• Anonym (Villmenfårinte)

    Jag vill ligga med min kollega, är gift

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!

  • Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift
  • frökenfia
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-11-01 10:20:04 följande:

    Förra veckan var mer intensiv, den här betydligt lugnare. Vi har inte hängt eller ens tagit en kaffe denna vecka, hörts lite. Jag orkade inte säga nåt om förra veckan, och överväger fortfarande hur mkt jag ska dela här mer. Jag vet att det är ett öppet forum och vem som helst kan skriva vad som helst, men jag vet inte om det är nån mening alls för egen del längre om det negativa för mig väger över.

    Trevlig helg!


    Vi kan gärna skriva privat till varandra om du vill ha någon att skriva av dig med. Jag är ju i en liknande sits och vill gärna ha någon att bolla mina tankar och funderingar med.
  • Anonym (Eldningsförbud)
    frökenfia skrev 2019-11-01 10:47:24 följande:
    Vi kan gärna skriva privat till varandra om du vill ha någon att skriva av dig med. Jag är ju i en liknande sits och vill gärna ha någon att bolla mina tankar och funderingar med.
    På både gott och ont såklart med tanke på att du tagit ett rejält steg mot något nytt/annat. Frågan är vad som blir bra, bättre eller bäst i TS fall...verkar ju inte som hon kommit lika långt i processen...verkar heller inte som hon har det lika illa i sin hemmavarande relation.
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (Ingen kul jul igen) skrev 2019-11-01 10:44:54 följande:

    Du bestämmer ju.

    Det är väl klart att du får negativa kommentarer från oss som varit med dig ett tag när du gör rejäla återfall i utvecklingen - enligt oss. Frukosten upprörde ju flertalet och kunde ju tolkas som fel vägval men det är ju du och ditt samvete som avgör.

    Hur går det med nya jobben? Har ni haft erat frukostmöte?


    Jag vet det, och jag förstår det. Men jag vet inte om jag känner att det alltid hjälper - och vad är då vitsen att skriva / dela med mig mer?

    Jag har gått vidare i processen på jobbet jag är mest intresserad av, inget klart än. Frukostmötet har inte varit än. Jag har inte bestämt mig ang det än.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-11-01 10:20:04 följande:
    Förra veckan var mer intensiv, den här betydligt lugnare. Vi har inte hängt eller ens tagit en kaffe denna vecka, hörts lite. Jag orkade inte säga nåt om förra veckan, och överväger fortfarande hur mkt jag ska dela här mer. Jag vet att det är ett öppet forum och vem som helst kan skriva vad som helst, men jag vet inte om det är nån mening alls för egen del längre om det negativa för mig väger över.

    Trevlig helg!
    Ja , du gör som du vill, men åtminstånde jag skulle tycka det var tråkigt. Det är så många här som lägger av när dom inte får det gehöret som dom ville.
    Har själv funderat på att sluta svara i din tråd. Du och många andra hade säkert välkomnat det.

    Du skall ha en stor eloge eftersom att du varit annorlunda på så sätt att du svarat på de flesta inläggen även om du inte gillat dom.
    Tror även om du fått mothugg har även du haft nytta av och höra andras tankar om din situation. Frågan är väl hur det sett ut i ditt liv om inte du fått lite motstånd.
    Jag önskar dig i.a.f lycka till i ditt liv och dina beslut. 
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (FYI) skrev 2019-11-01 12:04:37 följande:

    Ja , du gör som du vill, men åtminstånde jag skulle tycka det var tråkigt. Det är så många här som lägger av när dom inte får det gehöret som dom ville.

    Har själv funderat på att sluta svara i din tråd. Du och många andra hade säkert välkomnat det.

    Du skall ha en stor eloge eftersom att du varit annorlunda på så sätt att du svarat på de flesta inläggen även om du inte gillat dom.

    Tror även om du fått mothugg har även du haft nytta av och höra andras tankar om din situation. Frågan är väl hur det sett ut i ditt liv om inte du fått lite motstånd.

    Jag önskar dig i.a.f lycka till i ditt liv och dina beslut. 


    Jag kan ju knappast sällas till dem som slutar svara iaf. Jag har absolut fått hjälp och bra input här. Ang din medverkan så upplever iaf jag att du varit mer saklig och vettig och diskutera med senaste tiden än för några månader sen (har för mig att jag kan ha bett dig fara och flyga nångång?). Motstånd tål jag, och egentligen är det ju det jag sökt ibland - men ibland tar kraften slut att orka svara och försvara (och upprepa i många fall).

    Vi får se hur det känns sen.
  • Anonym (Villmenfårinte)
    frökenfia skrev 2019-11-01 10:47:24 följande:

    Vi kan gärna skriva privat till varandra om du vill ha någon att skriva av dig med. Jag är ju i en liknande sits och vill gärna ha någon att bolla mina tankar och funderingar med.


    Hej! Jag bollar gärna med dig, och följer ju din tråd :)

    Men jag vill inte på nåt sätt röja vem jag är, därav skriver jag helst bara under detta anonyma alias. Även om jag skäller på dig ibland så lyssnar jag, och förstår mycket av det du går igenom även om våra situationer är olika.
  • frökenfia
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-11-01 23:02:45 följande:

    Hej! Jag bollar gärna med dig, och följer ju din tråd :)

    Men jag vill inte på nåt sätt röja vem jag är, därav skriver jag helst bara under detta anonyma alias. Även om jag skäller på dig ibland så lyssnar jag, och förstår mycket av det du går igenom även om våra situationer är olika.


    ??
  • frökenfia
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-11-01 23:02:45 följande:

    Hej! Jag bollar gärna med dig, och följer ju din tråd :)

    Men jag vill inte på nåt sätt röja vem jag är, därav skriver jag helst bara under detta anonyma alias. Även om jag skäller på dig ibland så lyssnar jag, och förstår mycket av det du går igenom även om våra situationer är olika.


    Skulle skicka ett hjärta men det blev två frågetecken istället.

    Jag förstår, då bollar vi i våra respektive trådar istället :)
  • Kvinna anonym

    Hej ! Gör inte det snälla , du kommer och ångra dig grovt lev med dina fantasier ,100ggr bättre än att leva med dåligt samvete livet ut ????

  • Anonym (FYI)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-11-01 14:54:04 följande:
    Jag kan ju knappast sällas till dem som slutar svara iaf. Jag har absolut fått hjälp och bra input här. Ang din medverkan så upplever iaf jag att du varit mer saklig och vettig och diskutera med senaste tiden än för några månader sen (har för mig att jag kan ha bett dig fara och flyga nångång?). Motstånd tål jag, och egentligen är det ju det jag sökt ibland - men ibland tar kraften slut att orka svara och försvara (och upprepa i många fall).

    Vi får se hur det känns sen.
    Jovisst har du bett mig fara och flyga och jag har säkert mjuknat i mina inlägg, men det beror nog snarare på att du verkar vara på en annan plats än du var för ett år sedan. Men vem vet...I vilket fall...Lycka till.
Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift