• Anonym (Villmenfårinte)

    Jag vill ligga med min kollega, är gift

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!

  • Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (moralgubben.) skrev 2019-05-18 22:55:51 följande:

    Ni håller fortfarande på och förstärker den här kvinnans behov av uppmärksamhet.

    De är ju egentligen ganska enkelt. Hur många skulle vilja ha en relation med en partner som under flera års tid går och är kåt på en annan??

    Alla kan vi hamna i situationer som innebär starka känslor. Vi hanterar det och går vidare. Men att arbeta hårt för att göda känslan är ju udda.

    TS har fått så många infallsvinklar under den här tråden men sitter i samma position som i första inlägget.Kan inte ha alla hästar hemma. Eller så vet hon precis hur hon skall upprätthålla intresset för sin person. Inte friskt det heller.


    Om du syftar på uppmärksamhet i den här tråden gör du en rätt grov felanalys. Det var längesen (i höstas!) som jag skrev något här på eget bevåg eller bad om råd - jag svarar enbart på de inlägg / frågor / påhopp / stöd som andra skriver. Kolla igenom själv så ser du att jag svarar på tilltal men inte så mkt mer än så. Slutar ni fråga / skriva gör jag det också. Av någon anledning är det flera som vill följa hur det går, det är ok (så länge jag känner för att dela med mig). Men varför du går in och läser och kommenterar fascinerar mig. Du är nog oerhört nyfiken på hur det går, du verkar ju ha följt mig? Annars skulle jag ignorerat helt om jag var du.

    Sen kan du tycka att jag står på punkt ett, tyck vad du vill. Det gör jag dock inte. Det vet bara jag.
  • Anonym (Beslut)
    Anonym (man) skrev 2019-05-18 15:29:09 följande:

    Inte undra på att du har svårt att hitta incitament för att bryta med kollegan när du är så fantastiskt duktig på att bortförklara allt för dig själv hitta sätt att förminska och sätta finare namn på det.

    Att ha en romantisk relation med någon annan bakom ryggen på sin partner ÄR själva definitionen av känslomässig otrohet och det var anledningen till att du valde att utelämna det i dina samtal med din man. Men du döper om det till "olämpligt" och får det att låta bättre. Du är inte otrogen du beter dig bara "olämpligt"

    Att du fortfarande sitter och förnekar att ni har en romantiskt relation och fortsätter hävda att kollegan inte har en aaaaaning om vad du känner trotts alla ensammöten, dejter, chattade efter arbetstid och spellistor är ju en studie i förnekelse.

    Så länge du förutsätter ljuga för dig själv och förneka att du är känslomässigt otrogen mot din man så kommer du aldrig kunna bryta med kollegan för allt du gör är sättare finare namn på saker för att kunna fortsätta med det.


  • Anonym (man)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-05-18 18:47:41 följande:
    Alltså ni två...suck. Enligt ER standard är jag otrogen för att jag hänger för mkt (på arbetstid) med en kollega och för att vi skickar roliga klipp på insta och för att vi har haft en gemensam spellista, och för att jag VILL ligga med honom (men vi inte har rört en fjäder på varann). Fine. Ni har sagt att ni tycker det tusen ggr. För mig är det dock inte otrohet utan vi flirtar - men vi har INTE tagit det till otrohet. Det finns inte bara EN gräns, ETT sätt som är otrohet men för mig är detta inte samma som det är för er. Agree to disagree.

    Ni är bara i den här tråden för att hoppas att allt ska gå åt helvete, och har varit det hela tiden.
    Vi två? Det är ju ganska många som skrivit att det du håller på med är känslomässig otrohet. Men något du kategoriskt förnekat sen första början.
    Du har hela tiden försök få det att låta som att ni bara är "vänner" och alla ensammöten, dejter, chatt och spellistor visserligen är olämplig men ändå bara en slags "vänskap".

    Det lustiga är att den enda du lurar är dig själv, för alla andra är du liksom väldigt uppenbart, jag menar, själva faktum att din tråd öht existerar och handlar om just att du vill ligga med kollegan visar ju tydligt att det inte handlar om vänskap, men ändå ska du på något sätt försöka få det att låta så med alla möjliga märkliga infallsvinklar.

    Och som sagt, så länge du förnekar för dig själv att du är känslomässigt otrogen mot din man och hittar sätt att förminska det och få det att framstå som någon oskyldigt så kommer du inte lösa problemet på riktigt. Att flytta runt saker i sitt huvud och kalla saker för andra namn löser inga problem, det får det bara att kännas bättre.

    Förstår att du tycker det är skitjobbigt att det påpekas och föredrar medhåll och förståelse från andra som känner precis som du och tänker precis som du, men det är likdant där, dessa person sitter ju själva i samma träsk som du och har inte löst sina egna problem. Och visst känns det säker skönt att få medhåll och känna gemenskap med andra i samma situation men det kommer som sagt inte lösa något. Så frågan är vad du egentligen vill med din tråd? Vill du lösa dina problem på riktigt eller vill du bara utbyta tankar med andra i din situation men fortsätta vara kvar i samma situation?
  • Anonym (Vaken)
    Anonym (man) skrev 2019-05-19 15:14:17 följande:
    Vi två? Det är ju ganska många som skrivit att det du håller på med är känslomässig otrohet. Men något du kategoriskt förnekat sen första början.
    Du har hela tiden försök få det att låta som att ni bara är "vänner" och alla ensammöten, dejter, chatt och spellistor visserligen är olämplig men ändå bara en slags "vänskap".

    Det lustiga är att den enda du lurar är dig själv, för alla andra är du liksom väldigt uppenbart, jag menar, själva faktum att din tråd öht existerar och handlar om just att du vill ligga med kollegan visar ju tydligt att det inte handlar om vänskap, men ändå ska du på något sätt försöka få det att låta så med alla möjliga märkliga infallsvinklar.

    Och som sagt, så länge du förnekar för dig själv att du är känslomässigt otrogen mot din man och hittar sätt att förminska det och få det att framstå som någon oskyldigt så kommer du inte lösa problemet på riktigt. Att flytta runt saker i sitt huvud och kalla saker för andra namn löser inga problem, det får det bara att kännas bättre.

    Förstår att du tycker det är skitjobbigt att det påpekas och föredrar medhåll och förståelse från andra som känner precis som du och tänker precis som du, men det är likdant där, dessa person sitter ju själva i samma träsk som du och har inte löst sina egna problem. Och visst känns det säker skönt att få medhåll och känna gemenskap med andra i samma situation men det kommer som sagt inte lösa något. Så frågan är vad du egentligen vill med din tråd? Vill du lösa dina problem på riktigt eller vill du bara utbyta tankar med andra i din situation men fortsätta vara kvar i samma situation?

    "Alla andra" Där kom den igen. Liksom "vi" Tröttnar du inte på att rodda en uppsjö nick som håller med varandra och försöker hänvisa till någon slags majoritet. Redan det ett rent uselt argument. 


    Helt maniskt att skriva hundratals inlägg för att övertyga TS om vad hon "egentligen" pysslar med. Spelar det någon roll alls? Hon tar dom beslut hon tar och vet själv var hennes gräns går. Den flyttar du inte på oavsett antal nick och inlägg. Du är uppe i över 50 sidor bara för dina inlägg. Kan inte vara nyttigt?

  • Anonym (Man med egen erfarenhet)
    Jag har fortsatt följa tråden lite sporadiskt. Inget nytt har framkommit och jag har därför valt avstå från att göra något inlägg.

    Men nu känner jag att jag vill ge kred och mitt stöd till dig TS. 
    Bra gjort av dig att hantera din situation på ett bra sätt.

    Fantastiskt av dig att du orkar fortsätta svara och kommentera i tråden och att du visar ett så ofantligt stort tålamod trots att det finns domedagsprofeter här som ibland ger intryck av att vara ute efter att försöka sänka dig.
  • Anonym (Man med egen erfarenhet)
    Jag skulle vilja ge kraftfull känga till vissa här i tråden som försökte döma ut dig TS redan från första dagen.
    Du har redan visat dem att de hade fel.
    Så jä-la FEL!

    De, domedagsprofeterna, ger uttryck för en fruktansvärt inskränkt syn, dålig människosyn och dessutom försöker de nedvärdera och förminska TS. 
    Varför?


    Att bara snacka skit, nedvärdera, anklaga och försöka förminska TS tycker jag är ynkligt och säger tusenfalt mer om den som fäller dessa uttalanden, än vad det säger om TS.
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (man) skrev 2019-05-19 15:14:17 följande:

    Vi två? Det är ju ganska många som skrivit att det du håller på med är känslomässig otrohet. Men något du kategoriskt förnekat sen första början.

    Du har hela tiden försök få det att låta som att ni bara är "vänner" och alla ensammöten, dejter, chatt och spellistor visserligen är olämplig men ändå bara en slags "vänskap".

    Det lustiga är att den enda du lurar är dig själv, för alla andra är du liksom väldigt uppenbart, jag menar, själva faktum att din tråd öht existerar och handlar om just att du vill ligga med kollegan visar ju tydligt att det inte handlar om vänskap, men ändå ska du på något sätt försöka få det att låta så med alla möjliga märkliga infallsvinklar.

    Och som sagt, så länge du förnekar för dig själv att du är känslomässigt otrogen mot din man och hittar sätt att förminska det och få det att framstå som någon oskyldigt så kommer du inte lösa problemet på riktigt. Att flytta runt saker i sitt huvud och kalla saker för andra namn löser inga problem, det får det bara att kännas bättre.

    Förstår att du tycker det är skitjobbigt att det påpekas och föredrar medhåll och förståelse från andra som känner precis som du och tänker precis som du, men det är likdant där, dessa person sitter ju själva i samma träsk som du och har inte löst sina egna problem. Och visst känns det säker skönt att få medhåll och känna gemenskap med andra i samma situation men det kommer som sagt inte lösa något. Så frågan är vad du egentligen vill med din tråd? Vill du lösa dina problem på riktigt eller vill du bara utbyta tankar med andra i din situation men fortsätta vara kvar i samma situation?


    Jag tänker bara kommentera det sista där du ställde en fråga. Varför jag startade tråden? Om du läser mina två frågor i TS så var det två saker jag skrev här för:

    1. Om någon varit i samma sits och kunde säga att det GÅR att äta kakan och ha den kvar (ja, ett famlande efter halmstrån, vilket jag också skrev att jag insåg redan i frågan i TS.)

    2. Om jag skulle prata med kollegan och lägga korten på borden eller ej. För att antingen ge efter, eller få ett slut och ta oss ur gränslandet där inget är uttalat, som vi befann och befinner oss i.

    Det var allt. Jag bad aldrig om råd hur jag skulle avsluta, var gränsen för otrohet går och allt som du anklagar mig för att inte lyssna på. De råden bad jag aldrig om. De har jag fått oombett och då kan du inte säga att jag startade tråden och sen inte lyssnar på råden, när de inte ens berör det jag undrade i TS.
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (Man med egen erfarenhet) skrev 2019-05-19 18:49:04 följande:

    Jag har fortsatt följa tråden lite sporadiskt. Inget nytt har framkommit och jag har därför valt avstå från att göra något inlägg.Men nu känner jag att jag vill ge kred och mitt stöd till dig TS. Bra gjort av dig att hantera din situation på ett bra sätt.Fantastiskt av dig att du orkar fortsätta svara och kommentera i tråden och att du visar ett så ofantligt stort tålamod trots att det finns domedagsprofeter här som ibland ger intryck av att vara ute efter att försöka sänka dig.


    Tack!
  • Anonym (Känner samma)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-05-18 07:32:45 följande:

    Det hade varit grymt att tillsammans älta det här över ett glas vin (eller fler!). Ja, jag har haft min bild klar innan och inte ens behövt fundera på vart jag står. Att jag överhuvudtaget skulle kunna känna / vilja nåt sånt här känns bara helt galet. Ändå står jag här. Hur länge sen är det ni bröt?

    Och tack, för stödet och förståelsen.


    Ett par månader sedan.. Jag hoppas verkligen att det går över nån gång! Ibland har jag svaga stunder när jag är på väg att ge upp och då är jag på väg att höra av mig. Tur att jag är sjukt envis.. Självklart vill jag ge stöd, vet ju exakt hur jobbigt det är! Känns lite lättare när man kan dela det. Och vad jag kan se här på fl verkar det vara ett ganska vanligt problem, det är också en tröst för mig.
  • Anonym (man)
    Anonym (Vaken) skrev 2019-05-19 15:40:36 följande:

    "Alla andra" Där kom den igen. Liksom "vi" Tröttnar du inte på att rodda en uppsjö nick som håller med varandra och försöker hänvisa till någon slags majoritet. Redan det ett rent uselt argument. 


    Helt maniskt att skriva hundratals inlägg för att övertyga TS om vad hon "egentligen" pysslar med. Spelar det någon roll alls? Hon tar dom beslut hon tar och vet själv var hennes gräns går. Den flyttar du inte på oavsett antal nick och inlägg. Du är uppe i över 50 sidor bara för dina inlägg. Kan inte vara nyttigt?


    Men oj så dramatiskt... men om vi för en sekund lägger dramaqueen fasonerna åt sidan och ser på det rationellt.

    1) Är det vanligt eller ovanligt att människor i TS situation, dvs människor som gör saker som krockar mot deras självbild tenderar att rationalisera bort sina handlingar och ljuga för sig själva?

    2) Menar du på full allvar att TS relation till kollegan enbart är vänskaplig och att han efter alla onödiga "hängmöten", dejter, chatt och spellistor inte har en aaaaaning om vad TS känner?

    3) Om man har den sortens relation till en annan man som man har starka känslor för och något som man helst inte vill att ens partner får reda på, är man eller är man inte känslomässigt otrogen för sin partner?

    4) Är du verkligen så in i helvete naiv att du på allvar tror att en människa som i över 1 år hållt på och smusslat med sina känslor för en annan man och hela tiden tagit det ett steg närmare trotts alla uppmaningar att låta bli har full koll på sig själv och att allt är frid och fröjd bara för att hon säger det?

    5) Om TS har full koll på sina känslor och handlingar, hur kommer det sig att hon agerat som hon gjort i över ett år? Och hur kommer det sig att den här tråden existerar öht?
Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift