• Anonym (Villmenfårinte)

    Jag vill ligga med min kollega, är gift

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!

  • Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift
  • Anonym (Känner samma)

    Skönt att dela det ändå :) Vet ett par fler som är i samma sits faktiskt. Så inte är detta ett ovanligt fenomen inte. Dricka lite vin och älta det med andra är väl receptet för att ta sig igenom det. Men förstår att det är ännu svårare att gå vidare när man är på samma jobb och fortsätter att ses. Hade faktiskt en förtjusning för längesedan på samma jobb, inte lika intensivt som denna gång, men ändå. Det gick faktiskt över så småningom, om det kan ge hopp.

  • Anonym (Avdramatisera)
    Anonym (felix) skrev 2019-03-10 12:39:46 följande:

    Tycker att du borde göra något drastiskt på ett års dagen av er affär. 

    Jag har tidigare skrivit att du inte bör fråga kollegan angående hans känslor för dig, eftersom det vill vara detsamma som att signalera att du har känslor för honom. Efter att den uppdaterade 17 punkts listan har kommit fram tycker jag inte det är så känsligt att alls erkänna dina känslor för honom. Gör det bara indirekt.

    Det är ju inte minsta tvekan om att ni flirtar vilt med varandra, så det kan du gott erkänna själva flirtandet. Skriv tex. "jag tycker vi har drivit vår flirt lite väl långt, folk har börjat undra. Tycker vi skall backa lite grann så att det inte uppstår rykten". 

    Blocka honom därefter på insta och lägg ned er spellista.

    Eftersom du inte vill prata med din man, något som jag i och för sig håller med om, måste du göra nåt annat drastiskt för att få slut på affären. Ni kan ju fortsätta att fika och så, men det mest uppenbara delen av flirten, hängmöten samt insta och spellista måste bort.


    Fast är det inte att ta det ett steg längre?

    Jag menar, TS har ju antytt att insta- meddelandena och spellistan skulle hon i princip kunna visa för sin man...

    Hon döljer inte sin telefon för honom och smyger undan när hon får ett meddelande om jag har fattat det rätt...

    Men att öppet skriva om sina känslor och att hon tycker att det börjar "snackas" på jobbet, är inte det att gå ett steg längre bakom ryggen på sin man? Det meddelandet tror jag inte TS skulle vilja visa sin man i alla fall.

    Sen kan man ju iofs redan se deras spellista som rena kärleksförklaringar om man vill vara lite elak..
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (Avdramatisera) skrev 2019-03-10 21:04:03 följande:

    Fast är det inte att ta det ett steg längre?

    Jag menar, TS har ju antytt att insta- meddelandena och spellistan skulle hon i princip kunna visa för sin man...

    Hon döljer inte sin telefon för honom och smyger undan när hon får ett meddelande om jag har fattat det rätt...

    Men att öppet skriva om sina känslor och att hon tycker att det börjar "snackas" på jobbet, är inte det att gå ett steg längre bakom ryggen på sin man? Det meddelandet tror jag inte TS skulle vilja visa sin man i alla fall.

    Sen kan man ju iofs redan se deras spellista som rena kärleksförklaringar om man vill vara lite elak..


    Det stämmer. Jag gömmer inte telefonen. Spellistan vi delar är blandad, dvs både låtar du kan tolka in något i (som jag nämnt här) men också en hel del random bra låtar. Så den i sig är inte en enda stor kärleksförklaring.

    (Det jag skulle känna mig obekväm med är i sånt fall en del på skype. Men det är inget rakt ut, mer flirtigt.)
  • Anonym (felix)
    Anonym (Avdramatisera) skrev 2019-03-10 21:04:03 följande:
    Fast är det inte att ta det ett steg längre?

    Jag menar, TS har ju antytt att insta- meddelandena och spellistan skulle hon i princip kunna visa för sin man...
    Jo, du har kanske rätt. Det är kanske fel att alls erkänna flirtandet som jag föreslog. Det är svårt att formulera det på rätt sätt.

    Men insta och spellistan måste bort. Helt bort. Nedläggas och inte bara nedtrappas. Det är den dolda kommunikationen omkring känslor för varann som är problemet och som håller liv i affären. Att hon kan visa dem för sin make  "principielt" betyder ingenting. Hon gör det ju inte och maken kan inte tolka dom dolda budskapen,  Spellistan är ju vad jag förstår censurerad och låtarna med känsligt budskap dolda bland andra låtar. Insta meddelandena är säkert oskyldiga i sig själva men avsändartidspunkterna på helgar och kvällar är det inte.

    Så det är kanske bättre att lägga ned insta och spellista utan forklaring. Nu. Det viktiga är att TS stänger kanaler för känslomässig kommunikation som hon aldrig borde ha öppnat. 
  • Anonym (man)
    Anonym (Känner samma) skrev 2019-03-10 11:30:07 följande:

    Svar till orolig man: nej det är verkligen inte klass, det håller jag med om. Det är ju meningen att det ska upphöra, tids nog. Men att få prata om det jobbiga hjälper mig liksom att ta mig vidare lite grann. Att bara sätta plåster på ett öppet sår är ju inte alltid framgångsrikt.


    Nä precis oftast rekommenderar man att rengöra såret grundligt innan man drar på ett plåster även om man vet att det kommer göra on. Och det är väl precis det TS undvikit att göra med son man. Pratat med valt att utelämna allt det jobbiga och enbart ta upp de som är lättast för henne. I analogin med sår motsavara det att skita i att rengöra och bara blåsa lite för att slippa att få ont. Och jag tror vi alla vet vad som kan hända med sår som inte blir rengjorda eller hur?
  • Anonym (man)
    Anonym (felix) skrev 2019-03-10 21:56:24 följande:
    Jo, du har kanske rätt. Det är kanske fel att alls erkänna flirtandet som jag föreslog. Det är svårt att formulera det på rätt sätt.

    Men insta och spellistan måste bort. Helt bort. Nedläggas och inte bara nedtrappas. Det är den dolda kommunikationen omkring känslor för varann som är problemet och som håller liv i affären. Att hon kan visa dem för sin make  "principielt" betyder ingenting. Hon gör det ju inte och maken kan inte tolka dom dolda budskapen,  Spellistan är ju vad jag förstår censurerad och låtarna med känsligt budskap dolda bland andra låtar. Insta meddelandena är säkert oskyldiga i sig själva men avsändartidspunkterna på helgar och kvällar är det inte.

    Så det är kanske bättre att lägga ned insta och spellista utan forklaring. Nu. Det viktiga är att TS stänger kanaler för känslomässig kommunikation som hon aldrig borde ha öppnat. 
    Ja, om man vill bort ifrån ett ställe så är det väl kanske inte så lämpligt att gå mot det istället för bort ifrån det, framför allt om man vet med sig att man är väldigt känslormässigt osäker. För jag tror att vi alla vet att bakom alla TS löften om att hon inte tänker vara otrogen så finns det en väldigt hög osäkerhet kring vad som kan hända. At hon inte lyckas släppa kontakten med kollegan trotts att hon vet vad det innebär visar väl tydligt att hon inte alls har kontroll över sig själv.

    Att mannen inte vet inte spelar någon roll håller jag inte med om alls, för om han visste vad som pågick så skulle ha ställa krav på att det slutar och TS skulle få göra ett val på riktigt, och det vill TS inte ska ske och därför har hon valt att utelämna det.
  • Anonym (Avdramatisera)
    Anonym (felix) skrev 2019-03-10 21:56:24 följande:

    Jo, du har kanske rätt. Det är kanske fel att alls erkänna flirtandet som jag föreslog. Det är svårt att formulera det på rätt sätt.

    Men insta och spellistan måste bort. Helt bort. Nedläggas och inte bara nedtrappas. Det är den dolda kommunikationen omkring känslor för varann som är problemet och som håller liv i affären. Att hon kan visa dem för sin make  "principielt" betyder ingenting. Hon gör det ju inte och maken kan inte tolka dom dolda budskapen,  Spellistan är ju vad jag förstår censurerad och låtarna med känsligt budskap dolda bland andra låtar. Insta meddelandena är säkert oskyldiga i sig själva men avsändartidspunkterna på helgar och kvällar är det inte.

    Så det är kanske bättre att lägga ned insta och spellista utan forklaring. Nu. Det viktiga är att TS stänger kanaler för känslomässig kommunikation som hon aldrig borde ha öppnat. 


    Håller med dig.

    Men att öppet tala om för kollegan hur hon känner kommer nog inte i sig döda känslorna mellan dem... Snarare tvärtom. Då blir det nog djupare diskussioner på deras "häng" framöver...
  • Nyfikenundrar2

    Problemet är att ta vill ha och inte ha kakan. Om ts var seriös med sitt förhållande så skulle hon bryta helt med kollegan. Men sen kan man ju fundera på om det är så bra i tomtebo som ta påstår, då blir man inte kär i andra och skulle det hända skyddsrum man det man har bättre än så här. Ja säger att hon borde göra slut med sin man för att alla ggr hon varit otrogen i tanken alla ggr som hon pullar och tänker på kollegan skändar hennes man

  • Anonym (Eldningsförbud)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-03-10 16:44:11 följande:
    Forts på det ovan...

    Det gick iväg innan jag skrivit klart. Iallafall, för mig är det inget tomrum han fyller, och jag vill leva med min man. Trots det så hände detta. Jag har definitivt inte letat eller tittat åt andra, inget behov av äventyr på det viset. Ändå står jag här, mitt i. Jag tror snarare att det för mig bottnar i något hos mig själv, och att vi verkligen klickat - än i mitt och min mans förhållande. Men ja. Det är fasiken inte lätt, trots att det på pappret är svinenkelt.
    kanske finns ett tomrum på jobbet i sig? vem har inte tänkt tanken att byta jobb utan att förmå sig att ta tag i det. Är jobbet i sig stimulerande? Utvecklas du och får förtroende i jobbet eller maler det mest bara på? Gissar att tiden på jobbet har varit och är mycket mer med denna flirt än utan...eller? Sen tror jag ändå att det du har med kollegan i viss mån ändå saknas där hemma. Svårt att bortse ifrån, även om du skriver att så inte är fallet. Behöver inte vara fel i sak, men kan tänka mig att det blir svårt att balansera på ett nyktert sätt när man är mitt i det.
  • Anonym (Orolig man)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-03-10 12:15:05 följande:
    1. Jag behöver inte byta jobb bara för att jag fått känslor för / velat / vill ligga med en kollega. Jag hanterar det. Och nej, jag tycker inte alltid jobbet är kul men han är sannerligen inte enda skälet till att jag stannar. Han gör dagarna roligare.

    2. Nej. Jag tänker inte ta upp vad jag tänkt om kollegan med min man eftersom inget kommer hända, inget har hänt och det bara potentiellt kommer göra honom ledsen, till ingen nytta. Hade jag gjort något hade det varit annorlunda. Mina tankar har jag rätt till själv.

    3. Jag känner heller inte att det är nödvändigt då vi är bra vänner och trivs i varandras sällskap. Men vi kommer inte göra något. Ändras situationen kan det vara så att vi helt får sluta prata med varann, ja.

    Att jag frågar någon som varit eller är i samma situation hur det varit för dem är inte konstigt. Det är snarare naturligt. Förstår inte varför du hänger upp dig på det.

    Ja, jag har tänkt på att berätta, sen start, det var ju en av mina frågor i TS. Just för att det kan betyda det abrupta slut ni råder mig till. Men de flesta här har rått mig till att låta bli, och det är också så jag gjort. Klart jag VILL veta vad han tänkt, är det så konstigt? Men det kommer jag inte ta reda på.

    Ang mig och min man har vi det bra, återigen. Att vi har mycket sex var bara ett exempel.

    Jag tog upp de tre råden för att det är de som varit mest förekommande, inte för att jag tycker alla är bra.


    1:
    Nej jag kan förstå att detta, i det stadium det är nu, motiverar det inte ett jobb byte.Hade det varit samma nivå på känslorna som i höstats, ja då hade jag nog tyckt det varit ett bra råd.

    2:
    Maken ja, the jury is still out on this one.
    Å ena sidan kan jag förstå att du inte vill ta upp hela sanningen, det skulle ju potentiellt kunna sabba ditt äktenskap.
    Men å andra sidan skulle det ju effektivt kyla ner umgänget med kollega. Fast förstås, risken är att maken då kräver alt 1.

    3:
    Däremot, om du nu menar allvar i att distansera dig, så tycker jag att detta är det bästa alternativet. "Bryta" kan betyda mycket, men det halvfjösiga försök du gjort hittills, dvs. "jag är passiv och svarar bara", är väl knappast tillräckligt om man verkligen vill kyla ner en förälskelse, eller vad tycker du själv?

    Vad jag ville ha sagt, summerat, var att det nu gått ett år, och du rör dig inte mycket framåt på sistone. Absolut ett stort kliv sedan i höstas, men du kommer inte riktigt hela vägen.

    Se detta som att jag ville utmana dig, få dig att tänka lite mer på hur du skall ta dig vidare.

Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift