• Anonym (Villmenfårinte)

    Jag vill ligga med min kollega, är gift

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!

  • Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift
  • Anonym (felix)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-03-11 18:41:35 följande:
     Men nu satt vi ju kvar förra veckan efter ett möte, och i helgen hörde han av sig (kort dock) flera ggr och idag har han skrivit flera ggr och frågat om vi ska hänga, men jag har inte haft tid, vilket gör det lättare att säga nej. 
    Du måste nog göra mera för att få slut på dom där hänginvitationerna på tu mans hand  i enskilda mötesrum. Du måste skicka ett tydligt budskap att om att umgänge i framtiden heter fika och att det sker i köket eller andra gemensamma områden. Konferensrum är till nödvändiga jobbrelaterade aktiviter och man lämnar dom kort efter att dessa aktiviter är slut.

    Nästa gång det kommer en sån inbjudan om att hänga, så svara bara ultrakort "nej". Det ordet är mycket effektivare när det inte efterföljs av massa förklaringar och ursäkter. Nästa gång svarar du nej igen, och tredje gång informerar du honom att det är slut med att mötas i konferensrum när det inte är jobbrelaterat. Vill han fika så fikar ni i köket. Ange inga förklaringar, informera honom bara om dina nya regler. Låtsas som att du plötsligt blivit superproffsig och seriös.   

    Det vill nog ha av avkylande effekt på både honom och dig opch hela er ffär
  • Lione81
    Anonym (felix) skrev 2019-03-12 08:28:36 följande:

    Du måste nog göra mera för att få slut på dom där hänginvitationerna på tu mans hand  i enskilda mötesrum. Du måste skicka ett tydligt budskap att om att umgänge i framtiden heter fika och att det sker i köket eller andra gemensamma områden. Konferensrum är till nödvändiga jobbrelaterade aktiviter och man lämnar dom kort efter att dessa aktiviter är slut.

    Nästa gång det kommer en sån inbjudan om att hänga, så svara bara ultrakort "nej". Det ordet är mycket effektivare när det inte efterföljs av massa förklaringar och ursäkter. Nästa gång svarar du nej igen, och tredje gång informerar du honom att det är slut med att mötas i konferensrum när det inte är jobbrelaterat. Vill han fika så fikar ni i köket. Ange inga förklaringar, informera honom bara om dina nya regler. Låtsas som att du plötsligt blivit superproffsig och seriös.   

    Det vill nog ha av avkylande effekt på både honom och dig opch hela er ffär


    Klockrent!

    Med ett tydligt ?nej? på ett vänligt sett, det visar vad man vill. Efter ett par tre gånger så skulle jag inse att vi tar inte k-rummet. Det får bli en vanlig fika. Och mina signaler ifrån hennes sida är tydliga.

    På det här viset så kanske hans sms, flirtande minskar och avtar med. Vilket skulle hjälpa TS avsevärt mycket.
  • Anonym (man)
    Anonym (Känner samma) skrev 2019-03-11 20:34:44 följande:

    Alltså jag håller inte med alla moralpredikare här! Man är bara människa och det är mänskligt att bli förtjust i andra. Under ett människoliv måste det liksom hända ett par gånger. Sen kan man ju ha olika syn på var gränsen går. Jag håller med ts att om man inte har tänkt att agera på det så är det nog bättre att behålla det för sig själv. Men man får ju tycka olika.


    Människor som INTE har känslomässiga affärer är precis lika mänskliga de med. Så med andra ord har "att vara mänskligt" inte ett dugg med saken att göra. 
    Vad det egentligen handlar om är hur man väljer att hantera sina mänskliga känslor. Och ursäktar man bort allt med "äh jag är ju bara mänsklig" så är det kanske betydligt lättare att klanta sig för vadå... det är ju bara mänskligt.

    Att du håller med TS i att man ska hålla det för sig själv är inte så förvånande för du har förmodligen lika dåligt samvete som TS har och i stort sett alla som har dåligt samvete över något vill helst det aldrig kommer fram.
  • Anonym (man)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-03-11 21:26:02 följande:
    Ibland känner jag så också. Jag är bara människa.
    Mördare och pedofiler är också människor precis som hjälparbetare och hjältar. Så vi kan väl kanske enas om att vara människa är en ganska dålig ursäkt. Och jag förstår absolut att du tycker vi "moralpredikare" är jobbiga för en del av dig skulle ju helst bara vilja skita i moral och ligga med kollegan, men själva faktum att du inte gärna vill att din man ska få reda på något tyder ju på att du är ganska medveten om var gränsen går, varför skulle du annars smussla med det? 

    Så jag tror faktiskt inte gränsen är så olika som "känner samma" påstår. Jag tror att även hon är medveten om att hon passerat gränsen för vad som är ok för hennes partner. Att man sen gärna vill rationalisera bort gränser och göra dem flytande för att man har dåligt samvete för att man redan passerat gränsen är en helt annan sak.

    Men om planen är att inte bedra din man så är det kanske bäst att vara försiktig med att resonera som "äh jag är bara mänsklig" för det är ett väldigt praktiskt verktyg för att ge sig själv tillåtelse att göra saker man egentligen vet är fel.
  • Anonym (man)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-03-11 20:36:37 följande:
    Om han hittar denna tråd och läser allt är inget förskönat, då får han ju veta allt (nästan) jag tänkt. Dock har jag ändrat identifierbara fakta och datum etc av uppenbara skäl. Ex antal år som gifta, antal barn, att vissa saker har jag valt att skriva / redogöra för i andra trådar etc. för att avpersonifiera - vem jag ÄR är inte det viktiga. Och det är inte via denna väg min man ska behöva få reda på något.

    Jag smusslar och undanhåller inte. Men ja, jag skulle bli ledsen om jag visste att min man kände så för en kollega och sen fortsatte umgås mycket. Det skulle jag.
    1) Vet han om vad du och kollegan har för relation egentligen?
    2) Sitter du och tjattar med kollegan i smyg?
    3) Sitter du och skriver här på FL i smyg så han inte ska se det du skriver?

    Om det stämmer, hur kan du då hävda att du inte smusslar och undanhåller?
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (man) skrev 2019-03-12 10:12:03 följande:

    1) Vet han om vad du och kollegan har för relation egentligen?

    2) Sitter du och tjattar med kollegan i smyg?

    3) Sitter du och skriver här på FL i smyg så han inte ska se det du skriver?

    Om det stämmer, hur kan du då hävda att du inte smusslar och undanhåller?


    1) han vet inte vad jag KÄNNER. Men han vet om kollegan, och att vi ungås mkt etc.

    2) Nej.

    3) Ja. Det är ju min ventil.
  • Anonym (Skeptisk)
    Anonym (man) skrev 2019-03-12 10:12:03 följande:
    1) Vet han om vad du och kollegan har för relation egentligen?
    2) Sitter du och tjattar med kollegan i smyg?
    3) Sitter du och skriver här på FL i smyg så han inte ska se det du skriver?

    Om det stämmer, hur kan du då hävda att du inte smusslar och undanhåller?
    Exakt!
  • Anonym (Skeptisk)
    Trådstart:

    Du säger att din "man" är ovetandes, har du tänkt på att denne kanske läser tråden just NU? Hur kan du vara så övertygad att du spelar säkert?

    Du ändrar datum, historien är inte skriven i realtid men en insatt person i händelseförloppet kan lista ut ganska säkert vad det rör sig om.

    Sanningen kommer alltid fram förr eller senare. Kan det vara så att din tråd fäller krokben på dig själv...

    Om vi uttrycker det enkelt så vet jag p.g.a. inblick vem du är. Skulle hur lätt som helst kunna rubba hela din anonymitet här och det skulle vara PINSAMT för dig, kollegan och hela arbetsplatsen, för att inte tala om allt skvaller. Mitt råd är att du berättar för din partner NU, idag om allt och sedan går vidare.

    Alla är vi människor, vi kan bli betuttade men hur vi agerar och på vad bär vi ansvar för. Otrohet oavsett form kan inte beskyllas på någon annan, man får helt enkelt se sin brist och därefter försöker åtgärda och mildra konsekvenserna eller så väljer man att fälla krokben och slutar upp själv eller utan framgång.

    Det är dessvärre den bisarra verkligheten. Det är reality. Dags att vakna upp!
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Skeptisk) skrev 2019-03-12 10:47:07 följande:
    Trådstart:

    Du säger att din "man" är ovetandes, har du tänkt på att denne kanske läser tråden just NU? Hur kan du vara så övertygad att du spelar säkert?

    Du ändrar datum, historien är inte skriven i realtid men en insatt person i händelseförloppet kan lista ut ganska säkert vad det rör sig om.

    Sanningen kommer alltid fram förr eller senare. Kan det vara så att din tråd fäller krokben på dig själv...

    Om vi uttrycker det enkelt så vet jag p.g.a. inblick vem du är. Skulle hur lätt som helst kunna rubba hela din anonymitet här och det skulle vara PINSAMT för dig, kollegan och hela arbetsplatsen, för att inte tala om allt skvaller. Mitt råd är att du berättar för din partner NU, idag om allt och sedan går vidare.

    Alla är vi människor, vi kan bli betuttade men hur vi agerar och på vad bär vi ansvar för. Otrohet oavsett form kan inte beskyllas på någon annan, man får helt enkelt se sin brist och därefter försöker åtgärda och mildra konsekvenserna eller så väljer man att fälla krokben och slutar upp själv eller utan framgång.

    Det är dessvärre den bisarra verkligheten. Det är reality. Dags att vakna upp!
    Är du en misstänksam kollega eller vän som ts anförtrott sig till?
    Hur kan du annars veta vem ts är?
    Annars håller jag med i att det i.a.f är önskvärt att det kommer fram. 
  • Anonym (Skeptisk)
    Anonym (FYI) skrev 2019-03-12 10:55:52 följande:
    Är du en misstänksam kollega eller vän som ts anförtrott sig till?
    Hur kan du annars veta vem ts är?
    Annars håller jag med i att det i.a.f är önskvärt att det kommer fram. 
    Det är inte min delaktighet att informera om vem jag är, det är TS som tabbat sig. Jag ger rådet att se ansvaret & välja ärlighet.
Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift