• Jojjans

    BF augusti 2019 - stannar på FL

    Hej alla!

    Jag är 32 år och har precis plussat på äl+11. Det är första barnet för mig och min sambo och nu vill jag gärna följas åt med andra som har BF i augusti och som vill stanna på FL.

    För mig är det första barnet, så la tråden i den kategorin, men vill du vara med fast du har barn sen tidigare är du såklart välkommen!

  • Svar på tråden BF augusti 2019 - stannar på FL
  • Stradi

    BF-lista

    28/7 SofieElise

    4/8 Persi91

    5/8 Lilja124

    8/8 puppen77, Eureka , Miniime

    9/8 AnnieLyrebrant, linnea91

    10/8 Bella 9876 , litenlinjal

    11/8 Sdbdm6

    13/8 Solrosen29, Stradi

    14/8 Glad81, Ekskan

    15/8 Liz89, Jojjans, iiidddaaa, tjockobbe, lycksökare89, Egl

    20/8 Vi89Li

    23/8 lillagullefjun

  • Hoppasnu123

    Hoppar gärna in här. Bf 1/8. Vi är 32 och 34 år. Försökt 1,5 år, så känns väldigt overkligt. Var på inskrivning på mcv i veckan.

    Nu har tröttheten gett med sig lite, eller om den bara gett plats för illamående.. är konstant hungrig, men har svårt å veta vad jag vill äta.. äter jag inte med korta mellanrum sätter illamåendet igång..

    nån som känner igen sig?

  • Anonym Ellliiin

    Hoppar med er här! Jag och min sambo är båda 24 år! Vi har försökt i 3 år, fertilitetshjälp med piller och sprutor osv, blev gravid i januari-18 fick missfall, bestämde mig för att lägga det på hyllan och börja plugga istället.. och nu såhär ett år senare tror ni det var en stor surprice när vi plussade på egen hand?! Haha mitt i studierna... Jaja hur som haver, 11/8 är lilla livet beräknat att komma, inskrivning har jag redan varit på! Ska bli kul och följas åt!

  • Lycksökare89
    Hoppasnu123 skrev 2018-12-14 12:47:05 följande:

    Hoppar gärna in här. Bf 1/8. Vi är 32 och 34 år. Försökt 1,5 år, så känns väldigt overkligt. Var på inskrivning på mcv i veckan.

    Nu har tröttheten gett med sig lite, eller om den bara gett plats för illamående.. är konstant hungrig, men har svårt å veta vad jag vill äta.. äter jag inte med korta mellanrum sätter illamåendet igång..

    nån som känner igen sig?


    Ja jag känner igen mig. Men det är lite varannan dag. Du är ju två veckor före mig. Vi har också försökt i närmare 1,5 år. Så är så himla lycklig över att det verkar ha tagit sig nu.
  • Mawie

    Hej! Plussade häromdagen hoppas att jag får stanna i eran grupp, kommer inte skriva in mig i listan än.

    Bf 23 augusti men kommer att sättas i gång tidigare eller planerat kejsarsnitt. Har en tidigare fosterskada.

    Har i flera år försök att bli gravida, 3 missfall och våran flicka som inte fick stanna hos oss( v 39+1).

    Så nu hoppas vi på ett småsyskon till henne.

    Kram


    Ängeldotter 6/9-18
  • HoppasPåEnTill

    Hoppar in här. Min flickvän och jag plussade på Lucia. Jag har 2 barn sedan innan men det är hennes första så hon fick bli den bärande mamman. BF 26 augusti.

  • Miniime

    Jag var haft molande värk/växtvärk från och till i ca 2 veckor samt ömmande bröst, smått illamående ibland och lite mer trött.. och mer känslig för hunger och mer humör pga hormoner.. Växtvärken har dock lugnat sig, skönt!


    Vecka 6+1
  • Egl

    Känner egentligen precis så som jag gör innan jag ska ha mens. Lite ont i magen, lite ömma bröst och en viss typ av huvudvärk som jag alltid får två dagar innan mens (den har jag dock inte haft denna v, men förra). Sen är jag hungrig och lite sur, men det tror jag mer beror på att jag gick från att vara storsnusare (minst en dosa om dagen) till 0 samma dag som jag såg plusset. Har också haft några nätter då jag typ badar i svett. Detta är också något jag alltid gör natten innan mens, så jag antar att mina ?hormonella-innan mens-symtom? är de samma som mina tidiga gravidsymptom.

    Men jag är tröttare än vanligt och har inte lyckats hålla mig vaken när vi sätter på Netflix-serien:)

  • Mawie
    Egl skrev 2018-12-16 09:48:56 följande:

    Känner egentligen precis så som jag gör innan jag ska ha mens. Lite ont i magen, lite ömma bröst och en viss typ av huvudvärk som jag alltid får två dagar innan mens (den har jag dock inte haft denna v, men förra). Sen är jag hungrig och lite sur, men det tror jag mer beror på att jag gick från att vara storsnusare (minst en dosa om dagen) till 0 samma dag som jag såg plusset. Har också haft några nätter då jag typ badar i svett. Detta är också något jag alltid gör natten innan mens, så jag antar att mina ?hormonella-innan mens-symtom? är de samma som mina tidiga gravidsymptom.

    Men jag är tröttare än vanligt och har inte lyckats hålla mig vaken när vi sätter på Netflix-serien:)


    Jag har snusat många år ( 20 år) slutade för 4 år sen. För mig var onico orginal räddningen den påminner mest om vanligt snus.

    Väntar och ser om jag kommer få krama toastolen lika mycket den här gången med.
    Ängeldotter 6/9-18
Svar på tråden BF augusti 2019 - stannar på FL