• Anonym (Villmenfårinte)

    Jag vill ligga med min kollega, är gift

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!

  • Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift
  • Anonym (FYI)

    Om du säger nej till frukosten kan det också bli en markering till kollegan att, hit men inte längre.
    Men jag är osäker på om du vill det.

  • Anonym (tobbe)

    Ha ha endera ligger du med kollegan och lämnar din man eller så släpper du kollegan helt. Men det här ältandet hur svårt ska det vara.

  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (felix) skrev 2019-10-20 21:57:41 följande:

    Det beror på om du vill ha ett fint slut på din historia, som någon kan göra en film ut av en gång i framtiden.

    Ja, till första frågan, eftersom Pelle är inte vem som helst utan en man som du haft ett förhållande med, som påverkat både ditt och mans liv genom det sista åren. Och att ni genom ert samtal kom fram till att öppenhet och tillit mellan er var viktigt.

    Nej, till andra frågan, det vill framför allt signalera respekt och att du är medveten om att du inte har en självklar rätt till denna frukost.

    Ja, till sista frågan, avgörande för att sätta punkt på historien och för att ditt samtal med din man skall bli till en försoning och inte bara teater från din sida. Om du gör det under radarn så uteblir den effekten och historien rinner bara ut i sanden. 

    Så om du säger det till din man innan, gärna på ett lite tvekande sätt, så köper jag din syn på den sista hejdå frukosten som ger historien en lite Mitt Livs Novell aktigt slut. 

     


    Jag orkar nästan inte bemöta det om förhållande längre. Vi har inget FÖRHÅLLANDE med varandra. Vi har en relation till varann, men inget förhållande med varann. Ang att berätta för min man att jag och Pelle isåfall tar en frukost innan - det har jag ju berättat innan också, ex tog jag och Pelle en frukost innan vi hade ett liknande möte förra året, samt lunchen när vi smet fr kontoret, det vet ju min man redan om.

    Sen är det här ju (tyvärr) ingen novell utan mitt riktiga liv..
  • Anonym (Ingen kul jul igen)

    Blev rejält besviken för frukosten. Helt fel på alla nedtrappningspunkter och mot din man. Presenten fick dig (enligt Pelles plan??) att börja bete dig som en velande fjortis - igen. Hängmöten, frukost etc etc.

    Jag tror och hoppas ju på att du ska klara denna affär.

    Men kör du frukosten så ....

    Berättat innan ja men detta är i ett nytt läge hör att du fattar hur sårad han kommer att bli av att bli överkörd.

  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (Ingen kul jul igen) skrev 2019-10-21 19:27:22 följande:

    Blev rejält besviken för frukosten. Helt fel på alla nedtrappningspunkter och mot din man. Presenten fick dig (enligt Pelles plan??) att börja bete dig som en velande fjortis - igen. Hängmöten, frukost etc etc.

    Jag tror och hoppas ju på att du ska klara denna affär.

    Men kör du frukosten så ....

    Berättat innan ja men detta är i ett nytt läge hör att du fattar hur sårad han kommer att bli av att bli överkörd.


    Det har inte med presenten att göra. Det har snarare med att se det definitiva slutet på nåt att göra, när det blev verkligt att jag kanske slutar. Jag kommer inte göra nåt, var inte orolig för det.
  • Anonym (Ingen kul jul igen)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-10-21 20:17:36 följande:
    Det har inte med presenten att göra. Det har snarare med att se det definitiva slutet på nåt att göra, när det blev verkligt att jag kanske slutar. Jag kommer inte göra nåt, var inte orolig för det.
    Jag är inte orolig för att du ska ligga. Jag känner bara att du blir en mindre sympatisk person i mina ögon av att flytta gränserna och utnyttja det förtroende du har från din man.
    Det är detta jag menar är att köra över din man och du verkar också inse att detta är respektlöst eftersom du inte berättar.
    Inte behöver jag säga hur du ska framföra det utan att det blir konstigt formuleringar är ju du mästare på. Hoppas han bara inte undrar varför och vad ni ska avsluta.
  • Anonym (FYI)

    Vad är planen? Skall ni ha frukosten på byn, eller innan ni åker till det andra företaget.
    Kanske dum fråga men eftersom grundförslaget var att ni skulle hitta på något annat kul?? förmodar jag det skall vara utanför kontoret.

  • Anonym (Ly)

    Får jag fråga, är sexlivet bra med din man? Är du attraherad av honom fysiskt?

  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (Ly) skrev 2019-10-21 23:36:19 följande:

    Får jag fråga, är sexlivet bra med din man? Är du attraherad av honom fysiskt?


    Ja, det är bra och jag är absolut attraherad fysiskt av min man.
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (FYI) skrev 2019-10-21 23:31:09 följande:

    Vad är planen? Skall ni ha frukosten på byn, eller innan ni åker till det andra företaget.

    Kanske dum fråga men eftersom grundförslaget var att ni skulle hitta på något annat kul?? förmodar jag det skall vara utanför kontoret.


    Alltså..det finns ingen ?plan?. Vi har helt enkelt ett möte utanför kontoret (ovanligt) och då kom förslaget att vi kunde ta en frukost innan, dvs bara på nåt fik nära dit vi ska.
Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift