• Anonym (Villmenfårinte)

    Jag vill ligga med min kollega, är gift

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!

  • Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift
  • Tecum
    Anonym (Moss) skrev 2019-10-25 20:24:38 följande:
    Fel! Ingen tycker om TS bara, hon är ett praktsvin som inte kan uppföra sig. Hoppas på att hennes man ser vilken lite människa hon är. 
    Jag gillar TS, hon är en skärpt kvinna med självinsikt. Hon inser sina fel och svagheter och klarar att analysera sitt eget beteende. Till skillnad från vissa moraltanter (av bägge kön) i tråden som aaaaldrig skulle kunna göra något sådant... Hon kan också lyssna och ta till sig av råd och andras åsikter. Pelle har god smak...
  • Anonym (Moss)
    Tecum skrev 2019-10-25 21:20:42 följande:
    Jag gillar TS, hon är en skärpt kvinna med självinsikt. Hon inser sina fel och svagheter och klarar att analysera sitt eget beteende. Till skillnad från vissa moraltanter (av bägge kön) i tråden som aaaaldrig skulle kunna göra något sådant... Hon kan också lyssna och ta till sig av råd och andras åsikter. Pelle har god smak...
    Känns som du har tagit några glas för mycket eller "något" annat. TS är bara en kåtbock som försöker beskriva hela situationen med vackra ord. Fan vad svagt och falskt utav TS. Vakna, du beter dig som en skithög. Ha lite ryggrad och stå för det istället och rädda din man ifrån dig själv. Och Pelle behöver en rejäl pungspark så att han vaknar också. Tycker att det här borde vara slutet på denna miserabla tråd.
    Det här skulle behövas till TS och hennes fina anhängare här inne: 
    ">

      
  • Anonym (Haha)
    Tecum skrev 2019-10-25 21:20:42 följande:
    Jag gillar TS, hon är en skärpt kvinna med självinsikt. Hon inser sina fel och svagheter och klarar att analysera sitt eget beteende. Till skillnad från vissa moraltanter (av bägge kön) i tråden som aaaaldrig skulle kunna göra något sådant... Hon kan också lyssna och ta till sig av råd och andras åsikter. Pelle har god smak...
    Tror att de flesta vettiga människor i den här tråden tänker så här, även om det alltid finns folk som ska sätta sig på sina höga hästar, och/eller som lever på att hoppa på och göra ned andra. Man kan ha olika syn på vad som är rätt o fel; vad som är ok och inte, men det innebär ju inte att man har rätt att kasta en massa skit. Men jag tänker att det är lika bra att bara ignorera folk som Moss, som bara är ute efter att trycka ned sin egen syn i halsen på andra, och som inte har förstått hur man diskuterar saker på ett civiliserat sätt. 
  • Anonym (Moss)
    Anonym (Haha) skrev 2019-10-25 23:14:46 följande:

    Tror att de flesta vettiga människor i den här tråden tänker så här, även om det alltid finns folk som ska sätta sig på sina höga hästar, och/eller som lever på att hoppa på och göra ned andra. Man kan ha olika syn på vad som är rätt o fel; vad som är ok och inte, men det innebär ju inte att man har rätt att kasta en massa skit. Men jag tänker att det är lika bra att bara ignorera folk som Moss, som bara är ute efter att trycka ned sin egen syn i halsen på andra, och som inte har förstått hur man diskuterar saker på ett civiliserat sätt. 


    Aha så ditt inlägg vara bara till för mig? Snälla, jag berättar bara bilden i helhet. Och ja, ibland är den inte så kul att höra, dock nyttigt! Vad innebär civiliserat för dig? Att man inte ska vara rakryggad och svika sin partner? Högt i tak i denna tråd. Så jävla svagt, skäms!
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Tecum skrev 2019-10-25 19:29:17 följande:

    Tja, dels för att det säger en del om honom, hade han blivit förbannad och känt sig utlämnad eller hade har tyckt att det var lite intressant?, Eller något mittemellan? Tror du att han brutit med dig om han vetat eller haft överseende?

    Dels undrar jag hur det känns för dig, det är ju inga vänliga ord som sägs om honom här. Du outar honom, inom total anonymitet visserligen, men han får mycket skit. Männen som kommenterar utgår ju från sig själva och hur de hade agerat i samma situation (även om vissa aldrig kommer att erkänna det... ) och skapar en schablonbild av honom som kan vara hur fel som helst.


    Hmm. Jag vet inte? Jag tror dock inte att någon skulle vilja att den andra gav ut detaljer som jag gör här - om det inte var anonymt. Vi pratar ju inte ens om oss mellan oss så han skulle nog tycka att det var jobbigt gissar jag?

    Ang bilden av Pelle. Jag tror ju inte att han är en stor skithög, vilket vissa uppfattar honom som. Jag tror att det är väldigt lätt att dra den slutsatsen, för att ?killar är såna? , och ni antyder själva att det bara finns det som förklaring. Men om vi vänder på det:

    Fråga: Om han bara ville ligga en snabbis, hur skulle han gå tillväga då? Hur lägger en kille generellt upp det då?

    Jag tror: Han hade lagt upp det som att han har det dåligt hemma, bjudit in till AW?s och gjort andra framstötar som han inte gjort, använt mig som bollplank för hans fru som inte förstår honom blablabla... Hade han enbart varit en douche och BARA velat ligga och sen be mig dra hade han gjort tydligare framstötar, gett komplimanger eller gett upp för längesen. Inte suttit och bara pratat timme ut och timme in vecka efter vecka utan att komma framåt.

    Fråga: Om han faktiskt skulle gilla mig, och tycker om att spendera tid med mig, om han kanske också vill men aldrig kommer gå över gränsen - hur skulle han bete sig då?

    Jag tror: Att det är här vi är nånstans. Vi slungades ihop i ett projekt för 1,5 år sen, jobbade intensivt, skrattade mycket och började hänga, kemi uppstod och han inser att han gillar mig. Han vet själv inte riktigt vad han ska göra av det då han vill lära känna / vara med mig mer men aldrig så att det påverkar hans familjeliv. Att leka lite med elden gör livet mer spännande men han är inte pyroman. Hur skulle detta te sig? Jo, Hänga ofta, behålla flirtigheten men inte gå för seriöst på det - och att aldrig tala klarspråk. Att umgås på ett sätt som hans samvete säger är ok. Inte komplicera saken för mkt, men ändå behålla kakan och smaka på en del av den, den bit som samvetet tillåter, även om det aldrig blir hela biten.

    Nu har ni fått min tolkning av det hela.
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Tecum skrev 2019-10-25 21:20:42 följande:

    Jag gillar TS, hon är en skärpt kvinna med självinsikt. Hon inser sina fel och svagheter och klarar att analysera sitt eget beteende. Till skillnad från vissa moraltanter (av bägge kön) i tråden som aaaaldrig skulle kunna göra något sådant... Hon kan också lyssna och ta till sig av råd och andras åsikter. Pelle har god smak...


    Tack, Tecum!
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (Ingen kul jul igen) skrev 2019-10-25 18:39:40 följande:

    OK dåså.

    Låter bra hoppas ni får det mycket mysigt tillsammans


    Och jag kan säga att vi haft världens mysigaste helg tillsammans jag och min man. Stängt av telefonerna, tagit hand om varandra, varit nära, gjort mysiga saker, skrattat, ätit god mat, hotellövernattning - bara varit han och jag och njutit den här helgen. Så välbehövligt!
  • Anonym (Moss)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-10-27 21:09:41 följande:
    Och jag kan säga att vi haft världens mysigaste helg tillsammans jag och min man. Stängt av telefonerna, tagit hand om varandra, varit nära, gjort mysiga saker, skrattat, ätit god mat, hotellövernattning - bara varit han och jag och njutit den här helgen. Så välbehövligt!
    Håller tummarna på att allt skiter sig!
  • Anonym (en karl)
    Anonym (Moss) skrev 2019-10-27 21:14:46 följande:

    Håller tummarna på att allt skiter sig!


    Vad har du för fel?
  • Anonym (Moss)
    Anonym (en karl) skrev 2019-10-27 21:59:27 följande:
    Vad har du för fel?
    Enligt denna tråd så är väl allt fel med mig. Jag tycker bara att man ska vara rakryggad och inte behandla sin partner som skit. Fast då har jag kommit till fel ställe. Vad har du för fel?
Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift