• Jojjans

    BF augusti 2019 - stannar på FL

    Hej alla!

    Jag är 32 år och har precis plussat på äl+11. Det är första barnet för mig och min sambo och nu vill jag gärna följas åt med andra som har BF i augusti och som vill stanna på FL.

    För mig är det första barnet, så la tråden i den kategorin, men vill du vara med fast du har barn sen tidigare är du såklart välkommen!

  • Svar på tråden BF augusti 2019 - stannar på FL
  • Ekskan
    Aw920 skrev 2019-02-02 09:55:19 följande:

    Hej! Är gärna med i tråden.

    Jag väntar tredje barnet i augusti :)

    Går in i vecka 14 imorgon. Har inte varit på något ultraljud än men ska göra på fredag.

    Är lite smått nervös då jag haft ett MA tidigare som upptäcktes i v. 13. Även ett MF. Men har ändå en känsla av att detta kommer gå bra. Gissar att jag kommer vara mer nojig när det närmar sig fredag.


    Grattis och välkommen till oss!

    Förstår din oro, jag hade 2 missfall förra året, går in i vecka 14 i morgon, BF 11/8, var på KUB ultraljud i tisdags, men känner mig fortfarande orolig!

    Hur mår du annars?

    Mycket symptom?

    Håller tummarna för dig på ditt ultraljud, håll oss uppdaterade!
  • Stradi

    Jag får återkommande problem som känns precis som urinvägsinfektion men enligt vc var det inte det. Och det svider heller inte när jag kissar. Det sitter längre ner än livmodern så känns inte som växtvärk. Det har kommit och gått sen v 7 ungefär.

    Är det någon annan som har samma problem och vet vad man kan göra? Har frågat flera läkare men får som inga förslag alls annat än att inte tvätta med annat än olja. Vilket jag redan gör. Det är ganska obehagligt vore trevligt om det gick att lätta upp det lite.

  • tjockobbe

    Så skumt men tror jag har börjat känna rörelser. Känner mig enorm mot vilken vecka det är (12+2 idag), tarmar och magsäck har i 6 veckor varit upptryckta och nu får jag ha stora tröjor för att dölja. Så här har det INTE varit med mina andra två. Kan bara hoppas det beror på att jag väger några kg mer nu än vad jag gjorde med de andra, så det inte ligger två bebisar där inne. Är misstänksam! 

    Tidigt ultraljud på onsdag för att bestämma vecka m.m, då får vi äntligen se. Glad

  • Aw920
    Ekskan skrev 2019-02-03 08:42:30 följande:

    Grattis och välkommen till oss!

    Förstår din oro, jag hade 2 missfall förra året, går in i vecka 14 i morgon, BF 11/8, var på KUB ultraljud i tisdags, men känner mig fortfarande orolig!

    Hur mår du annars?

    Mycket symptom?

    Håller tummarna för dig på ditt ultraljud, håll oss uppdaterade!


    Tack snälla du! :)

    Åh vad skönt att ha fått se bebisen. Grattis!

    Ja denna oron alltså.. usch!

    Hoppas verkligen mitt ultraljud ska se bra ut med. Mitt MA upptäcktes efter att jag haft en liten blödning i v. 13 och då fick göra UL där det upptäcktes att det avstannat. Hade sett hjärtat slå i vecka 9 men någon dag senare hade det slutat.

    Denna graviditeten har jag också haft en liten blödning.. Så det har jag oroat mig en del för. Men hoppas så att det ska finnas en levande liten därinne :) Efter ultraljudet tänkte jag berätta på jobbet då graviditeten redan påverkar mitt jobb en del.

    Jag mår hyffsat bra, fortfarande ganska illamående dock och väldigt trött. Ömma bröst och en del molvärk. Du då? :)
  • Hoppasnu123

    Nu börjar mardrömmarna att komma.. i natt drömde ja attt vårt barn föddes, nu å inte i sommar, dock va de stort som halvårsbäbis... å vi hade ju inte hunnit förbereda nått när de nästan va 6 mån tidigare än planerat..knappt så bb ville skicka hem oss när vi inte förberett bättre... så idag drog jag med min man på jskt efter iaf titta på lite barnkläder... hittade dock inget solklart å får minsann hoppas den tänker hålla aig inne en stund till...

  • Liz89
    Hoppasnu123 skrev 2019-02-01 19:36:33 följande:

    Sedan igår haft väldigt ont i svanskotan och lite till höger.. inte kan manväl få foglossning innan v 16???


    Hejsan tråkigt nog kande börja väldigt tidigt, under min förra graviditet hade jag foglossning från vecka 12 och näst intill hela graviditeten. Förhoppningsvis slipper jag de denna gången, fick veta av BM att för att man haft det en gång behöver man inte få det igen och jag hoppas att om de e så att du börjat få foglossning att de inte sitter i länge. :)
  • Hoppasnu123
    Liz89 skrev 2019-02-03 20:38:04 följande:

    Hejsan tråkigt nog kande börja väldigt tidigt, under min förra graviditet hade jag foglossning från vecka 12 och näst intill hela graviditeten. Förhoppningsvis slipper jag de denna gången, fick veta av BM att för att man haft det en gång behöver man inte få det igen och jag hoppas att om de e så att du börjat få foglossning att de inte sitter i länge. :)


    Åh.. Typist.. idag ha det kännts lite bättre, så kan hoppas de bara va nått tillfälligt.. tråkigt för dig å få från v12!

    Hoppas de går bättre denna!
  • Liz89

    Hej.

    Jag har inte varit aktiv dem senaste veckorna då jag varit sjukt orolig för missfallsrisken men nu har jag kommit förbi största risken och är på v 12+3. Har sett att så många redan varit inne på UL och några på KUB, är så glad att de är så många det har gått bra för. Imorgon ska jag äntligen på KUB själv och då se bebisen för första gången, inna tecken på missfall så hoppas på se ett starkt hjärta <3

  • Liz89
    Hoppasnu123 skrev 2019-02-03 20:58:12 följande:

    Åh.. Typist.. idag ha det kännts lite bättre, så kan hoppas de bara va nått tillfälligt.. tråkigt för dig å få från v12!

    Hoppas de går bättre denna!


    Tack håller tummarna för oss båda :)
  • Ekskan
    Aw920 skrev 2019-02-03 20:17:31 följande:
    Tack snälla du! :)

    Åh vad skönt att ha fått se bebisen. Grattis!

    Ja denna oron alltså.. usch!

    Hoppas verkligen mitt ultraljud ska se bra ut med. Mitt MA upptäcktes efter att jag haft en liten blödning i v. 13 och då fick göra UL där det upptäcktes att det avstannat. Hade sett hjärtat slå i vecka 9 men någon dag senare hade det slutat.

    Denna graviditeten har jag också haft en liten blödning.. Så det har jag oroat mig en del för. Men hoppas så att det ska finnas en levande liten därinne :) Efter ultraljudet tänkte jag berätta på jobbet då graviditeten redan påverkar mitt jobb en del.

    Jag mår hyffsat bra, fortfarande ganska illamående dock och väldigt trött. Ömma bröst och en del molvärk. Du då? :)
    Ororn är fruktansvärd, jag får ångest varje gång jag går på toa, ifall där skulle vara blod, jättejobbigt!

    Hade lite slemblandat blor i helgen , men jag intalar mig själv att det är för att jag är förkyld och har väldigt känsliga slemhinnor just nu Skrattande
    det är borta nu så det borde vara lugnt.

    Mitt jobb vet sen 2 veckor tillbaka, min chef fick reda på det samma dag som jag plussade, men det beror på att hon även är min bästa vän! 

    Väldigt skönt att hon vet då jag har mått illa varje dag tills i helgen där det avtog en aning, tröttheten är dock kvar, jämt och ständigt.

    Brösten är svullna och ömma som attan, men jag har börjat vänja mig vid det!

    Hoppas verkligen att allt ser toppen ut för dig! Håller alla tummar och tår! 

    Vi åker på solsemester på sportlovet, ska bli underbart att komma bort och koppla av lite! Inte tänka på något annat än varandra! Sonen ser fram emot det som tusan!

    Oj det blev långt detta! Sorry Oskyldig
Svar på tråden BF augusti 2019 - stannar på FL