• Jojjans

    BF augusti 2019 - stannar på FL

    Hej alla!

    Jag är 32 år och har precis plussat på äl+11. Det är första barnet för mig och min sambo och nu vill jag gärna följas åt med andra som har BF i augusti och som vill stanna på FL.

    För mig är det första barnet, så la tråden i den kategorin, men vill du vara med fast du har barn sen tidigare är du såklart välkommen!

  • Svar på tråden BF augusti 2019 - stannar på FL
  • Jojjans
    Eureka skrev 2018-12-07 19:02:20 följande:

    Tack! Kommer bli ett planerat snitt här så blir väl att mini kommer ut lite tidigare om allt går väl :)


    Vad kommer det sig att du kommer få ett planerat snitt?
  • Eureka
    Jojjans skrev 2018-12-07 19:59:04 följande:

    Vad kommer det sig att du kommer få ett planerat snitt?


    Fick en del komplikationer efter min förra förlossning så vården rekommenderar snitt, tänker att jag lyssnar på dem. Har ju sina för och nackdelar, en fördel är väl att man får ett bestämt datum och slipper gå över tiden. Försöker se det positiva när det ändå är så det kommer bli :)
  • Glad81

    Roligt att läsa om alla. Mitt illamående kom väldigt fort denna gången. Men jag mår inte illa hela tiden, just nu iaf. Tror att det kommer bli värre och värre tyvärr. Men efter v 12 har jag inte mått illa med de andra utan då har det lagt sig. Det moler i magen från och till under dagarna. Börjar tycka att det mesta luktar illa också. Haha! Stackars min man, dom värsta lukterna är när någon luktar lök eller öl. Eller det värsta!!!! båda samtidigt. Och såklart gillar min man båda.

    Vi har ju inte vetat hur vi skulle göra, om vi skulle behålla de här. Men min man börjar att acceptera mer och mer att det blir ett barn till. Ingen är gladare än jag för att han börjar må bättre i det här.

    Många som har fått missfall här. Jättetråkigt, och jättejobbigt att behöva gå igenom. Jag fick missfall min tredje graviditet. Nu när tankarna kommer dit, för det gör dom ju ibland så brukar jag trösta mig med att hade det inte blivit missfall hade jag inte fått mina andra två barn.......... Då hade det ju inte blivit just dom. Låter kanske konstigt men det har hjälpt mig att tänka så.

  • Jojjans
    Glad81 skrev 2018-12-08 07:02:17 följande:

    Roligt att läsa om alla. Mitt illamående kom väldigt fort denna gången. Men jag mår inte illa hela tiden, just nu iaf. Tror att det kommer bli värre och värre tyvärr. Men efter v 12 har jag inte mått illa med de andra utan då har det lagt sig. Det moler i magen från och till under dagarna. Börjar tycka att det mesta luktar illa också. Haha! Stackars min man, dom värsta lukterna är när någon luktar lök eller öl. Eller det värsta!!!! båda samtidigt. Och såklart gillar min man båda.

    Vi har ju inte vetat hur vi skulle göra, om vi skulle behålla de här. Men min man börjar att acceptera mer och mer att det blir ett barn till. Ingen är gladare än jag för att han börjar må bättre i det här.

    Många som har fått missfall här. Jättetråkigt, och jättejobbigt att behöva gå igenom. Jag fick missfall min tredje graviditet. Nu när tankarna kommer dit, för det gör dom ju ibland så brukar jag trösta mig med att hade det inte blivit missfall hade jag inte fått mina andra två barn.......... Då hade det ju inte blivit just dom. Låter kanske konstigt men det har hjälpt mig att tänka så.


    Vad skönt att ni börjar landa i att det känns bra att välkomna det här barnet!

    Ja jag har läst många som upplevt sina missfall så, hade jag inte fått mittfält hade jag varit i vecka 30 nu, och då hade ju nuvarande graviditet aldrig kunnat hända, så för mig stämmer det säkert om den här graviditeten går bra. Men det är nog svårt att se det innan man har barnet hos sig till slut.
  • Liz89
    Jojjans skrev 2018-12-07 18:46:46 följande:

    Haha ja det är också en bedrift ^ ^

    Förstår verkligen var du menade. Inom en lånad efter mitt missfall fick två bekanta till mig söner och jag var förkrossad. Det är märkligt hur tufft allt blir just för att man ställt in sig på något. Tyckte ull och med att det kändes hemskt att få barn i någon annan årstid än februari för stt jag var så inställd på det. Om några månader kommer jag säkert känna samma sak med augusti.


    Ja fy kan tänka mig att de blir som tortyr på en känslor och tankar, fastän man är glad att de gått bra för dem.

    Ja de kommer du nog, augusti blir nog den bästa månaden någonsin :)
  • tjockobbe

    Hej allihopa! 

    Får jag hoppa in här? Har precis plussat! 


    Vet inte riktigt när det har hänt då jag åt piller. Fick missfall 9 november och började med piller 14e november. Vi verkar vara jäkligt fertila i alla fall! 


    Att jag började med piller beror på att den 14e skulle jag in på abortrådgivning, men det hann bli missfall innan. Fick piller då det inte är superlägligt med graviditet just nu, då jag har sista terminen kvar på utbildningen till våren, och sen borde jobba ett halvår innan.... men den pärsen och de känslorna som aborten/missfallet triggade igång gör att jag inte går igenom det igen. Även sambon blev lite påverkad, och nu får vi ta det som det kommer. 


    Vi hoppas till att börja med att vi klarar oss förbi kommande 2 veckor, för då kommer vi förbi missfallstiden vi haft två gånger. Glad

    Om jag räknar med att kroppen tog missfallet som en menstruation så borde jag rimligtvis blivit gravid 23-25 november, vilket i så fall skulle innebära en BF 15 augusti ungefär. 
    Har två barn sedan tidigare, 5 respektive 3 år gamla. Glad

  • Solrosen29

    Hej, hoppar gärna in här :)

    Plussade idag, är väl i vecka 4+3 med beräknat bf 13/8 :)

    Har två barn sedan tidigare, födda 08 och 11 så blir en liten sladdis. Vi hade inte egentligen tänkt oss ha fler barn och inte försökt aktivt förutom denna månad (nov) där vi lyckades pricka in äl och tänkte ?får se hur de blir?

    Känns väldigt bra såklart men ändå lite läskigt.

    Visste att jag var gravid trots att jag plussade neg dagen innan BIM. Har vart yr, trött och konstig känsla i kroppen. Precis som mina tidigare graviditeter.

  • Jojjans

    BF-lista

    28/7 SofieElise

    1/8 Honsomlängtar

    5/8 Lilja124

    8/8 puppen77, Eureka

    9/8 AnnieLyrebrant

    10/8 Bella 9876

    11/8 Sdbdm6

    13/8 Solrosen29

    14/8 Glad81, Ekskan

    15/8 Liz89, Jojjans, iiidddaaa, tjockobbe

  • Persi91

    Jag går gärna med i denna tråd :)

    Jag plussade 24/11 och har ett utomkvedshavandeskap från i maj i bagaget. Jag fick då operera bort min vänstra äggledare. Var helt hundra på att den andra äggledaren också skulle vara trasig och att vi skulle få svårt att bli med barn...

    Men här sitter jag, med en rykande färsk ultraljudsbild i handen. Åkte in till sjukhuset pga att jag kände molvärk och som huggande vid högra äggledaren. Men graviditeten satt där den skulle. :) Är överlycklig. Har enligt sista mens BF i juli men har långa cykler så runt 4/8. 

Svar på tråden BF augusti 2019 - stannar på FL