• Anonym (Villmenfårinte)

    Jag vill ligga med min kollega, är gift

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!

  • Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (Förvånad har han också fl) skrev 2019-09-24 18:36:42 följande:

    Jag tolkar det som om han inte vill veta. Hade du då sagt, ja det hände något över gränsen. Då hade ert förhållande fått sig en knäck. Kanske hade det inte gått att rädda ert förhållande. Därför ville han inte veta. Han väljer att lita på dig för han vill inte veta.

    Att du älskar honom det är ju inte samma sak som att han litar på dig. Jag tror han tänker att du är ju där med honom. Det räcker. Jag tror också att han i tidigare förhållanden varit med om uppbrott vid otrohet. Ett slut med dig vill han inte ha så därför vill han inte veta. Men om han verkligen litar på dig ja det vet bara han.

    Jag har faktiskt varit med om samma sak fast då var min kvinna verkligen otrogen. Misstanke, konfrontation, förnekelse, fortsatt förhållande till sist en felsägelse från hennes sida gjorde att det blev slut till slut.


    Jag förstår din tolkning. Men nej, så upplevde jag det inte. Och nej, han har inte varit med otrohet. Dock en svartsjuk flickvän i bagaget och det pratade vi om också - om svartsjuka kan vara bra att visa ibland, och isåfall hur. Tro mig, vi har pratat. Han är inte misstänksam mot mig på något vis, och sen har jag ju heller inte varit otrogen.
  • Anonym (Förvånad har han också fl)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-09-24 19:44:50 följande:

    Jag förstår din tolkning. Men nej, så upplevde jag det inte. Och nej, han har inte varit med otrohet. Dock en svartsjuk flickvän i bagaget och det pratade vi om också - om svartsjuka kan vara bra att visa ibland, och isåfall hur. Tro mig, vi har pratat. Han är inte misstänksam mot mig på något vis, och sen har jag ju heller inte varit otrogen.


    Vad bra! Då är ju allt lugnt nu. Lycka till!
  • Anonym (felix)

    Det enda detaljen som vi kanske saknar, är om det var din man som tog initiativet till ert samtal och om det i så fall var speciell anledning till att det hände just då när affären var rejält nedtrappad?

    Som jag läser din mans budskap till dig är det ungefär så här:

    Jag ved att du haft en crush på mr X, genom ditt beteende och ett umgänge som på flera områden överskred gränserna för normalt kollegialt umgänge. Jag vet att det hadde sin höjdpunkt i höstas, men att det fortfarande pågår i minskad omfattning. Jag låtsas därför att det är något som hände i dåtid pga en liten svacka i vårt förhållande. Jag säger att din relation till X stört mig, som signal på att jag vill att du skall avsluta, inte all kontakt med X, men allt som överskrider gränserna för normalt kollegialt umgänge. 

  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (felix) skrev 2019-09-24 20:00:25 följande:

    Det enda detaljen som vi kanske saknar, är om det var din man som tog initiativet till ert samtal och om det i så fall var speciell anledning till att det hände just då när affären var rejält nedtrappad?

    Som jag läser din mans budskap till dig är det ungefär så här:

    Jag ved att du haft en crush på mr X, genom ditt beteende och ett umgänge som på flera områden överskred gränserna för normalt kollegialt umgänge. Jag vet att det hadde sin höjdpunkt i höstas, men att det fortfarande pågår i minskad omfattning. Jag låtsas därför att det är något som hände i dåtid pga en liten svacka i vårt förhållande. Jag säger att din relation till X stört mig, som signal på att jag vill att du skall avsluta, inte all kontakt med X, men allt som överskrider gränserna för normalt kollegialt umgänge. 


    Nej. Samtalet kom upp en sen kväll när vi var med vänner och samtalet gled in på bl.a. svartsjuka. Då berördes ämnet, jag noterade något han sa. Sen dagen efter när vi var nyktra tog jag upp det, och så pratade vi en hel kväll.
  • Anonym (Orolig man)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-09-24 20:12:10 följande:
    Nej. Samtalet kom upp en sen kväll när vi var med vänner och samtalet gled in på bl.a. svartsjuka. Då berördes ämnet, jag noterade något han sa. Sen dagen efter när vi var nyktra tog jag upp det, och så pratade vi en hel kväll.
    Så då hade du trots allt det där samtalet med din man som varit uppe på tapeten många gånger i tråden ( i alla fall till viss del)....och såsom du beskrivit det gick det ju bra, trots alla dina farhågor om att "inte såra min man i onödan" .

    Så här i eftertanke hade det kanske varit bra att tagit det tidigare då.
    Men som sagt, lätt att vara efterklok. 
  • Anonym (felix)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-09-24 19:42:02 följande:
    Jag tänker inte hemlighålla om jag tar en fika med X. Jag och min man har pratat mycket om just det också - om något skaver, säg det direkt.
    En fika finns väl ingen anledning till att hemlighålla, men har du inte ett problem med att vara lika transparant omkring dom mer suspekta delarna av ert umgänge efter ert samtal som du var innan?

    Kan du tex. nämna något omkring den 1,5 timmas uppdatering med kollegan efter semestern eller sista veckas hängaktivitet i bokade konfarum? Om du gör det så skickar du ju ett signal om att du prioriterar överdrivet omfattande kontakt på tu mans hand med en suspekt "kollega" över din mans känslor av osäkerhet omkring denna relation. Och om du inte gör det så kan han ju inte konfrontera dig om att något skaver och så är ditt erbjudande omkring öppenhet ju gratis för dig .

    Fint att din man säger att han litar på dig 100%,men det är ju ett ideal som han vill leva upp till. Om ditt umgänge med X trots allt stör honom så har du ett problem oavsett hur välbegrundad denna hundraprocentiga tillit är.
     
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (felix) skrev 2019-09-25 11:07:35 följande:

    En fika finns väl ingen anledning till att hemlighålla, men har du inte ett problem med att vara lika transparant omkring dom mer suspekta delarna av ert umgänge efter ert samtal som du var innan?

    Kan du tex. nämna något omkring den 1,5 timmas uppdatering med kollegan efter semestern eller sista veckas hängaktivitet i bokade konfarum? Om du gör det så skickar du ju ett signal om att du prioriterar överdrivet omfattande kontakt på tu mans hand med en suspekt "kollega" över din mans känslor av osäkerhet omkring denna relation. Och om du inte gör det så kan han ju inte konfrontera dig om att något skaver och så är ditt erbjudande omkring öppenhet ju gratis för dig .

    Fint att din man säger att han litar på dig 100%,men det är ju ett ideal som han vill leva upp till. Om ditt umgänge med X trots allt stör honom så har du ett problem oavsett hur välbegrundad denna hundraprocentiga tillit är.

     


    Jag har ingen rapportskyldighet hemma, exakt vem och när jag umgåtts med. Inte min man heller. Så jag springer inte hem och redovisar det jämt, men kommer det på tal är det klart jag svarar. Vi har som sagt hängt och snackat jag och X (som jag fr.om nu kallar för Pelle här, så får han ett namn istället för X), och det är ok att jag och Pelle umgås så länge jag inte går över gränsen.
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (Orolig man) skrev 2019-09-24 20:20:29 följande:

    Så då hade du trots allt det där samtalet med din man som varit uppe på tapeten många gånger i tråden ( i alla fall till viss del)....och såsom du beskrivit det gick det ju bra, trots alla dina farhågor om att "inte såra min man i onödan" .

    Så här i eftertanke hade det kanske varit bra att tagit det tidigare då.

    Men som sagt, lätt att vara efterklok. 


    Ja, Vi hade vi väl det. Dock har jag inte sagt något om vad jag TÄNKT om Pelle. Det ni fått läsa. Det ser jag bara som sårande, och onödigt.

    Jag tror nästan det var bättre att vi pratade om det när jag själv inte stod i känslostormens öga, utan lite senare.
  • NHult

    Skummat lite i tråden,
    Måste säga imponerande, ni har alltså inte legat med varandra.
    Starkt jobbat, eller va fan man lever bara en gång :)
    Blir nyfiken är det bara du som sett till att ni inte trillat över gränsen, eller har ni hjälpts åt att balansera på ravinens kant ?
    Själv hade jag ju trillat dit, och förhoppningsvis konstaterat att gräset är inte grönare kanske bara lite skönare ;)


    Bloggar lite här på FL
  • Anonym (Villmenfårinte)
    NHult skrev 2019-09-25 19:15:40 följande:

    Skummat lite i tråden,

    Måste säga imponerande, ni har alltså inte legat med varandra.

    Starkt jobbat, eller va fan man lever bara en gång :)

    Blir nyfiken är det bara du som sett till att ni inte trillat över gränsen, eller har ni hjälpts åt att balansera på ravinens kant ?

    Själv hade jag ju trillat dit, och förhoppningsvis konstaterat att gräset är inte grönare kanske bara lite skönare ;)


    Vi har aldrig sagt något rakt ut nån av oss. Bara hängt med varann väldigt mycket och skrivit mycket med varann (till och från med flirtig/skämtsam ton.) Men jag tror inte att nån av oss är beredd att gå över gränsen när det kommer till kritan - då hade ju någon av oss tagit steget för längesen, eller iaf gjort ett seriöst försök att göra det tänker jag. Så vi har nog balanserar fint på kanten bägge två, men ingen vill hoppa. Och det är väl tur.
Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift