• Anonym (Villmenfårinte)

    Jag vill ligga med min kollega, är gift

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!

  • Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift
  • Anonym (FYI)
    Anonym (man) skrev 2019-04-03 16:35:48 följande:
    Det är lätt att börja tvivla på sig själv på FL. Men jag tror faktiskt oxå det är det som är meningen. Det är lätt att vända upp och ner på allt i en virtuell värld som FL. Men tror du någon av dessa personer skulle kläcka ur sig såna saker IRL? Det tror inte jag.

    Kort sagt, det man ser här är ofta en produkt av människors försvarsmekanismer och dåliga samvete. Och det är inte så konstigt att de kan bli irrationella och bisarra för hela poängen med försvarsmekanismer är att göra om verkligheten till något som är mindre grisigt så man kan leva med sitt samvete.
    man:
    Du har säkert rätt..Hoppas det, för ser verkligheten ut så här i folks huvuden vet jag inte...

    Maria:
    Jag tycker mig känna igen din historia.
    Har jag rätt om du skrev en tråd för något eller några år sedan? Kommer inte ihåg riktigt, men det handlade om precis det du berättar. Eller i.a.f väldigt stora liktheter.

    Du...Kall som is under trådens gång...En högre chef i ett stort företag med mycket högre lön än din partner som du älskade som det brukas..över allt...Startar ett förhållande med en yngre medarbetare i din "stab". Fantastiskt sex.
    Kommer inte ihåg alla vändor där emellan men du och älskaren går till slut skilda vägar med stor vånda.

    Uppföljningen efter ett tags tystnad, när någon frågar.."hur går det ts" blir svaret att saknaden finns, men du hade fått annat att tänka på som var viktigare.
    Din man har fått testikelcancer (eller prostatacancer) och oron är stor...?

    Är du den ts..?
  • Lione81
    Anonym (Maria) skrev 2019-04-03 09:02:36 följande:

    Vi jobbade över med ett projekt och blev klara rätt sent. Bestämde oss för ett glas vin, sen kom första kyssen och på den vägen var det. Kyssen hade kommit utan även utan vin, det bar som skrivit i stjärnorna att det var dags.Tror vi kysstes nonstop i 1 timme, sen blev det sex på soffan, golvet och på skrivbordet. Tillfällen som gavs efter det var där det gick. Allt från utomhus, konferens, kopiatorrummet och några gånger på hotell under eftermiddag/kväll. 

    Jag vill inte ge dig råd, eller moraliskt uppmuntra till det ena eller det andra men känner att många som skriver har en uppmålad bild av att så här är livet, svart eller vitt, men gråskalan existerar inte (eller får inte existera). Tror inte tex att förbud mot saker får den önskade effekten. Allt ska ske av en fri vilja, framförallt valet av att vakna upp med sin man och vilja vara där. Inte för ett löfte inför en präst eller borgmästare (har vi sådana i Sverige?). Jag kan erkänna att jag använt svart arbetskraft, det är inte heller bra, men jag mår inte dåligt över det. Det var ett beslut som togs, då med full insikt  och helt nyktert varför (det blev billigare). I den andra frågan, det skedde med passion och en kraft som jag inte kunde motstå, eller innerst inne ville motstå. Alla gör som sagt sina egna val.


    Är det okey för dig att din man har passionerat hudlöst underbart härligt sex med en mkt attraktiv kvinna för dig?

    Det knullas utomhus, bokar hotell, i bilen medans du är hemma och ger dina barn mat. När du nattar dina barn. Så blor han riden på bästa möjliga vis av sin älskare.

    Det är inge problem för dig Maria?
  • Anonym (Man med egen erfarenhet)
    Pope Joan II skrev 2019-04-03 17:05:12 följande:
    För min del - ja, jag vet att du förde en dialog med en annan medlem - har jag aldrig ingått i en relation med mindre än att jag gjort fullständigt klart för min partner hur jag ser på otrohet. Jag låter inte någon sväva i ovisshet om sådana för mig viktiga värderingar. 

    Men du, och kanske Maria också, gör alltså inte så? Ni går i stället runt och tycker, tänker och avgör åt andra utan att vare sig delge dem era egna synpunkter eller vara intresserade av era partners tankar, känslor och moral kring ämnen där det tycks mig tämligen olämpligt att gissa sig fram. 
    Förlåt mig, men jag förstår inte din slutsats.
    Inget av det du tillskriver mig tycker jag stämmer. Inte heller att det skulle stämma på Maria, av vad jag har kunnat utläsa av hennes inlägg här.

    Men jag förstår att du inte gillar mitt sätt att se på saken och jag förstår att du och jag ser olika på det.
  • Anonym (Man med egen erfarenhet)
    Pope Joan II skrev 2019-04-03 17:05:12 följande:
    För min del har jag aldrig ingått i en relation med mindre än att jag gjort fullständigt klart för min partner hur jag ser på otrohet. Jag låter inte någon sväva i ovisshet om sådana för mig viktiga värderingar.  
    Löfte om evig trohet tror jag inte existerar i verkligheten. 
    Den som tror på något sådant väljer bara att ljuga för sig själv.

    Som vi alla känner till så bryts löften hela tiden och återkommande. Det kan vara stora världsliga löften mellan nationer liksom små vardagliga löften i olika relationer, likväl som alla andra typer av löften, t ex löfte om evig trohet.

    Om en partner bryter ett löfte/överenskommelse så beror det med allra största sannolikhet på att båda parter inte helt ömsesidigt känner sig ha avgivit detta löfte på exakt samma bevekelsegrunder.

    Exempel: 
    Du kräver ett trohetslöfte, det är ett ultimativt krav från din sida.

    Hon älskar dig och vill vara tillsammans med dig och inser att en förutsättning är att hon "ställer upp" på ditt krav. 
    Kärleken och viljan är stark så hon avger ett löfte som hon sannolikt menar när hon säger det, men det måste inte tvunget vara lika starkt implementerat i hela hennes väsen på samma sätt som för dig.


    Omständigheter och tiden,
    t ex att du har ljugit om något helt annat, vi känner alla till de klassiska sakerna då exemplen är oräkneliga,
    vid en senare tidpunkt gör att det uttalade löftet inte alls är lika starkt och alls inte har samma innebörd.

    Det borde vara mycket enkelt för alla att inse att löftet självfallet inte upplevs exakt lika av två olika personer likväl som att det ursprungliga löftet senare i livet kan upplevas annorlunda, eller när omständigheterna har ändrats.

    Den som avkräver en annan ett evigt trohetslöfte, och begär att det helt och hållet alltid ska gälla bokstavligen, ljuger uppenbarligen för sig själv.

    Jag tror att de flesta av oss i denna tråden och i hela världen är överens om att otrohet förekommer och är alls inte särskilt ovanligt. 

    Jag är övertygad att du känner till detta.
    Om du då avkräver en annan människa absolut och bokstavligen 100% trohet, generellt och för all framtid, oavsett vilka nya omständigheter som kan uppstå, och din partner tydligt och utan reservationer svarar "ja", 
    och du väljer att okritiskt tro på hennes svar, 
    så är det ju helt uppenbart att du ljuger för dig själv!
  • Pope Joan II
    Anonym (Man med egen erfarenhet) skrev 2019-04-03 18:06:31 följande:
    Löfte om evig trohet tror jag inte existerar i verkligheten. 
    Den som tror på något sådant väljer bara att ljuga för sig själv.

    Som vi alla känner till så bryts löften hela tiden och återkommande. Det kan vara stora världsliga löften mellan nationer liksom små vardagliga löften i olika relationer, likväl som alla andra typer av löften, t ex löfte om evig trohet.

    Om en partner bryter ett löfte/överenskommelse så beror det med allra största sannolikhet på att båda parter inte helt ömsesidigt känner sig ha avgivit detta löfte på exakt samma bevekelsegrunder.

