• Anonym (Hjälp)

    Jag vill prata med honom men hur?

    Jag jobbar i ett organisation där många grupper jobbar med olika saker. För att förkorta långa historien så blev jag små kär i en man som tidigare arbetade med min man, alltså vi vet vem vi är. Det började jag skriva anonymt till honom då och då och skicka lite kärlek fraser och men en gång blev det fel och meddelandet skickades från mitt eget nummer ( dumma iphone). Det var bland det värsta jag varit mrd! Han svarade att han trodde och hoppades att meddelandet var fel skickat!Jag svarade aldrig och skickade aldrig mer anonym text till honom. Så ingen hans att han inte förstod att det var jag som va anonymus! Sedan dess försöker vi undvika varandra,

    NU

    Jag bestämde mig att prata med honom och reda ut det men

    men det finns två problem 1- hur ska jag ta kontakt med honom, om han inte svarar allt blir sämre! Än vad det är

    2- hur kan jag säga att jag är ledsen för vad det som hände när jag fortfarande är förtjust i honom och det enda jag vill är en kyss från honom( kommer inte hända)

    HJÄLP MIG och kom med råd och tips om mina frågor

  • Svar på tråden Jag vill prata med honom men hur?
  • Anonym (Förstår inte)
    Anonym (Hjälp) skrev 2018-12-01 22:59:29 följande:

    Nu överdriver du! Visst jag har vildaste drömmar m honom, men hur tror du jag beter mig på jobbet? Någon som går runt och flirtar och hånglar runt? Jag är rätt så proffesionellt på jobbet faktiskt och J.. duktig så sparken är ju minsta jag bekymra mig för! Som jag har skrivit flera gånger, egentligen min man är 100 ggr finare trevligare duktigare och ffa intlektuell och han åsiktsmässig är lååååååång från mina värderingar, men trors allt det finns inget mer än att jag vill ha honom även för ett par timmar! Det gör mig vansinnig när jag känner så trots jag vet verkligheten! Anonym( va) har rätt, jag brukade få precis vad jag vill under hela min uppväxt men det var länge sedan. Jag är i en 10 års långt äktenskap nu och har hunnit bli mycket mer än den bortkämda vackra flickan som alltid hade allting! Fadt i det här fallet och när det gäller mannen på arbetet är jag igen samma flicka som ens glöm att han och min man har faktiskt samarbete m varann och flera ggr mail kontakt/ vecka!


    Nej jag överdriver faktiskt inte. Vad får dig att tro att jag tror att du flirtar och hånglar runt? Att göra det är knappast ett problem så länge det sker hyfsat diskret och båda är med på det.

    Du har skrivit till honom anonymt och därmed utan gensvar, sen när du råkade skicka från ditt riktiga nummer så var han ju tydlig med att han inte var intresserad. Om du fortsätter så jo det kan komma till den punkten att det räknas till sexuella trakasserier vilket i många fall är nolltolerans på på arbetsplatser. Om ni BÅDA är med på tåget och flirtar med varandra är det en helt annan sak, men han undviker dig ju?!

    Ditt beteende är ju bara obehagligt.
  • Anonym (va)
    Anonym (Hjälp) skrev 2018-12-02 20:27:02 följande:

    Vad tycker ni om ni får en super fin present från anonym som du egentligen vet vem hen är? Tänk om ni har all möjlighet att1- lämna tillbaka presenter,2- behålla men ingen reaktion till avsendare3- kasta den?

    Handen på hjärtat Vad gör ni ?


    Handen hjärtat?

    ALLA påpekar att du ska låta honom vara men det vill du inte höra talas om utan kommer med nya vinklar som alla går ut på att du ska få som du vill ändå. Snubben ar ju visat klart och tydligt att han inte vill ha dig vad mer är det du behöver? 

    Vad är syftet med din tråd egentligen? Du verkar ju inte vilja ta åt dig något av det som skrivs? Ville du bara ha andras medhåll för att det ska rätt att stalka honom?
  • Anonym (A)
    Anonym (va) skrev 2018-12-03 14:32:34 följande:
    Handen hjärtat?

    ALLA påpekar att du ska låta honom vara men det vill du inte höra talas om utan kommer med nya vinklar som alla går ut på att du ska få som du vill ändå. Snubben ar ju visat klart och tydligt att han inte vill ha dig vad mer är det du behöver? 

    Vad är syftet med din tråd egentligen? Du verkar ju inte vilja ta åt dig något av det som skrivs? Ville du bara ha andras medhåll för att det ska rätt att stalka honom?
    Håller med
  • Anonym (Hjälp)

    I


    Anonym (va) skrev 2018-12-03 14:32:34 följande:

    Handen hjärtat?

    ALLA påpekar att du ska låta honom vara men det vill du inte höra talas om utan kommer med nya vinklar som alla går ut på att du ska få som du vill ändå. Snubben ar ju visat klart och tydligt att han inte vill ha dig vad mer är det du behöver? 

    Vad är syftet med din tråd egentligen? Du verkar ju inte vilja ta åt dig något av det som skrivs? Ville du bara ha andras medhåll för att det ska rätt att stalka honom?


    Lite mer att säga, visst han hoppades och trodde det var fel skickat meddelande rill honom och undvek mig men1- av någon märkligt ?slump!??? Han alrid matchar sina kläder med vad jag hade på mig dag innan,2- så fort jag inte? ser på honom? så stirrar han på mig. Idag stannade han rakt mitt emot mig och tittade precis som han brukade göra innan mina sms avslöjades!

    Jag vill verkligen bli klok på honom och hans betee, eller allt är vad jag inbillar mig?

    Alltså jag är inte en som hänger och är på, snarare tvärtom, och inte dum heller då är jag båda mycket allmön bildade och väl utbildade, det bara allt är så mörkligt????
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Förstår inte) skrev 2018-12-02 20:37:57 följande:
    Nej jag överdriver faktiskt inte. Vad får dig att tro att jag tror att du flirtar och hånglar runt? Att göra det är knappast ett problem så länge det sker hyfsat diskret och båda är med på det.

    Du har skrivit till honom anonymt och därmed utan gensvar, sen när du råkade skicka från ditt riktiga nummer så var han ju tydlig med att han inte var intresserad. Om du fortsätter så jo det kan komma till den punkten att det räknas till sexuella trakasserier vilket i många fall är nolltolerans på på arbetsplatser. Om ni BÅDA är med på tåget och flirtar med varandra är det en helt annan sak, men han undviker dig ju?!

    Ditt beteende är ju bara obehagligt.
    Nja, det är väl jädrigt fel mot ts man... Det finns väl även en hustru med i bilden.

    Dessutom har ts man och föremålet för hennes attraktionen en arbetsrelation med varandra, så jag förstår mycket väl att han vill hålla sig borta. Det kan sluta i en katastrof både privat och professionellt..! 
  • Anonym (va)
    Anonym (Hjälp) skrev 2018-12-03 16:33:03 följande:

    I


    Lite mer att säga, visst han hoppades och trodde det var fel skickat meddelande rill honom och undvek mig men1- av någon märkligt ?slump!??? Han alrid matchar sina kläder med vad jag hade på mig dag innan,2- så fort jag inte? ser på honom? så stirrar han på mig. Idag stannade han rakt mitt emot mig och tittade precis som han brukade göra innan mina sms avslöjades!

    Jag vill verkligen bli klok på honom och hans betee, eller allt är vad jag inbillar mig?

    Alltså jag är inte en som hänger och är på, snarare tvärtom, och inte dum heller då är jag båda mycket allmön bildade och väl utbildade, det bara allt är så mörkligt????
    Eller hur, du missade några fler tecken.... mars och pluto står helt rätt nu för att du ska bara hoppa på han, och i senegal fiskade någon upp en ål som var ovanligt fet och det är ett solklart tecken på att han bara måste ha dig. Jag kan slå vad om att bara du ser dig runt så så kommer du hitta massor med tecken som bara råkar stämma med vad du vill.

    Alltså ursäkta att jag säger det men du låter ärligt talat inte riktigt frisk. Nog dags för ett besök till nån terapeut för du verkar helt besatt och inte på ett sådär lite gulligt och romantiskt sätt utan på ett ganska creepy sättTyst.
  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (va) skrev 2018-12-03 16:57:17 följande:

    Eller hur, du missade några fler tecken.... mars och pluto står helt rätt nu för att du ska bara hoppa på han, och i senegal fiskade någon upp en ål som var ovanligt fet och det är ett solklart tecken på att han bara måste ha dig. Jag kan slå vad om att bara du ser dig runt så så kommer du hitta massor med tecken som bara råkar stämma med vad du vill.

    Alltså ursäkta att jag säger det men du låter ärligt talat inte riktigt frisk. Nog dags för ett besök till nån terapeut för du verkar helt besatt och inte på ett sådär lite gulligt och romantiskt sätt utan på ett ganska creepy sätt.


    Nu har du tagt på dig din dommar figur och slänger massaord ut ur dig som faktiskt inte är ok! Trapeut behöver wn so har så lätt att kalla andra creepy inte jag!

    Att jag svara dig över huvud taget är för att jag är allmänt respektful för människor, men vänligen skriv vad du tycker och ditt åsikt på ett mänsligt sätt och inte som du vet vad!

    Jag hittar verkligen inte på, han kan glo så att jag känner mig röd och obekväm, det gjorde han alltid förut och idag med,
  • Anonym (Hjälp)

    Vad är egentligen som gör äktenskapet som en fängelse? Vad tycker ni om folk som kan älska mer än en person? Fel? Rätt?

  • Anonym (va)
    Anonym (Hjälp) skrev 2018-12-05 11:15:21 följande:

    Vad är egentligen som gör äktenskapet som en fängelse? Vad tycker ni om folk som kan älska mer än en person? Fel? Rätt?


    Inget fel alls i att folk kan känna saker för flera. Personer som inte kan skilja på att känna något och att agera på det man känner har jag inte mycket till övers för.eftersom dessa personer brukar tyvärr vara extremt egoistiska och tycker att deras känslor rättfärdigar att bete sig lite som man vill mot andra.
  • Anonym (va)
    Anonym (Hjälp) skrev 2018-12-03 22:04:37 följande:
    Nu har du tagt på dig din dommar figur och slänger massaord ut ur dig som faktiskt inte är ok! Trapeut behöver wn so har så lätt att kalla andra creepy inte jag!

    Att jag svara dig över huvud taget är för att jag är allmänt respektful för människor, men vänligen skriv vad du tycker och ditt åsikt på ett mänsligt sätt och inte som du vet vad!

    Jag hittar verkligen inte på, han kan glo så att jag känner mig röd och obekväm, det gjorde han alltid förut och idag med,
    Att stalka någon ÄR både creepy och sjukligt så ja du behöver garanterat hjälp

    Att döma sjukligt beteende ÄR väldigt mänskligt.

    Intressant att du kräver respekt av andra när du själv inte kan visa med mot andra.  
Svar på tråden Jag vill prata med honom men hur?