• Jojjans

    BF augusti 2019 - stannar på FL

    Hej alla!

    Jag är 32 år och har precis plussat på äl+11. Det är första barnet för mig och min sambo och nu vill jag gärna följas åt med andra som har BF i augusti och som vill stanna på FL.

    För mig är det första barnet, så la tråden i den kategorin, men vill du vara med fast du har barn sen tidigare är du såklart välkommen!

  • Svar på tråden BF augusti 2019 - stannar på FL
  • linnea91
    Jojjans skrev 2018-12-16 13:31:17 följande:

    Behöver få skriva av mig lite. Imorse när jag vaknade blev jag så himla ledsen, nästan helt utan anledning, bara grät och kände mig minst i världen. Några timmar senare verkar jag fått svar på varför. Fick först lite blodblandad flytning på pappret, sen rött, och nu efter några timmar klarrött blod i mängd som mens samt en svag mensvärk. Tog ett test för att bekräfta vad hag befarar. Det är fortfarande positivt, men ungefär lika svagt som när jag plussade på äl+11.

    Känns extra sorgligt att behöva lämna sin egen tråd, men så får det nog bli. Trodde att det här sorgliga året skulle få sluta på topp, men det blev visst tvärt om. Lycka till alla!


    Så ledsen för eran skull! Beklagar verkligen:( hoppas på ett bättre år 2019! Kram
  • Persi91
    Jojjans skrev 2018-12-16 13:31:17 följande:

    Behöver få skriva av mig lite. Imorse när jag vaknade blev jag så himla ledsen, nästan helt utan anledning, bara grät och kände mig minst i världen. Några timmar senare verkar jag fått svar på varför. Fick först lite blodblandad flytning på pappret, sen rött, och nu efter några timmar klarrött blod i mängd som mens samt en svag mensvärk. Tog ett test för att bekräfta vad hag befarar. Det är fortfarande positivt, men ungefär lika svagt som när jag plussade på äl+11.



    Känns extra sorgligt att behöva lämna sin egen tråd, men så får det nog bli. Trodde att det här sorgliga året skulle få sluta på topp, men det blev visst tvärt om. Lycka till alla!


    Åh :( Massa kramar till dig!!
  • linnea91
    Lexiie skrev 2018-12-16 14:56:25 följande:

    Hej alla :) jag har precis skapat en bf augusti grupp på fb som är sluten. Ni som vill får gäna joina där också. Den heter "bf augusti 2019". Hittar ni inte så kan jag lägga till er :) 


    Om man skulle vilja gå med i denna grupp så hoppas jag inte de som är med i gruppen pratar vidare om vem som är med i den? Man vet ju aldrig om de är någon man råkar känna som är med där :) för jag vill inte att folk ska veta än att vi väntar barn!
  • tjockobbe
    Lexiie skrev 2018-12-16 14:56:25 följande:

    Hej alla :) jag har precis skapat en bf augusti grupp på fb som är sluten. Ni som vill får gäna joina där också. Den heter "bf augusti 2019". Hittar ni inte så kan jag lägga till er :) 


    Känns lite malplacerat då denna tråd heter "stannar på FL", inte går vidare över till FB eller annan community. :)
  • Egl

    Jojjans:

    Jag är verkligen ledsen för din skull och hoppas att 2019 blir just ditt år!! <3

  • Jojjans
    linnea91 skrev 2018-12-16 17:17:23 följande:

    Så ledsen för eran skull! Beklagar verkligen:( hoppas på ett bättre år 2019! Kram


    Persi91 skrev 2018-12-16 17:34:00 följande:

    Åh :( Massa kramar till dig!!


    Egl skrev 2018-12-16 19:39:57 följande:

    Jojjans:

    Jag är verkligen ledsen för din skull och hoppas att 2019 blir just ditt år!! <3


    Tack alla. På något sätt bättre att det händer nu än senare. Men känner mig också så oförberedd på detta, trodde verkligen det var vår tur nu och den här graviditeten kändes så självklar. Jag hann inte ens vara orolig innan det var över. Men om det är något jag kan säga så är det att jag står fast vid att oro gör det inte lättare när det väl händer, glädjs så länge ni får <3
  • tjockobbe
    HoppasPåEnTill skrev 2018-12-16 19:39:38 följande:

    Hur har ni gjort med gravidförsäkring? Vad har ni valt och varför?


    I mina två föregående graviditeter har jag tagit den som appen haft gratis hos trygghansa. Det var en lila app jag inte kommer ihåg vad den heter, men förmodligen föregångaren till den rosa preglife. Nu har jag allt annat hos länsförsäkringar så ska kolla där när orken faller in.
  • Stradi
    Jojjans skrev 2018-12-16 13:31:17 följande:

    Behöver få skriva av mig lite. Imorse när jag vaknade blev jag så himla ledsen, nästan helt utan anledning, bara grät och kände mig minst i världen. Några timmar senare verkar jag fått svar på varför. Fick först lite blodblandad flytning på pappret, sen rött, och nu efter några timmar klarrött blod i mängd som mens samt en svag mensvärk. Tog ett test för att bekräfta vad hag befarar. Det är fortfarande positivt, men ungefär lika svagt som när jag plussade på äl+11.

    Känns extra sorgligt att behöva lämna sin egen tråd, men så får det nog bli. Trodde att det här sorgliga året skulle få sluta på topp, men det blev visst tvärt om. Lycka till alla!


    Nej men fy vad tråkigt! Jag beklagar verkligen. Jag hoppas du återhämtar dig fort och att det blir ett lyckligare slut nästa gång! Lycka till
  • Mawie
    Jojjans skrev 2018-12-16 13:31:17 följande:

    Behöver få skriva av mig lite. Imorse när jag vaknade blev jag så himla ledsen, nästan helt utan anledning, bara grät och kände mig minst i världen. Några timmar senare verkar jag fått svar på varför. Fick först lite blodblandad flytning på pappret, sen rött, och nu efter några timmar klarrött blod i mängd som mens samt en svag mensvärk. Tog ett test för att bekräfta vad hag befarar. Det är fortfarande positivt, men ungefär lika svagt som när jag plussade på äl+11.

    Känns extra sorgligt att behöva lämna sin egen tråd, men så får det nog bli. Trodde att det här sorgliga året skulle få sluta på topp, men det blev visst tvärt om. Lycka till alla!


    Hoppas att du plussar snart igen, kram <3
    Ängeldotter 6/9-18
Svar på tråden BF augusti 2019 - stannar på FL