    Exempel: 
    Du kräver ett trohetslöfte, det är ett ultimativt krav från din sida.
    Hon älskar dig och vill vara tillsammans med dig och inser att en förutsättning är att hon "ställer upp" på ditt krav. 
    Kärleken och viljan är stark så hon avger ett löfte som hon sannolikt menar när hon säger det, men det måste inte tvunget vara lika starkt implementerat i hela hennes väsen på samma sätt som för dig.

    Omständigheter och tiden,
    t ex att du har ljugit om något helt annat, vi känner alla till de klassiska sakerna då exemplen är oräkneliga,
    vid en senare tidpunkt gör att det uttalade löftet inte alls är lika starkt och alls inte har samma innebörd.

    Det borde vara mycket enkelt för alla att inse att löftet självfallet inte upplevs exakt lika av två olika personer likväl som att det ursprungliga löftet senare i livet kan upplevas annorlunda, eller när omständigheterna har ändrats.

    Den som avkräver en annan ett evigt trohetslöfte, och begär att det helt och hållet alltid ska gälla bokstavligen, ljuger uppenbarligen för sig själv.

    Jag tror att de flesta av oss i denna tråden och i hela världen är överens om att otrohet förekommer och är alls inte särskilt ovanligt. 
    Jag är övertygad att du känner till detta.
    Om du då avkräver en annan människa absolut och bokstavligen 100% trohet, generellt och för all framtid, oavsett vilka nya omständigheter som kan uppstå, och din partner tydligt och utan reservationer svarar "ja", 
    och du väljer att okritiskt tro på hennes svar, 
    så är det ju helt uppenbart att du ljuger för dig själv!
    Du pratade om att det finns människor, varav du själv sade dig vara en, som inte vill veta om sin partners otrohet för den skull att sådan inträffat. Det var vad jag diskuterade. För min del har ingen partner jag haft behövt sväva i ovisshet om vad jag vill och inte. Och jag hade definitivt velat veta, jag vill nämligen fatta egna beslut på grundvalar av korrekt information om hur det förhåller sig. 

    Jag avkräver ingen evig trohet. Jag vill däremot ha respekt under den tid som jag och min partner väljer att vara tillsammans och i den ingår inte för min del att bli förd bakom ljuset och hållas ovetande om en otrohet. 
  • Anonym (FYI)
    Pope Joan II skrev 2019-04-03 18:36:59 följande:
    Du pratade om att det finns människor, varav du själv sade dig vara en, som inte vill veta om sin partners otrohet för den skull att sådan inträffat. Det var vad jag diskuterade. För min del har ingen partner jag haft behövt sväva i ovisshet om vad jag vill och inte. Och jag hade definitivt velat veta, jag vill nämligen fatta egna beslut på grundvalar av korrekt information om hur det förhåller sig. 

    Jag avkräver ingen evig trohet. Jag vill däremot ha respekt under den tid som jag och min partner väljer att vara tillsammans och i den ingår inte för min del att bli förd bakom ljuset och hållas ovetande om en otrohet. 
    Gillar dina inlägg...Klara tydliga, till skillnad från svammelgubben du svarade.
    Som dessutom är ett plagiat av sitt eget inlägg tidigare.
    Copy-Paste...Copy-Paste...hela tiden.
  • Anonym (Man med egen erfarenhet)
    Pope Joan II skrev 2019-04-03 18:36:59 följande:
    Du pratade om att det finns människor, varav du själv sade dig vara en, som inte vill veta om sin partners otrohet för den skull att sådan inträffat. Det var vad jag diskuterade. För min del har ingen partner jag haft behövt sväva i ovisshet om vad jag vill och inte. Och jag hade definitivt velat veta, jag vill nämligen fatta egna beslut på grundvalar av korrekt information om hur det förhåller sig. 

    Jag avkräver ingen evig trohet. Jag vill däremot ha respekt under den tid som jag och min partner väljer att vara tillsammans och i den ingår inte för min del att bli förd bakom ljuset och hållas ovetande om en otrohet. 
    Jag kan mycket väl förstå att du vill veta. Dock är det svårar för mig förstå varför du vill veta.
    Kan du förstå att jag inte vill veta?

    Fortfarande kvarstår ju några enkla fakta som du, jag och alla måste förhålla oss till:
    Du kan aldrig tvinga din partner att vara dig trogen.
    Det du inte vet mår du inte dåligt av.
    Du sitter aldrig inne med 100% full och korrekt information.

    Du önskar att din partner berättar om en otrohet.
    Men om din partner väljer att inte berätta och om du inte vet något om otroheten så händer det ingenting och det får då inga som helst konsekvenser.

    Vad är det som är så himla dramatiskt just för dig om din partner har en tillfällig sexuell förbindelse med en annan, om allt annat är lika, du vet inget och er kärlek är helt opåverkad? Vad är det rent faktabaserat som du upplever så dramatiskt?
  • Pope Joan II
    Anonym (Man med egen erfarenhet) skrev 2019-04-03 19:42:33 följande:
    Jag kan mycket väl förstå att du vill veta. Dock är det svårar för mig förstå varför du vill veta.
    Kan du förstå att jag inte vill veta?

    Fortfarande kvarstår ju några enkla fakta som du, jag och alla måste förhålla oss till:
    Du kan aldrig tvinga din partner att vara dig trogen.
    Det du inte vet mår du inte dåligt av.
    Du sitter aldrig inne med 100% full och korrekt information.

    Du önskar att din partner berättar om en otrohet.
    Men om din partner väljer att inte berätta och om du inte vet något om otroheten så händer det ingenting och det får då inga som helst konsekvenser.

    Vad är det som är så himla dramatiskt just för dig om din partner har en tillfällig sexuell förbindelse med en annan, om allt annat är lika, du vet inget och er kärlek är helt opåverkad? Vad är det rent faktabaserat som du upplever så dramatiskt?
    Jag har inte skrivit att det är så himla dramatiskt. Det är det du som skriver. Jag har skrivit att jag tycker att jag har rätt till korrekt information att utgå från när jag fattar mina beslut rörande min relation.

    Rent faktabaserat så händer förstås inget om jag inte känner till otroheten, precis som det rent faktabaserat inte heller händer något om jag inte vet om att min man spottar i min mat, lurar mig på pengar, slår min hund när jag inte är hemma eller på andra subtila och oupptäckta sätt beter sig oärligt. Det går förstås emot vårt avtal, bryter vår överenskommelse och är ett ohederligt och svekfullt beteende men det vet ju jag inte om. Jag saknar det faktabaserade underlaget i ärendet och äter därför maten med spottet i, märker inte att jag blivit av med pengar, förstår inte vad min hund som saknar verbalt språk försöker förmedla och så vidare - det vill säga, jag kan helt enkelt inte fatta riktiga beslut för jag saknar hela bilden, det fattas väsentliga bitar av underlaget för att göra det. Jag tror nämligen att min man är den han utgett sig för att vara vilket han nu dessvärre inte är. 

    Det du på något sätt förefaller ha fått för dig är att det vanliga är att otrogna människors känslomässiga investeringar i den stadigvarande relationen fungerar på samma sätt som när de inte var otrogna. Det är naturligtvis inte det vanliga. Människor som, likt ts, bara vill vara otrogna men som ännu inte varit det är trots det väldigt ockuperade av vad de genomgår. De, ni, Maria och många fler kan givetvis intala sig att intet är annorlunda på hemmaplan - i alla fall inte på något negativt sätt men det är mycket sällan sant. Det är därför ännu inte fullbordad otrohet ofta väcker många frågor i förhållandet, till och med i fall där det inte handlar om en svartsjuk partner. 

    När någon i en dittills monogam relation beter sig illojalt märks det. Marias man har kanske haft hetare sex med Maria, som kanske plockat upp nya sängtricks, men han har garanterat också fått mer av en känslomässig distans från hennes sida - i alla fall medan förälskelsefasen tog alla sina förutbestämda danssteg.

    Och om - i många fall när - otroheten ändå på något sätt kommer fram medför det förstås en enorm tillitsförlust. För många är just det, att tilliten blir så saboterad, en långt mycket mer dramatisk historia än att könsdelar träffats. Även om det senare också rent faktabaserat för många kan upplevas som otrevligt under något man trott var en monogam relation. 
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (felix) skrev 2019-04-03 14:17:42 följande:

    Intressant svar. Du avstår, men uteslutande baserat på en Cost-Benefit analys.

    En filosofisk fråga som kanske säger lite grann om dig och ditt förhållande till din man:

    Om det fanns ett piller som gjorde att man kunde ha ett ONS med en person utan någon som helst dåligt samvete, skulle du tacka ja nästa gång din kollega föreslår en gemensam konferens och ta detta piller?


    Eee. Att jag avstår för att jag inte vill såra min man och heller inte skulle kunna leva med det på samvetet menar du är en filosofisk fråga som säger lite grann om mig?

    Jag skrev: För min egen del vet jag med mig att JAG inte kommer kunna leva med det om jag går över gränsen. OCH att det skulle såra min man otroligt om det kom fram, eller påverka honom genom mitt annars dåliga samvete om han ej fick veta nåt.

    Snälla berätta vilken grund att avstå otrohet i min sits som är acceptabla enligt dig? Att mitt samvete inte tål det och att jag inte vill såra min man är alltså inte godtagbart?!
  • Anonym (Man med egen erfarenhet)
    Pope Joan II skrev 2019-04-03 20:35:41 följande:
    Jag har inte skrivit att det är så himla dramatiskt. Det är det du som skriver. Jag har skrivit att jag tycker att jag har rätt till korrekt information att utgå från när jag fattar mina beslut rörande min relation.

    Rent faktabaserat så händer förstås inget om jag inte känner till otroheten, precis som det rent faktabaserat inte heller händer något om jag inte vet om att min man spottar i min mat, lurar mig på pengar, slår min hund när jag inte är hemma eller på andra subtila och oupptäckta sätt beter sig oärligt. Det går förstås emot vårt avtal, bryter vår överenskommelse och är ett ohederligt och svekfullt beteende men det vet ju jag inte om. Jag saknar det faktabaserade underlaget i ärendet och äter därför maten med spottet i, märker inte att jag blivit av med pengar, förstår inte vad min hund som saknar verbalt språk försöker förmedla och så vidare - det vill säga, jag kan helt enkelt inte fatta riktiga beslut för jag saknar hela bilden, det fattas väsentliga bitar av underlaget för att göra det. Jag tror nämligen att min man är den han utgett sig för att vara vilket han nu dessvärre inte är. 

    Det du på något sätt förefaller ha fått för dig är att det vanliga är att otrogna människors känslomässiga investeringar i den stadigvarande relationen fungerar på samma sätt som när de inte var otrogna. Det är naturligtvis inte det vanliga. Människor som, likt ts, bara vill vara otrogna men som ännu inte varit det är trots det väldigt ockuperade av vad de genomgår. De, ni, Maria och många fler kan givetvis intala sig att intet är annorlunda på hemmaplan - i alla fall inte på något negativt sätt men det är mycket sällan sant. Det är därför ännu inte fullbordad otrohet ofta väcker många frågor i förhållandet, till och med i fall där det inte handlar om en svartsjuk partner. 

    När någon i en dittills monogam relation beter sig illojalt märks det. Marias man har kanske haft hetare sex med Maria, som kanske plockat upp nya sängtricks, men han har garanterat också fått mer av en känslomässig distans från hennes sida - i alla fall medan förälskelsefasen tog alla sina förutbestämda danssteg.

    Och om - i många fall när - otroheten ändå på något sätt kommer fram medför det förstås en enorm tillitsförlust. För många är just det, att tilliten blir så saboterad, en långt mycket mer dramatisk historia än att könsdelar träffats. Även om det senare också rent faktabaserat för många kan upplevas som otrevligt under något man trott var en monogam relation. 
    Fel av mig. Ditt sätt att uttrycka dig har gett mig uppfattningen att du verkar uppleva det himla dramatiskt. Min uppfattning förstärks också ytterligare efter ditt senaste inlägg.

    Både du och jag känner mycket väl till att man aldrig kan räkna med att ha 100% korrekt och fullständig information.

    Jag förstår inte och kan inte relatera till dina jämförelser med att utöva fysiskt våld mot din hund och andra exempel du väljer. I mina ögon medför alla dina exempel någon form av faktiska konsekvenser.
    Medan en okänd otrohet inte behöver innebära några som helst konsekvenser.

    Det avtal som du anser att du och din man har ingått och de löften som du anser att ni har givit varandra, om detta skrev jag utförligt i mitt tidigare inlägg. Min slutsats är att man medvetet väljer att ljuga för sig själv.
    Vad menar du inte skulle vara riktigt i mitt tidigare inlägg?

    Ang det känslomässiga; hur kan du veta hur vanligt eller ovanligt det är att det fungerar lika? De utomäktenskapliga relationer som inte blir avslöjade vet vi ju inget om. Enligt mig är det naturligtvis fullt möjligt att det för många fungerar på samma sätt som när de inte varit otrogna.
    Bl a mot bakgrund att de flesta (alla?) undersökningar visar att otrohet inte är särskilt ovanligt men att de flesta äktenskap ändå varar över tid. Alltså håller jag för sannolikt att många otroheter inte blir avslöjade och många människor och många förhållanden klarar att på ett bra sätt fortsätta även efter en otrohet. Vi känner alla till de dåliga exemplen medan de bra exemplen självfallet förblir okända.
    Vare sig du eller jag kan med säkerhet veta hur sällan eller ofta är sant att allt fungerar lika på hemmaplan.
    Jag tror att det du kallar ännu inte fullbordad otrohet är mycket vanligt förekommande, det är nog högst sannolikt att det förekommer åtminstone någon gång under majoriteten av alla långvariga förhållanden. I de allra flesta fall självfallet utan partnerns kännedom. Min slutsats är därför att det relativt sällan väcker många frågor i förhållanden.

    I de fall otrohet blir känd så kan din slutsats vara riktig att det har märkts. Men i alla de fall där det aldrig uppdagas så är det självfallet mer troligt att det alls inte har märkts.
    Om det har lett till hetare sex med ordinarie partner, vilket nog är rätt så vanligt, så finns tusen olika förklaringar till det.
    Jag är absolut säker på att du har fel när du förutsätter att det garanterat har lett till mer av känslomässig distans.
    Att man känner en tillfällig förälskelse för en annan person måste inte alls innebära några negativa känslomässiga följder i relation till sin ordinarie partner.
    Jag och många med mig kan vittna om den raka motsatsen!

    När otrohet kommer fram kan det absolut leda till följder som du säger.
    Men jag är övertygad att du ha fel i din uppfattning om hur vanligt det är att det avslöjas. Att otrohet förekommer är inte ovanligt sett över tid. Följaktligen är det få, eller åtminstone långt ifrån alla, som blir uppdagade.
    Det finns trots allt också många exempel på förhållanden som på ett utomordentligt sätt, och med djupare ömsesidig kärlek, har kunnat gå vidare efter en uppdagad otrohet.

    Det finns nästan lite av att du själv slår huvudet på spiken i: "Något man trott var en monogam relation".
    Det anknyter ganska tydligt till det jag har sagt att om man avkräver någon ett löfte och bokstavligen väljer tror på ett evigt trohetslöfte så har man medvetet valt att ljuga för sig själv.
    Mot bakgrund av all historia och all kunskap om världens alla olika löften, inklusive gudstro, visar det att man valt att medvetet ljuga för sig själv.
Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift