• Anonym (Villmenfårinte)

    Jag vill ligga med min kollega, är gift

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!

  • Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (felix) skrev 2019-09-22 19:58:46 följande:

    Låt at se skype konversationen i hela sin kontext, som jag förtolkar den. Du har säkert en annan tolkning.

    Du har en relation till, enligt dig själv inte med, en "kollega". Din man har försiktigt uttryckt osäkerhet omkring denna relation och sagt att den "stört" honom. Detta är intill vidare det enda vi har fått att veta omkring din mans känslor rörande denna relation.

    Du har varit borta från arbetsplatsen några dagar. "Kollegan" kontaktar dig på skype. I denna konversation ger han med en överdriven jargong uttryck för hur fantastiskt det är för honom att vara i din närhet. Anledningen till denna fantastiskhet kan ju vara din personlighet, men det kan ju också vara något annat. 

    Styrkan i dessa känslor leder "kollegan" till att omeddelbart föreslå antingen fika i köket om 45 min eller ett uppenbart omotiverat möte i ett bokat rum här och nu. Du väljer det sista alternativet.

    Din man och din "kollega" verkar ha helt motsatta sätt att uttrycka sig. Din man är mycket försiktig och din kollega har en överdriven jargong där du är helt fantastisk och allt skrivs med versaler. Du väljer så låtsas ignorera det egentliga budskapet i deras kommunikation för att det antingen är för överdrivet eller för försiktigt.

    Så ja det har något med känslor att göra, och nej jag tror inte att din man skulle godkänna denna jargong, när du spelar med på den.


    Ang skype ovan. Det var jag som skrev till honom på skype när jag var borta pga behövde hjälp. Kollegan hade innan dess inte hört av sig alls. Det stämmer att jag inte tar honom på allvar i och med att han överdriver / är ironisk. Det är inget gulligull, jag saknar dig på riktigt. Det är överdrivet och skämtsamt. Och att vi brukar kommunicera ironiskt. Och han kan vara lika mycket åt andra hållet för den sakens skull, han brukar inte slänga sig med komplimanger etc.

    Men ja, kanske att den ene är för försiktig och den andra för skämtsam, det kan ligga nåt i det.

    Ang att jag inte vill skriva nåt av min mans och mitt samtal är för att jag än så länge vill ha det för mig själv.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-09-22 18:20:44 följande:
    Det är ingen idé att bemöta vissa påståenden. Och ang om min man skulle godkänna jargongen - det står inget ovan som har nåt med känslor att göra, eller misstar jag mig?
    Naturligtvis har din man känslor, även om dom är olika beroende på vad du berättat om vilken relation du och kollegan har. Annars är han ju som en död fisk.
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (FYI) skrev 2019-09-22 21:19:21 följande:

    Naturligtvis har din man känslor, även om dom är olika beroende på vad du berättat om vilken relation du och kollegan har. Annars är han ju som en död fisk.


    Du missförstod mig. Jag menade inte att min man inte har känslor, det är väl självklart att han har. Jag menade att i konversationen ovan står inget om någons känslor för någon (alltså jag och kollegan).
  • Tecum

    TS skrev: "Men i fredags blev jag bara...less. Less på honom. Less på mig själv. På att vi hängde igen.
    Han retades ang en grej och jag bara...orkade inte. Fräste rätt duktigt åt honom och både sa och kände att jag lämnar min del till en kollega fr.om nu. Om det blir så vet jag inte. Men nästa vecka kommer nog vara rätt frostig och gissar att vi återgår till nästan radiotystnad. Lika bra det. "

    Det är inte ett steg tillbaka, det är ett steg framåt i att avsluta den känslosamma delen av kontakten. Less, trött, irriterad, TS är i ett annat stadium nu. Om det varit för ett år sedan hade hon bara skrattat åt det som nu irriterar. Jag känner igen det, been there, done that. Man undrar vad man håller på med, det som nyss var häftigt och spännande är nu på väg mot slentrian. Man håller kontakten men tittar på klockan istället för i ögonen på den andre...

  • Anonym (Villmenfårinte)
    Tecum skrev 2019-09-22 21:52:39 följande:

    TS skrev: "Men i fredags blev jag bara...less. Less på honom. Less på mig själv. På att vi hängde igen.

    Han retades ang en grej och jag bara...orkade inte. Fräste rätt duktigt åt honom och både sa och kände att jag lämnar min del till en kollega fr.om nu. Om det blir så vet jag inte. Men nästa vecka kommer nog vara rätt frostig och gissar att vi återgår till nästan radiotystnad. Lika bra det. "

    Det är inte ett steg tillbaka, det är ett steg framåt i att avsluta den känslosamma delen av kontakten. Less, trött, irriterad, TS är i ett annat stadium nu. Om det varit för ett år sedan hade hon bara skrattat åt det som nu irriterar. Jag känner igen det, been there, done that. Man undrar vad man håller på med, det som nyss var häftigt och spännande är nu på väg mot slentrian. Man håller kontakten men tittar på klockan istället för i ögonen på den andre...


    Ja. Det ligger rätt mycket i det. Förut hade jag skrattat bort det eller iaf ursäktat det med att han skämtar. Nu blev och är jag bara...less. Och har noll intresse av att träffa honom på jobbet nästa vecka.
  • Anonym (felix)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-09-22 22:01:58 följande:
    Nu blev och är jag bara...less. Och har noll intresse av att träffa honom på jobbet nästa vecka.
    Bara nästa vecka? Dvs veckan efter den fortsätter ni katt-och-råtta leken?

    Känslor, oavsett om dom är positiva eller negativa, är en del av samma problem. Att ni har ett förhållande, oavsett hur mycket du förnekar det. Den riktiga vägen till att avsluta går genom likgiltighet. Sluta spela med på hans jargong. Acceptera endast möten som är fika i köket. När du gjort det några gånger så försvinner nog hans överdrivna jargong, som du kallat skämtsam och ännu mer missvisande kallar ironisk. Den finns bara där för att du väljer att spela med. 
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (felix) skrev 2019-09-22 22:22:26 följande:

    Bara nästa vecka? Dvs veckan efter den fortsätter ni katt-och-råtta leken?

    Känslor, oavsett om dom är positiva eller negativa, är en del av samma problem. Att ni har ett förhållande, oavsett hur mycket du förnekar det. Den riktiga vägen till att avsluta går genom likgiltighet. Sluta spela med på hans jargong. Acceptera endast möten som är fika i köket. När du gjort det några gånger så försvinner nog hans överdrivna jargong, som du kallat skämtsam och ännu mer missvisande kallar ironisk. Den finns bara där för att du väljer att spela med. 


    Vi har inte haft någon katt- och råttalek, som du kallar det, på hur länge sen som helst. Bara detta ovan förra veckan. Vi har ju knappt hörts eller setts eller hängt på flera månader. Så sluta kalla det ett förhållande. Världens sämsta förhållande i såfall, utan att säga nåt om några känslor eller någon som helst fysisk kontakt - inte min typ av förhållande ;)

    Jag menade att jag just nu är så less att jag inte ens vill se honom. Det håller inte i sig för evigt. Dvs vi kan säkert ta en fika om ett tag, men just nu är jag bara sjukt less, på allt. Se det som nåt bra istället?
  • Lione81

    Hur länge ska du njuta av ditt dubbelspel TS?!?!

    Du kan som många andra redan skrivit det släppa taget om honom. Att du har mage och kunna njuta av din man när du går honom bakom ryggen. Och säga att ni har det bra. Och låta din man leva i den hör ovissheten. Att ljuga någon man lever ihop bakom ryggen är det vidrigaste man kan göra. Och sedan lägga sig bredvid honom om kvällarna.

    Får du aldrig någon som helst skuldkänsla utav ditt dubbelspel?

    Tänk atom du vara bricka nummer 2 i ditt förhållande. Att din man är uppslukad av en kvinnlig kollega.

    Kom inte och säg att det du inte vet har jag ingen aning om.

    Har följt denna tråd ifrån start. Du gör INGETING för att förändra din situation och få honom ut livet. Du återkommer jämt med att han är en fin kollega och bra vän.

    När du säger det och vill ha det så, då kommer du alltid att va förälskad i honom.

    Jag hade önskat att du hade bara gått hem till honom och gaft det värsta underbara sexet där gan uppfyller alla dina hämningar. För sedan få höra hyr du mår efteråt och om du gillar ditt dubbelspel lika mkt!!!!

  • Anonym (Villmenfårinte)
    Lione81 skrev 2019-09-22 22:45:45 följande:

    Hur länge ska du njuta av ditt dubbelspel TS?!?!

    Du kan som många andra redan skrivit det släppa taget om honom. Att du har mage och kunna njuta av din man när du går honom bakom ryggen. Och säga att ni har det bra. Och låta din man leva i den hör ovissheten. Att ljuga någon man lever ihop bakom ryggen är det vidrigaste man kan göra. Och sedan lägga sig bredvid honom om kvällarna.

    Får du aldrig någon som helst skuldkänsla utav ditt dubbelspel?

    Tänk atom du vara bricka nummer 2 i ditt förhållande. Att din man är uppslukad av en kvinnlig kollega.

    Kom inte och säg att det du inte vet har jag ingen aning om.

    Har följt denna tråd ifrån start. Du gör INGETING för att förändra din situation och få honom ut livet. Du återkommer jämt med att han är en fin kollega och bra vän.

    När du säger det och vill ha det så, då kommer du alltid att va förälskad i honom.

    Jag hade önskat att du hade bara gått hem till honom och gaft det värsta underbara sexet där gan uppfyller alla dina hämningar. För sedan få höra hyr du mår efteråt och om du gillar ditt dubbelspel lika mkt!!!!


    Lugna ner dig lite. Känns mer som att du tar ut din egen frustration på mig för något du själv varit med om / är rädd för än att det handlar om mig. På två år har jag heller aldrig gått över någon fysisk gräns eller yppat ett ord om vad jag tänkt/känt till kollegan. På dig låter det som att jag i smyg legat med kollegan och att vi sitter och hånglar loss på jobbet. Det jag har gjort är att umgås för mycket med honom (på arbetet). Det är mitt ?brott?. Och jag och min har pratat om X, och om oss.

    Och att umgås med X, det har minskat till nästan noll, utom denna vecka. Som dessutom slutade med att jag inte vill se karln igen, som det känns just nu.

    Jag har också önskat att jag skulle gå hem till honom och ha värsta underbara sexet, tro mig. Där var jag i sinnet för två år sen när jag startade denna tråd. Men det kommer aldrig att ske. Det beslutet tog jag för längesen, och det vet du om du följt den här tråden.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (felix) skrev 2019-09-22 22:22:26 följande:
    Bara nästa vecka? Dvs veckan efter den fortsätter ni katt-och-råtta leken?

    Känslor, oavsett om dom är positiva eller negativa, är en del av samma problem. Att ni har ett förhållande, oavsett hur mycket du förnekar det. Den riktiga vägen till att avsluta går genom likgiltighet. Sluta spela med på hans jargong. Acceptera endast möten som är fika i köket. När du gjort det några gånger så försvinner nog hans överdrivna jargong, som du kallat skämtsam och ännu mer missvisande kallar ironisk. Den finns bara där för att du väljer att spela med. 
    Kan inte annat än att hålla med felix. Det "outtalade" finns fortfarande i bakhuvudet på dig, och även om du tror dig ha kommit över det, spökar det fortfarande...medvetet eller omedvetet.
    Ponera att ni skulle hamna på en AW tillsammans, och ni får lite för mycket innanför västen. Hur lätt skulle det inte vara att i ord slänga fram frågan hur det verkligen var för 1,5-2 år sen? Vad händer då?

    Tycker annars att det är bra det du känner nu, men bakslag har du ju fått förr, och ett litet sådant fick du ju förra veckan. Såå??

    Frågan som intresserar mig mer nu är vad din man känner. Jag tror inte du talat om allt som du känt för kollegan, och det behöver du kanske inte heller, (även om jag skulle vilja ha hela storyn) men det du berättat kan också ställa till det. Han har fått en hint om att din och kollegans relation inte är rent kollegial.
    Vet du hur hans tankar går när han är själv?
Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift