)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-02-27 15:57:15 följande:
    Jag förstår varför ni vill ha alla detaljer. Men jag vill helt enkelt inte skriva allt öppet på nätet. Jag berättar ändå väkdigt mkt.

    (Ja. Saker som är oviktiga kan vara fingerade.)
    Sign(man),kanske även jag har "tjatat" med dig om att det är meningslöst att prata med din man om ert förhållande, som du påstod skedde i Bali, om attraktionen/förälskelsen till din kollega inte nämns, och att din man därför inte har en aning om det verkliga problemet, eller hur?

    På samma sätt ser jag ditt sätt att hantera alla här som försöker hjälpa dig att komma över kollegan. Man får inte hela bilden klar för sig, och får inte se storleken av problemet. Det kommer hela tiden nya saker utportionerade i lagom doser.
    Jag förstår att det känns kymigt att lämna ut sig på ett öppet forum, och du berättar naturligtvis så mycket du vill, men då är det heller inte lätt att förstå, och ge relevanta råd.

    Kan inte låta bli att vara nyfiken på vad som skall komma fram härnäst...
  • Anonym (Orolig man)

    Såg din lista om 17 punkter du postade i andra tråden idag, den var ju ännu lite mera "rakt på sak"!

    Om det är så som du säger där så stärks min bild av din kollega jag fick redan tidigare.
    Klart som fan han vill ligga med dig! Byta sin fru mot dig, nix knappast, men ha dig som bonusligg, ja definitivt!

    Känns som din man har betydligt större problem än jag trodde då han har en konkurrent som faktiskt försöker förföra hans fru...och han har ingen aning!

    All heder åt dig att du tagit ett beslut att inte gå vidare, bra!
    Men jag tror inte din kollega kommer att ge sig (trots sången om att inte vara "that guy"). Kommer ett  läge på tu man hand så lär risken vara stor att han försöker....  

    ..och....Hur kan du vara säker på att ingen på ditt jobb, på något sätt, kommer att kontakta din man?
    Såsom du beskrev det i andra tråden så måste ju några kollegor börjat lägga ihop 1+1...och rykten sprids ju fort...nån vill vara rättskaffens och droppar ett anonymt meddelande till din man.

Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift