• Jojjans

    BF augusti 2019 - stannar på FL

    Hej alla!

    Jag är 32 år och har precis plussat på äl+11. Det är första barnet för mig och min sambo och nu vill jag gärna följas åt med andra som har BF i augusti och som vill stanna på FL.

    För mig är det första barnet, så la tråden i den kategorin, men vill du vara med fast du har barn sen tidigare är du såklart välkommen!

  • Svar på tråden BF augusti 2019 - stannar på FL
  • Stradi
    Ekskan skrev 2019-01-23 11:28:15 följande:

    Ja det skall bli superkul, nu har jag iofs varit på tre VUL så jag har redan sett bebisen massa gånger :)

    Men det känns som det kommer bli den längsta helgen någonsin! 

    Jag är också rund innan men jag får inte på mig vanliga byxor längre, har fått köpa mammabyxor, ser ut som jag är i typ 5 månaden, vill dölja det för min 8-årige son tills efter UL men det börjar bli jobbigt! 

    Jag det är så mycket verkligare efter man har sett bebisen, tror ju inte på det innan.

    Jag lovar att uppdatera dig! :)


    Jaja okej men kul ändå förstås :) jaså oj det går undan då. När vare du var beräknad?

    Nä precis, som sagt känner mig menslös och förstoppad haha.

    Jag har drömt att jag fick tvillingar och en kompis trodde det också! Ren sammanträffande men drömmer mycket om barn nu, förståeligt. Häromnatten drömde jag att jag var på inskrivningen, klädde av mig i entrén och satt där och väntade naken. Haha. Jag var då inte brydd iaf så det var ju bra

    Lycka till på UL!
  • Glad81
    authentic skrev 2019-01-22 22:08:20 följande:

    För min del har det blivit värre. Har börjat må så illa så jag kräks nu också men det är bara ett par gånger i veckan det händer dock. Tröttheten har också blivit värre konstigt nog, nu vill jag bara sova eller ligga helt apatiskt i soffan eller sängen och kika på serier.

    Det ska ju bli bättre med tiden :/

    I morgon är det 11+0.


    För mig blev illamåendet och tröttheten värre innan det vände. Hoppas det vänder för dig snart också. Jag mår fortfarande illa emellanåt, men det är hanterbart. Vi har gått lika långt tror jag. Jag är beräknad 14 augusti. Men får se på tisdag på kub ultraljudet om de flyttar mig. Hade inte koll på senaste mensen eftersom detta inte var planerat. Men vet på ett ungefär. Har ni gjort något ultraljud?
  • Stradi
    Persi91 skrev 2019-01-23 17:54:16 följande:

    Idag var det KUB och det var det häftigaste jag varit med om. Första barnet, men missfall och utomkvedshavandeskap i bagaget så var det här vårt första ultraljud utanpå magen. Men oj vad bebisen rörde sig, slog kullerbyttor, boxades och sparkades. Det var inte lätt att få till en bra bild.

    Fick låg sannolikhet på KUBEN med. Jag hade även gått ner 5 kilo pga allt kräkande... men det var tydligen ingen fara. Jag känner inget annat nu än LYCKA och tacksamhet. Hoppas allt går som det ska och att jag äntligen får bli mamma! 


    Grattis! Vad roligt att få se livet sådär. Och skönt att det såg bra ut! Fyller 35 månaden efter bf så får ingen kub själv. Nu äre bara resten kvar då! :)
  • Ekskan
    Stradi skrev 2019-01-24 07:32:38 följande:
    Jaja okej men kul ändå förstås :) jaså oj det går undan då. När vare du var beräknad?

    Nä precis, som sagt känner mig menslös och förstoppad haha.

    Jag har drömt att jag fick tvillingar och en kompis trodde det också! Ren sammanträffande men drömmer mycket om barn nu, förståeligt. Häromnatten drömde jag att jag var på inskrivningen, klädde av mig i entrén och satt där och väntade naken. Haha. Jag var då inte brydd iaf så det var ju bra

    Lycka till på UL!
    Haha så jävla kul dröm! Glad

    Jag är beräknad den 14:e så jag har gått in i vecka 12 nu.

    Drömmer också extremt mycket nu, JAg drömde att jag fick trillingar innan första VUL men som tur var så var det bara 1.

    Inte så konstigt med alla drömmar, det är mycket som händer i kroppen och skallen nu.

    Jag är väldigt frusen heeeeela tiden!.....
    Inte så spännande.
    Som tur är så har jag investerat i en bubbelpool i trädgården så ikväll blir det ett värmande bad! Glad
  • Miniime

    Idag har vi gjort KUBen och fick se en bebis med två fötter och två händer samt ett slående hjärta på rätt ställe m.m. Vi fick lägsta möjliga sannolikhet på kromosomavvikelser och är otroligt lättade över att allt såg bra ut! Nu vågar vi berätta för familj och vänner :) Glädjetårarna strömmade kan jag tillägga, vilken känsla! <3

    Nytt UL om två veckor för att se BF. Vi reser bort två veckor imorgon så därför fick det bli två olika UL - vi klagar inte! :)


    12+0
  • Stradi
    Ekskan skrev 2019-01-24 08:29:37 följande:

    Haha så jävla kul dröm! 

    Jag är beräknad den 14:e så jag har gått in i vecka 12 nu.

    Drömmer också extremt mycket nu, JAg drömde att jag fick trillingar innan första VUL men som tur var så var det bara 1.

    Inte så konstigt med alla drömmar, det är mycket som händer i kroppen och skallen nu.

    Jag är väldigt frusen heeeeela tiden!.....

    Inte så spännande.

    Som tur är så har jag investerat i en bubbelpool i trädgården så ikväll blir det ett värmande bad! 


    Försvann lite där några dagar har varit så sjukt trött. Det här mörkret hjälper ju inte till direkt! Den här veckan har jag faktiskt haft lite illamående på morgonen men då har det varit efter kvällar jag har gått och lagt mig lite hungrig. Har ätit ganska sent andra dagar kanske därför det inte känts av lika mycket. Idag tror jag att jag kände bulan för övrigt! Kul

    Ja nog att det hade varit kul med fler på en gång men näe! Tror det räcker med en haha.

    Ja jag är alltid frusen! Med eller utan graviditet. Så lustigt jag var faktiskt nyligen och kollade på utomhusbubbelpool! Var så sugen på slå slag men väntar ett tag till. Är så avis nu! Haha gud så härligt.

    Nu äre helg! Inskrivning på måndag! Hoppas jag har kläderna på mig haha. Trevlig helg!
  • Stradi
    Miniime skrev 2019-01-25 17:08:12 följande:

    Idag har vi gjort KUBen och fick se en bebis med två fötter och två händer samt ett slående hjärta på rätt ställe m.m. Vi fick lägsta möjliga sannolikhet på kromosomavvikelser och är otroligt lättade över att allt såg bra ut! Nu vågar vi berätta för familj och vänner :) Glädjetårarna strömmade kan jag tillägga, vilken känsla! <3

    Nytt UL om två veckor för att se BF. Vi reser bort två veckor imorgon så därför fick det bli två olika UL - vi klagar inte! :)


    Va roligt! Måste va sån lättnad och glädje! Trevlig resa!
  • Ekskan
    Stradi skrev 2019-01-26 11:06:45 följande:
    Försvann lite där några dagar har varit så sjukt trött. Det här mörkret hjälper ju inte till direkt! Den här veckan har jag faktiskt haft lite illamående på morgonen men då har det varit efter kvällar jag har gått och lagt mig lite hungrig. Har ätit ganska sent andra dagar kanske därför det inte känts av lika mycket. Idag tror jag att jag kände bulan för övrigt! Kul

    Ja nog att det hade varit kul med fler på en gång men näe! Tror det räcker med en haha.

    Ja jag är alltid frusen! Med eller utan graviditet. Så lustigt jag var faktiskt nyligen och kollade på utomhusbubbelpool! Var så sugen på slå slag men väntar ett tag till. Är så avis nu! Haha gud så härligt.

    Nu äre helg! Inskrivning på måndag! Hoppas jag har kläderna på mig haha. Trevlig helg!
    Hej!

    Nu har det varit min tur att vara trött, eller ja det är jag alltid just nu, men i fredags gick jag hem från jobbet med feber, har legat fredag lördag, piggare igår, ut och leka i snön och avsluta dagen med ett bubbelbad! Sjukt härligt att bada i snöstorm :)

    Spännande med inskrivning idag för din del! Ja behåll kläderna på snälla du, tror att det blir bättre så :)

    I morgon bitti är det dags för mitt KUB UL, ska bli så kul, men är dock lite nervös... men det blir nog bra, ser allt bra ut så berättar vi för sonen i morgon.

    Uppdatera mig sen hur det gick på inskrivningen!

    Ha en bra dag!

    Kram på dig!
  • Ekskan


    Nu är KUB ultraljudet färdigt!

    Alt såg toppen ut, så i eftermiddag skall sonen få reda på att han ska bli storebror! ??

    Drar en lättnadens suck, blev även flyttad 3 dagar så BF är nu 11 Augusti istället för 14:e!

    Hoppas allt är bra med er andra!
  • authentic
    Ekskan skrev 2019-01-29 10:28:32 följande:

    Nu är KUB ultraljudet färdigt!

    Alt såg toppen ut, så i eftermiddag skall sonen få reda på att han ska bli storebror! ??

    Drar en lättnadens suck, blev även flyttad 3 dagar så BF är nu 11 Augusti istället för 14:e!

    Hoppas allt är bra med er andra!


    Åhh vilken fin bild, vad härligt!! Vilken lättnad att allting såg bra ut också. Gud det är Såå mycket man oroar sig för hels tiden verkligen.
Svar på tråden BF augusti 2019 - stannar på FL