• Anonym (Villmenfårinte)

    Jag vill ligga med min kollega, är gift

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!

  • Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift
  • Tecum
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-05-14 21:14:47 följande:
    Även om en del av mig önskar att jag kunde göra samma med samma icke-samvete så kan jag inte det. Det skulle äta upp mig inifrån, jag vet det. Dvs, det kommer aldrig vara värt det för mig.

    Ang om han är attraherad eller ej. En del av mig vill säga - klart jag vet det. Vi skulle inte höras och ses såhär annars, inte haft den här kemin så länge. Han vill ju dessutom ses jämt. En annan del är inte säker alls. Eftersom inget sägs och jag kan feltolka allt om man ska hårddra det. Han har dessutom en naturlig utstrålning som gör att många kvinnor dras till honom, även om han verkar rätt oberörd av det. Han umgås inte med någon på jobbet som vi gör. Men om jag VET vad han tänker / känner? Nej.

    BILDEN: Igår när vi fick reda på att våra roller ändras mailade jag det översta i bilden till honom (det tar ca 10 min att utföra) och också för att signalera att vårt samarbete slutar lite nu. Hade tänkt att han också ville trappa ner kontakten, har känts så och tänkte att han bara skulle säga att han fixar. Hans svar var det nedan (har klippt bort våra mailadresser etc av uppenbara skäl).
    Hmm, önskar du att du vore en samvetslös bitch, det låter inte bra. Du borde istället vara stolt över att du inte är det...
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Tecum skrev 2019-05-15 21:37:43 följande:

    Hmm, önskar du att du vore en samvetslös bitch, det låter inte bra. Du borde istället vara stolt över att du inte är det...


    Jag tror att du förstår vad jag menar. I en fantasivärld skulle jag kunna äta kakan och ha den kvar.

    Jag inbillar mig att han känner att jag drar mig lite undan, och då plötsligt hör av sig lite mer? Jag vet inte, men nåt är det. Och igår blev det ett hängmöte som blev lite för långt.

    Igår kväll smsade han också, det var väldigt längesen nån av oss smsade utanför arbetstid. Och vi hörs väldigt sällan på sms.
  • Tecum
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-05-15 21:57:46 följande:
    Jag tror att du förstår vad jag menar. I en fantasivärld skulle jag kunna äta kakan och ha den kvar.

    Jag inbillar mig att han känner att jag drar mig lite undan, och då plötsligt hör av sig lite mer? Jag vet inte, men nåt är det. Och igår blev det ett hängmöte som blev lite för långt.

    Igår kväll smsade han också, det var väldigt längesen nån av oss smsade utanför arbetstid. Och vi hörs väldigt sällan på sms.
    Jo jag förstår.
    Låter som att han vill trappa upp, han känner att du är på väg bort. Låt dig inte dras med utan håll dig sval så kan du lägga er kontakt på den nivå som känns bäst för dig. Låt inte honom styra.
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Tecum skrev 2019-05-15 22:16:56 följande:

    Jo jag förstår.

    Låter som att han vill trappa upp, han känner att du är på väg bort. Låt dig inte dras med utan håll dig sval så kan du lägga er kontakt på den nivå som känns bäst för dig. Låt inte honom styra.


    Han vill nog inte trappa upp, men hålla kvar det lilla det är? Jag vet inte.

    Och medan jag skrev det här kom ett klipp på insta. Ok, jag måste nog stålsätta mig och bara dra mig undan. Varför är det så jävla svårt.
  • Anonym (Känner samma)

    Det är svårt för att vi bara är människor. En gång i tiden var vi inte skapta för att leva i monogama förhållanden. I slutändan får man bara välja det man tror att man kommer att må bäst av i längden och stålsätta sig. Men lätt är det inte..

  • Anonym (Känner samma)

    Antar att du redan gjort det men förställ dig alla olika scenarier och gå igenom dem i huvudet. Hur skulle ditt liv bli om du blev själv? Hur skulle ditt liv se ut med honom? Hur ser du dig om 10 år med din man? Hur skulle han på jobbet vara att vara ihop med? Vad har han för svagheter? Vad skulle kunna gå snett mellan er? Osv.

  • Anonym (man)
    Anonym (Känner samma) skrev 2019-05-16 09:03:36 följande:

    Det är svårt för att vi bara är människor. En gång i tiden var vi inte skapta för att leva i monogama förhållanden. I slutändan får man bara välja det man tror att man kommer att må bäst av i längden och stålsätta sig. Men lätt är det inte..


    Vad har du för belägg för att människor inte är monogama?
    Vad jag vet så finns det inga som helst bevis för varken det ena eller det andra.
    Det finns däremot teorier varav ett blev väldigt känt pga boken "sex att dawn" som dessutom fick väldigt mycket kritik av övriga forskare och där författaren fick ta tillbaka vissa av sina påståenden.
  • Pope Joan II
    Anonym (Känner samma) skrev 2019-05-16 09:03:36 följande:

    Det är svårt för att vi bara är människor. En gång i tiden var vi inte skapta för att leva i monogama förhållanden. I slutändan får man bara välja det man tror att man kommer att må bäst av i längden och stålsätta sig. Men lätt är det inte..


    Vilka vi? du och ts? För jag är också bara människa men har inte ett dugg svårt att avstå från andra män när jag ingått en relation till någon. Skulle jag känna som ts gör för sin kollega hade jag valt bort min man, oavsett vad den andra kontakten lett till eller inte lett till. 

    Jag tycker att det är mycket lätt att vara monogam.
  • Anonym (bli mer cirkulär ist för fyrkantig)

    tror också att monogami bara är en social konstruktion som blivit en norm för att upprätthålla ordning i samhället/på individnivå. de som vandrar utanför ska stigmatiseras och smutskastastas då de med sämre intellekt inte kan sortera sina känslor bättre och därför inte kan förstå sig på detta beteende då de själva inte har förmågan att tänka utanför boxen. låt folk hålla på med sitt i fred, ingen kan någonsin äga en annan människa..

  • Anonym ((S))

    Hej. jag sitter i en liknade sits. 
    en kollega på jobbet har börjat flörta med mig. han säger sakt du att han blir glad över att se mig och att han kan sitta och titta på mig hela dagen osv. i början skämta jag bort allt tills jag insåg att han menar det, då blev jag helt plötsligt intreserad av honom, kännde att - va fan vi får till Vilorummet.fast jag har inte riktigt flörtat med honom utan bara tagit imot.Jag skulle ALDRIG göra det. efterso jag hatar otrogenhet, jag har ett tidigare förhållande haft en kille som låg med min tvillingsbrors tjej!!
    detta har pågått några veckor, Det slutade med att jag såg på hans insta att han nyligen har fått barn. så nu när han kommer så frågar jag jätte mycket om hans familj och berättar hur lycklig jag är och vilken underbar man jag har.
    efter någon vecka så känner jag ingen dragning till honom alls.

    Gör inget som kommer att äta upp dig inombords det är inte värt de. försöka att jobba mycket och skriv att du inte har tid att skriva med honom eller att dricka kaffe. ( ta med dig koppen till din arbetsplats) 

Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift