• Anonym (Villmenfårinte)

    Jag vill ligga med min kollega, är gift

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!

  • Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift
  • Tecum
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-07-04 18:05:52 följande:
    Men ge dig nu.
    Han ger sig aldrig, han njuter av att skuldbelägga dig och har våta drömmar om att du ska vara otrogen på riktigt så han kan säga "vad var det jag sa".

    Men jag fattar inte hur du orkar tjafsa med en person som låter som en papegoja och har en hjärna i samma storlek. Vad får du ut av det? Du kan aldrig övertyga honom.
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Tecum skrev 2019-07-04 20:57:22 följande:

    Han ger sig aldrig, han njuter av att skuldbelägga dig och har våta drömmar om att du ska vara otrogen på riktigt så han kan säga "vad var det jag sa".

    Men jag fattar inte hur du orkar tjafsa med en person som låter som en papegoja och har en hjärna i samma storlek. Vad får du ut av det? Du kan aldrig övertyga honom.


    Haha. Tack! Jag vet ju att du har rätt. EXAKT så känns det. Titt-kö för att beskåda en önskad katastrof.

    Om Anonym (man) haft lite mer ödmjukhet hade jag kunnat berätta för honom att jag och min man haft ett ganska ingående samtal om X. Och om mig. Och om vår relation till varann. Om svartsjuka. Om gränser. Om ok och inte ok. För några veckor sen. Som jag tänkt ta upp här. Men jag har tappat lusten att ens berätta vad som händer på riktigt när diskussionen här bara handlar om jag har varit / är en otrogen jävel eller inte. Fuck it, then. Typ.
  • Anonym (felix)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-07-04 21:36:31 följande:
    Om Anonym (man) haft lite mer ödmjukhet hade jag kunnat berätta för honom att jag och min man haft ett ganska ingående samtal om X. Och om mig. Och om vår relation till varann. Om svartsjuka. Om gränser. Om ok och inte ok.För några veckor sen. Som jag tänkt ta upp här. 
    Hoppas du tar upp det här när du är klar till det. Det vore intressant att förstå mer om din mans aspekt. Varför är han så passiv? Har ditt känslomässiga fokus på en annan man skadat er relation på något sätt även om han inte fått mindre av något av den anledning? Intressanta frågor. Om jag eller andra anonyma FL skribenter tycker att du varit otrogen eller inte spelar ju egentligen ingen större roll.
  • Anonym (Utveckla)

    TS är ju bara människa. Jag är gift och har lunchat med läckra män på mitt jobb.

    Banksektorn kryllar av läckerbitar till män.

    Anser ni mig nu vara otrogen av att äta lunch på tu man hand med en snygging på jobbet? Trams.

  • Anonym (man)
    Tecum skrev 2019-07-04 20:57:22 följande:

    Han ger sig aldrig, han njuter av att skuldbelägga dig och har våta drömmar om att du ska vara otrogen på riktigt så han kan säga "vad var det jag sa".

    Men jag fattar inte hur du orkar tjafsa med en person som låter som en papegoja och har en hjärna i samma storlek. Vad får du ut av det? Du kan aldrig övertyga honom.


    Eller hur, och du njuter då av att spela räddaren i nöden ?

    Men om vi slutar fjanta oss och beter oss som vuxna så har din teori en ganska stor fet brist...och det är att det finns ett flertal personer som säger samma sak. Menar du att alla njuter av att skuldbelägga stackars TS ?
  • Anonym (man)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-07-04 21:36:31 följande:

    Haha. Tack! Jag vet ju att du har rätt. EXAKT så känns det. Titt-kö för att beskåda en önskad katastrof.

    Om Anonym (man) haft lite mer ödmjukhet hade jag kunnat berätta för honom att jag och min man haft ett ganska ingående samtal om X. Och om mig. Och om vår relation till varann. Om svartsjuka. Om gränser. Om ok och inte ok. För några veckor sen. Som jag tänkt ta upp här. Men jag har tappat lusten att ens berätta vad som händer på riktigt när diskussionen här bara handlar om jag har varit / är en otrogen jävel eller inte. Fuck it, then. Typ.


    Offerkoftan kommer inte göra saker bättre TS. Det kommer inte förändra det faktum att du varit och delvist är känslomässigt otrogen mot din man. Det enda som kommer förändra det är när du är mogen nog att stå för det. Både för dig själv och din man.

    Det är inte oss du behöver förklara dig för, utan din man.
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (felix) skrev 2019-07-04 22:06:10 följande:

    Hoppas du tar upp det här när du är klar till det. Det vore intressant att förstå mer om din mans aspekt. Varför är han så passiv? Har ditt känslomässiga fokus på en annan man skadat er relation på något sätt även om han inte fått mindre av något av den anledning? Intressanta frågor. Om jag eller andra anonyma FL skribenter tycker att du varit otrogen eller inte spelar ju egentligen ingen större roll.


    Jag har tänkt ta upp det här. Men det känns så jävla menlöst när det bara kastas skit på mig här, vilket det mestadels gjort. Då håller jag det hellre för mig själv.
  • Anonym (moralgubben.)

    Så den här tråden är fortfarande igång. Teflonkvinnan har sina veckovisa rapporter till  sina följare. Märkligt att det har inte utvecklats sedan sidan 2. Detta för att teflonkvinnan inte vill det. Varför teflon? Jo för att allt hon inte vill höra bara studsar tillbaka. Dom det kommer något inlägg från någon som är eller vill vara otrogen så blir hon väldigt mjuk i rösten. Och vill ha mera.
    Sedan finns ju följare som Tecum som i alla trådar han/hon tycker i, tycker ungefär samma saker. Jag såg Modyssons nya serie Gösta igår och tänkte då på  Tecums hållning när det gäller människor som är otrogna. Är han/hon månne förebilden.
     
    Jag skiter egentligen i vilket. Men min fundering är att hur kan en kvinna sitta i över ett år och berätta för hela Sverige hur hon så gärna vill fortsätta kontakten med en man hon arbetar med men inte säga ett dugg till den hon påstår att hon älskar.
    Nu påstår hon att hon berättat för sin man om sin förälskelse i kollegan.
    Förhoppningsvis har hon då visat honom tråden. Eller??
    Och vad har människor för liv som vill ha rapporter  av teflonkvinnan varje vecka.
    Och du Man lägg ner. Det blir ganska tjatigt och du talar hela tiden för teflonöron.

  • Anonym (Avdramatisera)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-07-04 21:36:31 följande:

    Om Anonym (man) haft lite mer ödmjukhet hade jag kunnat berätta för honom att jag och min man haft ett ganska ingående samtal om X. Och om mig. Och om vår relation till varann. Om svartsjuka. Om gränser. Om ok och inte ok. För några veckor sen. Som jag tänkt ta upp här. Men jag har tappat lusten att ens berätta vad som händer på riktigt när diskussionen här bara handlar om jag har varit / är en otrogen jävel eller inte. Fuck it, then. Typ.


    Jag tycker det är bra att du har diskuterat dessa saker med din man.... Det är honom du är gift med, det är HANS gränser, tankar och känslor som du har att förhålla dig till av respekt och kärlek till honom...

    Vad följare här på FL sätter för gränser har egentligen inte speciellt stor betydelse för dig kan jag tycka....

    Jag är dock lite nyfiken på din mans syn på det ni diskuterat, så jag hoppas att du uppdaterar..
  • Sgtwolf
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-07-04 21:36:31 följande:

    Om Anonym (man) haft lite mer ödmjukhet hade jag kunnat berätta för honom att jag och min man haft ett ganska ingående samtal om X. Och om mig. Och om vår relation till varann. Om svartsjuka. Om gränser. Om ok och inte ok. För några veckor sen. Som jag tänkt ta upp här. Men jag har tappat lusten att ens berätta vad som händer på riktigt när diskussionen här bara handlar om jag har varit / är en otrogen jävel eller inte. Fuck it, then. Typ.


    Fortsätt att skriv och vidare utveckla dina tankar, hur du agerar och om vad som händer. Finns nog många i liknande situation som hittar nya tankebanor och vägar, genom att ta del av dina resonemang, val och erfarenheter.

    Scrolla förbi "anonym man" och låt han skriva med sig själv. Han är så självcentrerad och tycker att han är bäst i världen och har den enda riktiga livsfilosofin.
Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift