• naano

    BF juli 2019 - stannar på FL

    Hej!

    Här samlas vi som väntar barn till juli 2019 men som bara vill pratas vid på familjeliv och inte vidare på facebook osv. 


    Alla är välkomna, de som väntar första barnet och de som har flera barn sedan tidigare. Solig

  • Svar på tråden BF juli 2019 - stannar på FL
  • Maes

    Gick in i vecka 6 idag vad jag själv kan räkna ut, är fortfarande ganska förvirrad över allting haha känns så galet att vara gravid för första gången! Och kan inte heller sluta oroa mig för missfall hur mycket jag än försöker.. Ska dock försöka njuta av graviditeten så mycket jag kan!

    Någon supererfaren mamma som vill ge tips till en nervös förstagångs-mamma så tar jag mer än gärna emot!

    Stor kram till er alla!

  • Ungtok

    Har också haft sån oro och inte kunnat göra någonting idag, har nu blödigt i ca 4 dagar ungefär har inte haft ont något och vill helst inte uppsöka vård i onödan, känns lite hopplöst.. men ska ha tålamod och vänta ut det hela och se vad som händer :)

    Hoppas ni alla har det bra, ta hand om er!

  • Ungtok
    Maes skrev 2018-11-03 20:47:30 följande:

    Gick in i vecka 6 idag vad jag själv kan räkna ut, är fortfarande ganska förvirrad över allting haha känns så galet att vara gravid för första gången! Och kan inte heller sluta oroa mig för missfall hur mycket jag än försöker.. Ska dock försöka njuta av graviditeten så mycket jag kan!

    Någon supererfaren mamma som vill ge tips till en nervös förstagångs-mamma så tar jag mer än gärna emot!

    Stor kram till er alla!


    Har du haft några symptom som kan tyda på missfall eller bara orolig?? Vilket fall som helst det är så himla tungt att gå runt att vara orolig.. förhoppningsvis kommer allt gå bra! Kan vara svårt men man får försöka att bara vara i stunden och sysselsätta sig med något så man håller tankarna borta.

    Ha en fin kväll kraam
  • SmulanochKexet
    naano skrev 2018-11-03 20:27:25 följande:

    Åh stort grattis! :) så märkte jag med av graviditeten, med grym huvudvärk och växtvärk. :)

    Hur mår ni alla i tråden??? Här ska snart iväg och jobbas.. arbetar natt.. gick in i vecka 6 i torsdags. Känner mig orolig för allt och inget tyvärr. Funderar starkt på att boka in ett tidigt ul i vecka 9.


    Tack så mycket! :) Helt ofattbart ännu. Då jag egentligen har bim om 1 vecka, men såklart kliade det i fingrarna :)

    Hur gör man det naano? Bokar man via vårdcentral eller? Min svägerska sa att man kan få komma redan i v8 för att få se hjärtslagen?

    Första barnet, så har noll koll :)
  • naano
    SmulanochKexet skrev 2018-11-03 22:32:00 följande:

    Tack så mycket! :) Helt ofattbart ännu. Då jag egentligen har bim om 1 vecka, men såklart kliade det i fingrarna :)

    Hur gör man det naano? Bokar man via vårdcentral eller? Min svägerska sa att man kan få komma redan i v8 för att få se hjärtslagen?

    Första barnet, så har noll koll :)


    Om man ska göra ett tidigt ul får man boka det privat, i alla fall i det länet jag bor i. Så då får man ringa till en privat klinik som gör ultraljud. Efter vecka 6 kan man se hjärtslagen så det syns ganska tidigt. :)

    Jag har nog mest hjärnspöken som härjar, vill mest se så att det finns något där inne. Tänkte jag skulle ringa och boka ett ul nästa vecka, lagom till jag går in i vecka 9 nånting.

    Sen kommer ju kub vecka 11-13. Det ska jag också göra. :)

    Du får ringa till barnmorskan och skriva in dig så får du gå på hälsosamtal i början.
  • naano
    Maes skrev 2018-11-03 20:47:30 följande:

    Gick in i vecka 6 idag vad jag själv kan räkna ut, är fortfarande ganska förvirrad över allting haha känns så galet att vara gravid för första gången! Och kan inte heller sluta oroa mig för missfall hur mycket jag än försöker.. Ska dock försöka njuta av graviditeten så mycket jag kan!

    Någon supererfaren mamma som vill ge tips till en nervös förstagångs-mamma så tar jag mer än gärna emot!

    Stor kram till er alla!


    En annan är ju också lite orolig så mitt tips låter ju skitkonstigt om jag säger att du ska slappna av.. haha! Men det är väl det egentligen, försöka slappna av och leva i nuet, försöka stressa ner och ja, njuta. :)

    Jag är inte orolig konstant men ibland då å då.
  • naano
    Maes skrev 2018-11-03 20:47:30 följande:

    Gick in i vecka 6 idag vad jag själv kan räkna ut, är fortfarande ganska förvirrad över allting haha känns så galet att vara gravid för första gången! Och kan inte heller sluta oroa mig för missfall hur mycket jag än försöker.. Ska dock försöka njuta av graviditeten så mycket jag kan!

    Någon supererfaren mamma som vill ge tips till en nervös förstagångs-mamma så tar jag mer än gärna emot!

    Stor kram till er alla!


    En annan är ju också lite orolig så mitt tips låter ju skitkonstigt om jag säger att du ska slappna av.. haha! Men det är väl det egentligen, försöka slappna av och leva i nuet, försöka stressa ner och ja, njuta. :)

    Jag är inte orolig konstant men ibland då å då.
  • naano
    Ungtok skrev 2018-11-03 21:10:52 följande:

    Har också haft sån oro och inte kunnat göra någonting idag, har nu blödigt i ca 4 dagar ungefär har inte haft ont något och vill helst inte uppsöka vård i onödan, känns lite hopplöst.. men ska ha tålamod och vänta ut det hela och se vad som händer :)

    Hoppas ni alla har det bra, ta hand om er!


    Hoppas att det inte är någon fara, jag håller tummarna för dig!!
  • Linda2barnsmamma

    Hej.

    Tänkte om jag fick vara med här trots att ja har BF i juni. :)

    Är gravid i v 8+1 idag. Har varit så nervös att det inte funnits något där då ja tycker ja mår för bra för att vara gravid. Gjorde ett Vul i förmiddags o där fanns ett tickande hjärta :)

    Är vårat 4e barn, våra andra är 7 år, 8 år och 9 månader.

    Vi själva är 28 och 29 år mannen fyller 30 år samma vecka det är beräknat.

    Hur mår ni?

  • Sajon90

    Hej alla! ????

    Läst alla trådar här utan och innan då jag och min sambo bestämde oss för att börja försöka i maj 2018, älskar att vad man än upplever så har nästan alltid någon skrivit om de redan ????. Igår tog jag ett test bara för att jag var nyfiken och det var dags för mens i dagarna.. Såg ett svagt streck och blev lyrisk! Tog ett nytt test idag och jo, vi är gravida ???? enligt vad jag kan räkna mig till så är vi då beräknade mitten av juli men ingenting säkert såklart ???? så nu vart jag ju tvungen att bli medlem här och göra mitt första inlägg, mycket spännande att få vara med! Håller alla tummar för alla oss i denna grupp att allting går bra ??

Svar på tråden BF juli 2019 - stannar på FL