• Anonym (Villmenfårinte)

    Jag vill ligga med min kollega, är gift

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!

  • Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-02-28 09:33:47 följande:
    Typ så som jag såg på det, om mitt samvete hade klarat det, så isånt fall hade vi varit i synk. Men nu kommer vi aldrig få veta.
    Och precis detta tror jag är anledningen att så många reagerat.
    Att en till synes, och enligt egen utsago lycklig kvinna/man kan satsa sin familjs välmående för ett knull, nykter och planerande.
    Helt kallt konstatera, "kommer det fram till partnern får jag deala med det då"
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (FYI) skrev 2019-02-28 09:50:31 följande:

    Och precis detta tror jag är anledningen att så många reagerat.

    Att en till synes, och enligt egen utsago lycklig kvinna/man kan satsa sin familjs välmående för ett knull, nykter och planerande.

    Helt kallt konstatera, "kommer det fram till partnern får jag deala med det då"


    Fast så har jag aldrig sagt att jag ?helt kallt konstatera att om jag var otrogen och det kom fram får jag deala med då? Nej. Nu är du orättvis och vrider mina ord. Du skrev om mina kollegor skulle ringa min man och säga att jag flirtar m en annan kollega ?DET sa jag att jag skulle hantera då, om det hände men att jag inte ser att det kommer ske.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-02-28 10:34:56 följande:
    Fast så har jag aldrig sagt att jag ?helt kallt konstatera att om jag var otrogen och det kom fram får jag deala med då? Nej. Nu är du orättvis och vrider mina ord. Du skrev om mina kollegor skulle ringa min man och säga att jag flirtar m en annan kollega ?DET sa jag att jag skulle hantera då, om det hände men att jag inte ser att det kommer ske.
    Jag skrev..
    "Att en till synes, och enligt egen utsago lycklig kvinna/man kan satsa sin familjs välmående för ett knull, nykter och planerande."

    Det är företeelsen som sådan, som du i mitt inlägg symboliserar.
  • Anonym (felix)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-02-28 10:34:56 följande:
    Fast så har jag aldrig sagt att jag ?helt kallt konstatera att om jag var otrogen och det kom fram får jag deala med då? Nej. Nu är du orättvis och vrider mina ord. Du skrev om mina kollegor skulle ringa min man och säga att jag flirtar m en annan kollega ?DET sa jag att jag skulle hantera då, om det hände men att jag inte ser att det kommer ske.
    Ingen kommer at ringa till din man och säga att du flirtar. Problemet är att du inte har kontroll över vad folk tror, antyder och skvallrar om. Antydningar blir till rykten som blir till sanningar. Som kan förmedlas anonymt till din man.

    Och problemet med bristande tillit är att man heller inte blir trodd när man säger sanningen. Din situation kan snabbt komma helt utanför din kontroll. Så ditt "det hanterar jag då i så fall" är antingen naivt eller kallt beräknande
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (felix) skrev 2019-02-28 10:59:30 följande:

    Ingen kommer at ringa till din man och säga att du flirtar. Problemet är att du inte har kontroll över vad folk tror, antyder och skvallrar om. Antydningar blir till rykten som blir till sanningar. Som kan förmedlas anonymt till din man.

    Och problemet med bristande tillit är att man heller inte blir trodd när man säger sanningen. Din situation kan snabbt komma helt utanför din kontroll. Så ditt "det hanterar jag då i så fall" är antingen naivt eller kallt beräknande


    Men alltså. Rykten och osanningar. Det kan ju hända vem som helst? Jag har inte varit otrogen. Om min man ändå skulle nås av ett rykte att jag ligger med min kollega - vilket jag inte gör - så skulle jag få förklara det?!
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-02-28 11:14:42 följande:
    Men alltså. Rykten och osanningar. Det kan ju hända vem som helst? Jag har inte varit otrogen. Om min man ändå skulle nås av ett rykte att jag ligger med min kollega - vilket jag inte gör - så skulle jag få förklara det?!
    Förklara vad??
    Att du är/varit fruktansvärt kåt på din kollega, och att du under vissa förutsättningar, som visserligen inte yppat sig, hade varit otrogen.
    Knappast...Du hade förmodligen serverat en historia som inte har något med sanningen att göra.

    Men om vi leker med tanken att ett sådant scenario skulle bli verklighet, tror du att din man bara skulle rycka på axlarna och, tro obetingat på dina förklaringar där du förmodligen skulle bli tvungen att ljuga ordentligt?
    Och skulle han svälja din historia utan att tilliten skadats

    Vi är lite OT från din ts nu men det är en intressant diskussion rent allmänt, så du behöver inte ta allt som personliga påhopp
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (FYI) skrev 2019-02-28 11:54:15 följande:

    Förklara vad??

    Att du är/varit fruktansvärt kåt på din kollega, och att du under vissa förutsättningar, som visserligen inte yppat sig, hade varit otrogen.

    Knappast...Du hade förmodligen serverat en historia som inte har något med sanningen att göra.

    Men om vi leker med tanken att ett sådant scenario skulle bli verklighet, tror du att din man bara skulle rycka på axlarna och, tro obetingat på dina förklaringar där du förmodligen skulle bli tvungen att ljuga ordentligt?

    Och skulle han svälja din historia utan att tilliten skadats

    Vi är lite OT från din ts nu men det är en intressant diskussion rent allmänt, så du behöver inte ta allt som personliga påhopp


    Du vet ju tydligen redan vad jag skulle svara så jag ser ingen anledning att svara. Du har din uppfattning klar.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-02-28 12:11:32 följande:
    Du vet ju tydligen redan vad jag skulle svara så jag ser ingen anledning att svara. Du har din uppfattning klar.
    Nä jag har ingen aning. Men det intresserar mig.
    Inte varje dag man har möjligheten att diskutera sådana här frågor med någon som sitter i smeten.
  • Anonym (Orolig man)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-02-28 08:52:50 följande:
    Det här undrar jag också. Jag vet inte varför just mitt öde engagerar så många? Är det för att flera känner igen sig? Eller för som du skrev, rädslan att nån som faktiskt är nöjd med livet hemma ändå kan bli kåt på en kollega? Eller att det blivit som en såpopera man vill veta hur det slutar? Eller för att det är kul att skrika på mig och säga att jag är dum i huvudet och det är synd om min man? Jag vet inte. 

    Tror på igenkänningsfaktorn...och rädslan. 

    Sen visst, finns nog en del tantsnusk/såpavarning här också, .....om man vill läsa in det.

    Sen tror jag inte de flesta tycker du är dum i huvudet, utan snarare att en del av dina beslut (eller avsaknad av beslut) har varit mindre lyckade.


    Mycket har du ju avslöjat de senaste dagarna som varit okänt, typ konferens-rese förslaget.,  hur mycket han egentligen har flirtat etc. Läser man detta och sedan din trådstart:
    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.
    ....
    så känns det väl som att svaret på den frågan borde väl varit uppenbart redan vid ts?

    Men (felix) svar var bra:
    Hans Motiv är/har varit att få ligga med dig, men så diskret det bara går, han vill inte sabba sitt äktenskap, bara få testa nåt vid sidan om 
    Hans Tillvägagångssätt verkar ju vara att flirta ohejdat med dig.
    Håller du dig bara ifrån Tillfället, (konferensresor, AW, möten utanför jobbet)
    så kan du nog ro hem detta och fortsätta varit lyckligt gift.

    P.S:
    Att du stod emot konferensförfrågan i höstas när du var som mest på......tummen upp på det.
    Du verkar ha både konsekvenstänk och impulskontroll ....inte så dum m.a.o.Flört

  • Anonym (felix)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-02-28 11:14:42 följande:
    Men alltså. Rykten och osanningar. Det kan ju hända vem som helst? Jag har inte varit otrogen. Om min man ändå skulle nås av ett rykte att jag ligger med min kollega - vilket jag inte gör - så skulle jag få förklara det?!
    Tror att en del av förklaringen till att denna tråd fascinerar är att du är lite grann som en kameleont som hela tiden ändrar personlighet. Du framstår normalt som sansad, intelligent och sympatisk, men här är blir du plötsligt antingen hopplöst naiv eller rätt så utspekulerad. Du skall naturligvis inte redogöra för vem du är på internet, men jag säger bara att det är fascinerande i följa.

    Hur som helst tycker jag att du skall se på din 17 punkts lista och speciellt på dom punkter som gäller flirt från kollegan som andra kollegor kan observera. Några punkter tex. att komma förbi med godis är accepterat flirtbeteende på en arbetsplats. Alla kan se er goda kemi, men ingen bryr sig.  Andra punkter, som att boka ett tre timars fejkmöte för att hänga är det inte. Den del av er flirt som inte är socialt acceptabel är speciellt farlig eftersom den skapar en negativ stämning omkring ert förhållande bland dom andra kollegorna. Denna stämning kan få oanade konsekvenser.

    Om du och kollegan fortsätter med dina 17 punkter i framtiden så spelar du ett mycket högt spel. 

     
Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift