• Anonym (Villmenfårinte)

    Jag vill ligga med min kollega, är gift

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!

  • Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift
  • Anonym (Man med egen erfarenhet)

    Som sagt var;
    De, domedagsprofeterna, ger uttryck för en fruktansvärt inskränkt syn, dålig människosyn och dessutom försöker de nedvärdera och förminska TS. 
    Varför?


    Att bara snacka skit, nedvärdera, anklaga och försöka förminska TS tycker jag är ynkligt och säger tusenfalt mer om den som fäller dessa uttalanden, än vad det säger om TS.

    Till dig domedagsprofeten;
    Vad är det som rent faktabaserat är så fruktansvärt allvarligt för dig att TS vill/har lust att vara otrogen?


    Att du får någon sorts känslomässig kortslutning verkar ju tydligt, men vad beror det på att du tillåter dig känna så? 
    Vad menar du att hon faktiskt har gjort för fel och framförallt, 
    hur drabbar det dig?

  • Anonym (man)
    Anonym (Man med egen erfarenhet) skrev 2019-05-20 09:21:55 följande:

    Som sagt var;
    De, domedagsprofeterna, ger uttryck för en fruktansvärt inskränkt syn, dålig människosyn och dessutom försöker de nedvärdera och förminska TS. 
    Varför?

    Att bara snacka skit, nedvärdera, anklaga och försöka förminska TS tycker jag är ynkligt och säger tusenfalt mer om den som fäller dessa uttalanden, än vad det säger om TS.

    Till dig domedagsprofeten;
    Vad är det som rent faktabaserat är så fruktansvärt allvarligt för dig att TS vill/har lust att vara otrogen?


    Att du får någon sorts känslomässig kortslutning verkar ju tydligt, men vad beror det på att du tillåter dig känna så? 
    Vad menar du att hon faktiskt har gjort för fel och framförallt, 
    hur drabbar det dig?


    Som sagt var.
    Mycket skitsnack, känsloargument och snacka person.... men diskutera sakligt, det går tydligen inte alls.... vad kan det bero på?

    Till dig man med trasig moralkompass.... kom tillbaka när du lärt dig diskutera sakligt.
  • Anonym (Man med egen erfarenhet)
    Anonym (man) skrev 2019-05-20 09:35:09 följande:
    Som sagt var.
    Mycket skitsnack, känsloargument och snacka person.... men diskutera sakligt, det går tydligen inte alls.... vad kan det bero på?

    Till dig man med trasig moralkompass.... kom tillbaka när du lärt dig diskutera sakligt.
    Jasså, du tog åt dig?

    Ok, men i enlighet med ditt önskemål, diskutera sakligt:

    Rent sakligt kan vi konstatera att TS tråd påverkar dig känslomässigt. Berätta då rent sakligt vad beror det på att du tillåter dig känna så? 

    Vad menar du att hon faktiskt har gjort för fel och framförallt, 

    berätta rent sakligt hur det drabbar dig?
  • Pope Joan II
    Anonym (Man med egen erfarenhet) skrev 2019-05-20 09:50:44 följande:
    Jasså, du tog åt dig?

    Ok, men i enlighet med ditt önskemål, diskutera sakligt:

    Rent sakligt kan vi konstatera att TS tråd påverkar dig känslomässigt. Berätta då rent sakligt vad beror det på att du tillåter dig känna så? 

    Vad menar du att hon faktiskt har gjort för fel och framförallt, 
    berätta rent sakligt hur det drabbar dig?
    Det är väl inget på det här forumet för diskussioner som drabbar någon annan än de inblandade? Vad menar du? Att inget som postas för diskussion ska vara föremål för diskussion för att det inte drabbar de som diskuterar ämnet?

    Det är ju en oerhört konstig inställning i sådana fall. 
  • Anonym (man)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-05-19 19:13:05 följande:
    Jag tänker bara kommentera det sista där du ställde en fråga. Varför jag startade tråden? Om du läser mina två frågor i TS så var det två saker jag skrev här för:

    1. Om någon varit i samma sits och kunde säga att det GÅR att äta kakan och ha den kvar (ja, ett famlande efter halmstrån, vilket jag också skrev att jag insåg redan i frågan i TS.)

    2. Om jag skulle prata med kollegan och lägga korten på borden eller ej. För att antingen ge efter, eller få ett slut och ta oss ur gränslandet där inget är uttalat, som vi befann och befinner oss i.

    Det var allt. Jag bad aldrig om råd hur jag skulle avsluta, var gränsen för otrohet går och allt som du anklagar mig för att inte lyssna på. De råden bad jag aldrig om. De har jag fått oombett och då kan du inte säga att jag startade tråden och sen inte lyssnar på råden, när de inte ens berör det jag undrade i TS.
    1) Så med andra ord, utgångspunkten har hela tiden varit att äta kakan och ha den kvar?

    2) Ja, och det är vad ni två pysslat med från allra första början fast indirekt. Istället för att skriva en lapp där det står "kåt och villig" runt halsen så ordnar ni hängmöten, dejter, chattar och playlistor men budskapet är solklart.

    Ok så det du säger är att du inte vill ha råd för att sluta, du vill enbart ha svar på hur man äter kakan och har den kvar. Dåså då blev det tydligare vad syftet med din tråd är.
  • Anonym (man)
    Anonym (Man med egen erfarenhet) skrev 2019-05-20 09:50:44 följande:
    Jasså, du tog åt dig?

    Ok, men i enlighet med ditt önskemål, diskutera sakligt:

    Rent sakligt kan vi konstatera att TS tråd påverkar dig känslomässigt. Berätta då rent sakligt vad beror det på att du tillåter dig känna så? 

    Vad menar du att hon faktiskt har gjort för fel och framförallt, 
    berätta rent sakligt hur det drabbar dig?
    yada yada yada....hur var det där med sakligt?
  • Anonym (Känner samma)

    Aaah! Sprang på min attraktion idag, på håll. Han såg mig, jag vinkade, fick panik och fortsatte att gå. Han vände sig om och såg på mig gåendes åt andra hållet. Jag skrapade ihop mina känslor som blev liggandes på gatan. Känner att jag blir olycklig i resten av livet om vi inte får prata. Känner att jag blir olycklig i resten av livet om jag skiljer mig. Känner att jag blir olycklig i resten av livet om jag får honom att skilja sig. Varför ska det vara så svårt?

  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (man) skrev 2019-05-20 10:01:40 följande:

    1) Så med andra ord, utgångspunkten har hela tiden varit att äta kakan och ha den kvar?

    2) Ja, och det är vad ni två pysslat med från allra första början fast indirekt. Istället för att skriva en lapp där det står "kåt och villig" runt halsen så ordnar ni hängmöten, dejter, chattar och playlistor men budskapet är solklart.

    Ok så det du säger är att du inte vill ha råd för att sluta, du vill enbart ha svar på hur man äter kakan och har den kvar. Dåså då blev det tydligare vad syftet med din tråd är.


    1) Ja, när jag startade tråden var det det. Ett gripande efter halmstrån.

    2) Vi har fortfarande varken gjort eller sagt något mer än att vi umgås mycket. Skulle jag få ett sms / något på insta av X skulle jag inte vara rädd för vad det kan stå och skulle utan problem låta min man öppna och kolla före mig.

    Jag bollar gärna med er, många ggr har det hjälpt. Jag svarar på medhåll och påhopp. Stöd och på skäll. Om det inte framgått än så vet jag inte vad. Men jag har ingen skyldighet mot någon av er.
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (Känner samma) skrev 2019-05-20 17:11:49 följande:

    Aaah! Sprang på min attraktion idag, på håll. Han såg mig, jag vinkade, fick panik och fortsatte att gå. Han vände sig om och såg på mig gåendes åt andra hållet. Jag skrapade ihop mina känslor som blev liggandes på gatan. Känner att jag blir olycklig i resten av livet om vi inte får prata. Känner att jag blir olycklig i resten av livet om jag skiljer mig. Känner att jag blir olycklig i resten av livet om jag får honom att skilja sig. Varför ska det vara så svårt?


    Usch vad jobbigt. Och förstår att det måste röra upp massor av känslor!! Förstår vad du menar, varför måste det uppstå, varför kan inte logiken få styra allt?
  • Anonym (man)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-05-20 17:16:59 följande:
    1) Ja, när jag startade tråden var det det. Ett gripande efter halmstrån.

    2) Vi har fortfarande varken gjort eller sagt något mer än att vi umgås mycket. Skulle jag få ett sms / något på insta av X skulle jag inte vara rädd för vad det kan stå och skulle utan problem låta min man öppna och kolla före mig.

    Jag bollar gärna med er, många ggr har det hjälpt. Jag svarar på medhåll och påhopp. Stöd och på skäll. Om det inte framgått än så vet jag inte vad. Men jag har ingen skyldighet mot någon av er.
    1) Hur är det nu? 

    2) Nu ja , när du trappat ner för nu är det mer safe och dessutom har ju din man gått på att ni bara var vänner så det finns väl ingen  anledning för honom att kolla, men varför sa du inte som det var när du hade ditt samtal med din man utan lade fram det som en helt vanlig kollega och bara vänskap och utelämnade allt det andra?

    Jo, faktiskt måste jag ge dig cred för att du tar dig tid att besvara inlägg även om du inte gillar dem. Det är en av dina starka sidor.Skål
Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift