• Jojjans

    BF augusti 2019 - stannar på FL

    Hej alla!

    Jag är 32 år och har precis plussat på äl+11. Det är första barnet för mig och min sambo och nu vill jag gärna följas åt med andra som har BF i augusti och som vill stanna på FL.

    För mig är det första barnet, så la tråden i den kategorin, men vill du vara med fast du har barn sen tidigare är du såklart välkommen!

  • Svar på tråden BF augusti 2019 - stannar på FL
  • Vi89Li

    Här mår jag illa varje förmiddag så det blir att ta postafen. Har aldrig behövt ta det såhär snabbt under någon tidigare grav.

    Igår när vi for iväg till mannens familj så insåg jag att det syns på mig att jag är svullen! Det syns alltid snabbt på mig men aldrig såhär fort. Det var till o ta något lite större på mig så magen inte syns. Inte ännu. ;)

    Och sen denna trötthet, har glömt hur fort man blir trött när man har en liten påväg.

    Annars är det vanliga symptom som är här med lite molvärk o slitningar i vissa lägen. Trötthet o illamående och uppblåst mage på em/kvällen.

  • cenchi

    Nu tar jag och joinar också! Plussade i fredags men väntade med att göra ett digitalt test tills idag och det sa gravid 2-3 veckor :)

    Hade ÄL runt den 3/12 så BF är enligt NC den 27/8

    Jag är 32 och väntar mitt första barn. Detta är andra försöket för oss, vårat första försök var i september som gick vägen men visade sig sen vara ett utomkveds som fick opereras bort i oktober.

    Nu håller jag tummarna att det inte blir ett utomkveds igen! Men ett par skillnader hittills är att jag förra gången fick en blödning på BIM samt att min temperatur gick ned tillfälligt under blödningen, inget av det har hänt nu. Så peppar peppar..!

    Jag har blivit lovad ett tidigt ultraljud pga detta, och BM skickade en remiss i fredags, men får se när de kallar mig pga jul och skit :p

    I övrigt har jag min inskrivning den 17/1

  • cenchi
    Stradi skrev 2018-12-14 11:49:49 följande:

    BF-lista

    28/7 SofieElise

    4/8 Persi91

    5/8 Lilja124

    8/8 puppen77, Eureka , Miniime

    9/8 AnnieLyrebrant, linnea91

    10/8 Bella 9876 , litenlinjal

    11/8 Sdbdm6

    13/8 Solrosen29, Stradi

    14/8 Glad81, Ekskan

    15/8 Liz89, Jojjans, iiidddaaa, tjockobbe, lycksökare89, Egl

    20/8 Vi89Li

    23/8 lillagullefjun

    27/8 cenchi


  • Jojjans

    Behöver få skriva av mig lite. Imorse när jag vaknade blev jag så himla ledsen, nästan helt utan anledning, bara grät och kände mig minst i världen. Några timmar senare verkar jag fått svar på varför. Fick först lite blodblandad flytning på pappret, sen rött, och nu efter några timmar klarrött blod i mängd som mens samt en svag mensvärk. Tog ett test för att bekräfta vad hag befarar. Det är fortfarande positivt, men ungefär lika svagt som när jag plussade på äl+11.



    Känns extra sorgligt att behöva lämna sin egen tråd, men så får det nog bli. Trodde att det här sorgliga året skulle få sluta på topp, men det blev visst tvärt om. Lycka till alla!

  • Jojjans

    BF-lista

    28/7 SofieElise

    4/8 Persi91

    5/8 Lilja124

    8/8 puppen77, Eureka , Miniime

    9/8 AnnieLyrebrant, linnea91

    10/8 Bella 9876 , litenlinjal

    11/8 Sdbdm6

    13/8 Solrosen29, Stradi

    14/8 Glad81, Ekskan

    15/8 Liz89, iiidddaaa, tjockobbe, lycksökare89, Egl

    20/8 Vi89Li

    23/8 lillagullefjun

    27/8 cenchi

  • cenchi
    Jojjans skrev 2018-12-16 13:31:17 följande:

    Känns extra sorgligt att behöva lämna sin egen tråd, men så får det nog bli. Trodde att det här sorgliga året skulle få sluta på topp, men det blev visst tvärt om. Lycka till alla!


    Jag beklagar verkligen :(

    Fan vad trist - hoppas att 2019 blir ett bättre år!

    <3
  • SofieElise
    Jojjans skrev 2018-12-16 13:31:17 följande:

    Behöver få skriva av mig lite. Imorse när jag vaknade blev jag så himla ledsen, nästan helt utan anledning, bara grät och kände mig minst i världen. Några timmar senare verkar jag fått svar på varför. Fick först lite blodblandad flytning på pappret, sen rött, och nu efter några timmar klarrött blod i mängd som mens samt en svag mensvärk. Tog ett test för att bekräfta vad hag befarar. Det är fortfarande positivt, men ungefär lika svagt som när jag plussade på äl+11.

    Känns extra sorgligt att behöva lämna sin egen tråd, men så får det nog bli. Trodde att det här sorgliga året skulle få sluta på topp, men det blev visst tvärt om. Lycka till alla!


    Det här känns så tungt och jobbig, blir så ledsen för din skull. Även om allt känns mörkt nu så kommer det bli bättre längre fram. Snart får du lämna det här hemska 2018 bakom dig, 2019 kommer bli ett bättre år. Många styrkekramar till dig!
  • Lexiie

    Hej alla :) jag har precis skapat en bf augusti grupp på fb som är sluten. Ni som vill får gäna joina där också. Den heter "bf augusti 2019". Hittar ni inte så kan jag lägga till er :) 

  • Eureka
    Jojjans skrev 2018-12-16 13:31:17 följande:

    Behöver få skriva av mig lite. Imorse när jag vaknade blev jag så himla ledsen, nästan helt utan anledning, bara grät och kände mig minst i världen. Några timmar senare verkar jag fått svar på varför. Fick först lite blodblandad flytning på pappret, sen rött, och nu efter några timmar klarrött blod i mängd som mens samt en svag mensvärk. Tog ett test för att bekräfta vad hag befarar. Det är fortfarande positivt, men ungefär lika svagt som när jag plussade på äl+11.

    Känns extra sorgligt att behöva lämna sin egen tråd, men så får det nog bli. Trodde att det här sorgliga året skulle få sluta på topp, men det blev visst tvärt om. Lycka till alla!


    STOR kram! Kommer du åka in och göra VUL för säkerhetsskull?
  • Liz89
    Jojjans skrev 2018-12-16 13:31:17 följande:

    Behöver få skriva av mig lite. Imorse när jag vaknade blev jag så himla ledsen, nästan helt utan anledning, bara grät och kände mig minst i världen. Några timmar senare verkar jag fått svar på varför. Fick först lite blodblandad flytning på pappret, sen rött, och nu efter några timmar klarrött blod i mängd som mens samt en svag mensvärk. Tog ett test för att bekräfta vad hag befarar. Det är fortfarande positivt, men ungefär lika svagt som när jag plussade på äl+11.

    Känns extra sorgligt att behöva lämna sin egen tråd, men så får det nog bli. Trodde att det här sorgliga året skulle få sluta på topp, men det blev visst tvärt om. Lycka till alla!


    Hemskt ledsen för er :( :(

    Jag hoppas att nästa år blir ert bästa år och att ni snart ska få er lilla bebis. Kommer hålla alla tummar och tår för er <3
Svar på tråden BF augusti 2019 - stannar på FL