• Anonym (Villmenfårinte)

    Jag vill ligga med min kollega, är gift

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!

  • Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift
  • Anonym (man)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-07-01 22:54:31 följande:
    Nej, Vi har inte chattat på fritiden, nånsin. Skickat roliga klipp fram och tillbaka, that?s it. Vi för inte ens en dialog då. Lunch med en kollega är inte konstigt. Hänga ensamma i konfa-rum utan att jobba på jobbet - ja, det är att hänga för mkt. Men min man vet om att vi gjort det och litar på att jag inte går över gränsen. Och det har jag inte.
    Men kom igen nu, nu sitter du bara skönmålar och förvanskar.
    Nej, att ha luncher där man medvetet utesluter andra så man får vara ensam med någon man är kåt/kär i är INTE bara en lunch, det är en dejt, om det sker på fritid eller arbetstid spelar lixom ingen roll. Allt detta vet du, för du hade inte startat den här tråden om allt bara var så oskyldigt och frid och fröjd som du försöker ge sken av. Dessutom är att du inte gärna vill att din man får reda på helheten med er "vänskap" bevis nog för det.

    Som sagt, så länge du ljuger för sig själv och förvanska saker för att få det att låta oskyldigare än vad de är så kommer du aldrig få slut på cirkusen. Men det verkar som att du inte vill få slut på den utan ha den kvar fast med en trevligare label. I så fall tycker jag du borde skriva det i din trådstart så folk inte tror att du vill få stopp på det.
  • Anonym (man)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-07-01 22:54:31 följande:
    Nej, Vi har inte chattat på fritiden, nånsin. Skickat roliga klipp fram och tillbaka, that?s it. Vi för inte ens en dialog då. Lunch med en kollega är inte konstigt. Hänga ensamma i konfa-rum utan att jobba på jobbet - ja, det är att hänga för mkt. Men min man vet om att vi gjort det och litar på att jag inte går över gränsen. Och det har jag inte.
    Återigen försöker du låtsas som att den enda gränsen som existerar är att knulla.
    Du fortsätter envist att låtsas som att emotionell otrohet inte existerar och att det bara är sex som räknas. 

    Hur många gånger ska jag och andra behöva påpeka för dig att vi redan fattat att du inte varit fysiskt otrogen? Vi vet redan det. Det jag och andra säger är att du varit emotionellt otrogen, att du haft (och har delvis fortfarande) en känslomässig affär med en annan man UTAN att ha sex. DEN gränsen passerade du för länge sen. Men den vill du tydligen inte höra talas om utan ska envist låtsas som att den inte existerar.

    Du kan väl fråga din man om han är ok med att du har en känslomässig relation till en annan man INNAN du påstår att du inte passerat någon gräns som han inte är ok med det? Oddsen är ju rätt stora att han inte är det eftersom du inte gärna vill berätta för honom vad du och kollegan känner för varandra.
  • Anonym (en karl)

    Jag har följt tråden sen start. Jag tycker TS agerat klandervärt fram till för en tid sedan. Hon har därefter hanterat sin relation till kollegan på ett vettigt sätt. Om jag vore TS man hade jag så klart blivit ledsen över hennes agerande i början, men jag hade också tyckt hon var värd respekt för det sätt på vilket hon nu hanterar sina känslor. Jag hoppas min fru skulle agera på samma sätt om hon blev förälskad i en annan man. Ingen är perfekt och känslor uppstår utan att man alltid kan styra dem, men man väljer hur man agerar på sina känslor. Det har TS gjort!

  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (en karl) skrev 2019-07-02 14:27:30 följande:

    Jag har följt tråden sen start. Jag tycker TS agerat klandervärt fram till för en tid sedan. Hon har därefter hanterat sin relation till kollegan på ett vettigt sätt. Om jag vore TS man hade jag så klart blivit ledsen över hennes agerande i början, men jag hade också tyckt hon var värd respekt för det sätt på vilket hon nu hanterar sina känslor. Jag hoppas min fru skulle agera på samma sätt om hon blev förälskad i en annan man. Ingen är perfekt och känslor uppstår utan att man alltid kan styra dem, men man väljer hur man agerar på sina känslor. Det har TS gjort!


    Tack. Jag är definitivt inte felfri, men jag anser ändå att detta hade kunnat sluta helt annorlunda och med värre utgång än det trots allt gjort. Och jag går rakryggad över att jag faktiskt stått emot och klarat att vända och gå åt andra hållet, hur lockande det än varit.
  • Anonym (Ly)
    Anonym (man) skrev 2019-07-01 22:26:23 följande:

    Det beror kanske på vad man anser vara "agera". Att bara fantisera kan jag väl hålla med om är ok, men TS har ju tagit det några steg längre och arragerat ensammöten, luncher, suttit och tjhattat på fritid, etc, etc... det är väl att agera?

    Det har väl i stort sett gjort allt utom att hångla och ha sex.


    Tja kanske. Men är hennes förälskelse inte besvarad så kanske man kan kalla det för att hon utnyttjat den ovetande mannen för sin egen vinning och njutning utan att han ens vet om det och fått vara del i det. Det går ju liksom bara i en riktning detta. Hon är förälskad. Han däremot är kanske galen i någon annan som han drömmer om och har ingen aning om Ts känslor, vad vet vi. Och inte spelar det ju någon roll. Men vad vet jag? Hennes känslor försvinner kanske snart och går över. Ingen kan hjälpa sina känslor. Men man måste vilja sin kärlek för att det ska bli något och hon har valt att inte göra det och stå emot.
  • Anonym (felix)
    Anonym (en karl) skrev 2019-07-02 14:27:30 följande:

    Jag har följt tråden sen start. Jag tycker TS agerat klandervärt fram till för en tid sedan. Hon har därefter hanterat sin relation till kollegan på ett vettigt sätt. Om jag vore TS man hade jag så klart blivit ledsen över hennes agerande i början, men jag hade också tyckt hon var värd respekt för det sätt på vilket hon nu hanterar sina känslor. Jag hoppas min fru skulle agera på samma sätt om hon blev förälskad i en annan man. Ingen är perfekt och känslor uppstår utan att man alltid kan styra dem, men man väljer hur man agerar på sina känslor. Det har TS gjort!


    Om TS förälskelsaffär hadde varat några månader eller kanske ett halvt år, så hadde jag nog hållit med om detta. Och om hon själv genom sitt agerande var orsaken till den drastiskt minskade kontakten med den man som vi kallar kollegan.

    Men nu har den ju hållit på i snart 1,5 år och det verkar först och främst vara yttre omständigheter i projektet/organisationen som tvingat fram den minskade kontakten. Om projektet/organisation igen skulle ändras så att TS och kollegan igen har möjlighet för att hänga ad libitum, skulle nog affären fortsätta för full kraft igen.

    Så tidsaspekten gör att jag tycker att TS agerande har varit lite varken eller. 
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (felix) skrev 2019-07-03 07:07:51 följande:

    Om TS förälskelsaffär hadde varat några månader eller kanske ett halvt år, så hadde jag nog hållit med om detta. Och om hon själv genom sitt agerande var orsaken till den drastiskt minskade kontakten med den man som vi kallar kollegan.

    Men nu har den ju hållit på i snart 1,5 år och det verkar först och främst vara yttre omständigheter i projektet/organisationen som tvingat fram den minskade kontakten. Om projektet/organisation igen skulle ändras så att TS och kollegan igen har möjlighet för att hänga ad libitum, skulle nog affären fortsätta för full kraft igen.

    Så tidsaspekten gör att jag tycker att TS agerande har varit lite varken eller. 


    Njae. Vi skulle kunna fortsätta skypea varje dag och skicka instamedd och lägga till låtar på spellistor och fortsatt både fika och hänga. Vi har slutat med typ allt (i jämförelse med innan), ändringen med ansvarsområden var inte det som tvingade fram ett stopp på allt, vi hade slutat med saker redan innan, på eget bevåg. Men det hjälpte till att göra ursäkterna att ses bara vi i ett konfa-rum extremt mycket mindre. (Dock ska sägas att ändringen inte blev så stor som jag först trodde på företaget, så vi har båda kvar arbetsuppgiften, tiden får dock visa om en tredje person hoppar in.)
  • Anonym (man)
    Anonym (Ly) skrev 2019-07-02 21:16:34 följande:
    Tja kanske. Men är hennes förälskelse inte besvarad så kanske man kan kalla det för att hon utnyttjat den ovetande mannen för sin egen vinning och njutning utan att han ens vet om det och fått vara del i det. Det går ju liksom bara i en riktning detta. Hon är förälskad. Han däremot är kanske galen i någon annan som han drömmer om och har ingen aning om Ts känslor, vad vet vi. Och inte spelar det ju någon roll. Men vad vet jag? Hennes känslor försvinner kanske snart och går över. Ingen kan hjälpa sina känslor. Men man måste vilja sin kärlek för att det ska bli något och hon har valt att inte göra det och stå emot.
    Om du läser TS inlägg igen så lär du märka att hon är ganska säker på att hennes känslor besvarade, hon slingrar sig då och då men att han faktiskt inte sagt att han vill dra över henne i närmsta buske men i det stora hela är hon ganska medveten om vad han känner. Så att han inte skulle ha en aaaaaaning om vad TS känner och allt bara är ren vänskap kan vi nog utesluta. Båda är väl medvetna om vad de känner och har aktivt jobbat för att hålla det vid liv med diverse sätt att träffas ensamma.

    Vad som händer i framtiden vet nog inte ens TS, för som felix är inne på är det främst yttre omständigheter och inte aktivt jobb från TS som är anledningen till den minskade kontakten. Och TS verkar vara väldigt bestämd på att hon ska fortsätta ha kontakt med honom no matter what fast nu under parollen "vänner".
    Lågan kanske minskat just nu till en glöd, men då båda aktivt ser till att glöden hålls vid liv så kan den lika väl blossa upp igen under rätt omständigheter.
    Det verkar inte finnas någon vilja hos TS att släcka den helt och då lär den heller inte slockna.
  • Anonym (Ly)
    Anonym (man) skrev 2019-07-03 17:59:38 följande:

    Om du läser TS inlägg igen så lär du märka att hon är ganska säker på att hennes känslor besvarade, hon slingrar sig då och då men att han faktiskt inte sagt att han vill dra över henne i närmsta buske men i det stora hela är hon ganska medveten om vad han känner. Så att han inte skulle ha en aaaaaaning om vad TS känner och allt bara är ren vänskap kan vi nog utesluta. Båda är väl medvetna om vad de känner och har aktivt jobbat för att hålla det vid liv med diverse sätt att träffas ensamma.

    Vad som händer i framtiden vet nog inte ens TS, för som felix är inne på är det främst yttre omständigheter och inte aktivt jobb från TS som är anledningen till den minskade kontakten. Och TS verkar vara väldigt bestämd på att hon ska fortsätta ha kontakt med honom no matter what fast nu under parollen "vänner".

    Lågan kanske minskat just nu till en glöd, men då båda aktivt ser till att glöden hålls vid liv så kan den lika väl blossa upp igen under rätt omständigheter.

    Det verkar inte finnas någon vilja hos TS att släcka den helt och då lär den heller inte slockna.


    Ja okej. Jag har Heller inte läst tråden från början till Slut utan kom in nyss och bara läst det senaste. Situationen är svår mao och då är mitt råd att Ts ska fråga sig "är det tillräckligt?" Är förälskelsen tillräcklig för att lämna det hon har idag? Är fikaträffarna etc tillräckligt? Och jämföra med det hon har byggt upp och har i relationen med sin man och familj. Han, den här nye, alltså kollegan kan ju vara en oerhörd besvikelse om hon lämnar sin man för detta och i efterhand kanske hon ångrar det bittert. Är det hon har mellan sig och kollegan tillräckligt eller finns relationen hon har med kollegan mer i fantasin än i verkligheten?
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Ly) skrev 2019-07-03 23:50:36 följande:
    Ja okej. Jag har Heller inte läst tråden från början till Slut utan kom in nyss och bara läst det senaste. Situationen är svår mao och då är mitt råd att Ts ska fråga sig "är det tillräckligt?" Är förälskelsen tillräcklig för att lämna det hon har idag? Är fikaträffarna etc tillräckligt? Och jämföra med det hon har byggt upp och har i relationen med sin man och familj. Han, den här nye, alltså kollegan kan ju vara en oerhörd besvikelse om hon lämnar sin man för detta och i efterhand kanske hon ångrar det bittert. Är det hon har mellan sig och kollegan tillräckligt eller finns relationen hon har med kollegan mer i fantasin än i verkligheten?
    Ett tips...Läs tråden.
    Ts har inga, och har aldrig haft planer på att lämna sin familj.
    Hon vill/ville bara ligga med honom.
Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift