• Jojjans

    BF augusti 2019 - stannar på FL

    Hej alla!

    Jag är 32 år och har precis plussat på äl+11. Det är första barnet för mig och min sambo och nu vill jag gärna följas åt med andra som har BF i augusti och som vill stanna på FL.

    För mig är det första barnet, så la tråden i den kategorin, men vill du vara med fast du har barn sen tidigare är du såklart välkommen!

  • Svar på tråden BF augusti 2019 - stannar på FL
  • Aw920

    Gått in i vecka 19 och nu börjar rörelserna bli rätt kraftiga. Känns även på utsidan nu, så mysigt. :)

    Då har jag ändå moderkakan i framvägg så trodde det skulle dröja lite.

    Längtar så till RUL nu. Skulle haft på tisdag men det blev framflyttat en vecka, känns ju som en evighet.. :)

  • tjockobbe
    Aw920 skrev 2019-03-09 10:01:18 följande:

    Gått in i vecka 19 och nu börjar rörelserna bli rätt kraftiga. Känns även på utsidan nu, så mysigt. :)

    Då har jag ändå moderkakan i framvägg så trodde det skulle dröja lite.

    Längtar så till RUL nu. Skulle haft på tisdag men det blev framflyttat en vecka, känns ju som en evighet.. :)


    Mysigt! 


    Kände tidigt på utsidan med de två första då jag hade moderkakan i framvägg med. Denna gången är den i bakvägg, och nu känns det märkligt nog inte på utsidan än. 

  • Zirkon

    Jag har också gått in i vecka 19 idag :) men känner inte bebisen, tror att jag känner ibland men är inte helt säker. Jag har moderkakan i framvägg precis som sist.

    Har hämtat ut massa babyboxar nu, har bara två kvar :) från alla tre apotek, babyproffsen, goboken och inväntar den från pampers. Har jag glömt någon? :) vart dock lite besviken på den från goboken, jag beställde online och det stod inget om någon kostnad. Men någon vecka efter jag beställde så får jag mail med faktura för frakt, och att jag är premumenant så jag var tvungen att avboka det..

  • Melanes

    Hade mitt RUL idag och allt var bra och vi ska få en pojke :) Livmodern i bakvägg men jag har inte känt något än.

    Har också beställt babyboxar från Apoteket hjärtat och Babyproffsen. Verkar väldigt smart så tack för tipset @zirkon :)

  • Anonym (orolig)
    Zirkon skrev 2019-03-09 15:58:20 följande:

    Jag har också gått in i vecka 19 idag :) men känner inte bebisen, tror att jag känner ibland men är inte helt säker. Jag har moderkakan i framvägg precis som sist.

    Har hämtat ut massa babyboxar nu, har bara två kvar :) från alla tre apotek, babyproffsen, goboken och inväntar den från pampers. Har jag glömt någon? :) vart dock lite besviken på den från goboken, jag beställde online och det stod inget om någon kostnad. Men någon vecka efter jag beställde så får jag mail med faktura för frakt, och att jag är premumenant så jag var tvungen att avboka det..


    Vilka bra tips, vilka är de tre apoteken, har hittat att man kan beställa från apoteket hjärtat och apoteksgruppen (där står det dock att man inte kan beställa nu) vilket är det tredje du menar?
  • Persi91

    RUL här med idag och det ser ut som att vi ska få en liten tjej! Allt såg jättebra ut men hon kollade en extra gång på ena njuren och mätte igen och sa att njurbäckenet låg på 6,2 men bör ligga på under 6,0 mm. Hon sa att det inte var något att oroa sig för men bokade upp ett extra ultraljud i v 32 och därefter vidtas åtgärder om det behövs. 

    Någon som varit med om liknande och hur gick det?

    Nu ska jag försöka att njuta och INTE oroa mig. Som om man inte gjort det tillräckligt i nästan 21 veckor.. 

  • tjockobbe
    Melanes skrev 2019-03-12 14:11:45 följande:

    Hade mitt RUL idag och allt var bra och vi ska få en pojke :) Livmodern i bakvägg men jag har inte känt något än.

    Har också beställt babyboxar från Apoteket hjärtat och Babyproffsen. Verkar väldigt smart så tack för tipset @zirkon :)


    Åh så kul! Grattis till en liten pojke! Skrattande
    Persi91 skrev 2019-03-12 14:58:12 följande:

    RUL här med idag och det ser ut som att vi ska få en liten tjej! Allt såg jättebra ut men hon kollade en extra gång på ena njuren och mätte igen och sa att njurbäckenet låg på 6,2 men bör ligga på under 6,0 mm. Hon sa att det inte var något att oroa sig för men bokade upp ett extra ultraljud i v 32 och därefter vidtas åtgärder om det behövs. 

    Någon som varit med om liknande och hur gick det?

    Nu ska jag försöka att njuta och INTE oroa mig. Som om man inte gjort det tillräckligt i nästan 21 veckor.. 


    Jag tycker inte du ska oroa dig! Det kan vara så att hon inte fick till bilden helt rätt, eller så jämnar det ut sig över tiden! Glad
  • Zirkon
    Anonym (orolig) skrev 2019-03-12 14:35:23 följande:

    Vilka bra tips, vilka är de tre apoteken, har hittat att man kan beställa från apoteket hjärtat och apoteksgruppen (där står det dock att man inte kan beställa nu) vilket är det tredje du menar?


    Lloyds apotek och vanliga apoteket (vanliga apoteket så måste man bli medlem och så är det bara att gå in och fråga efter en box.)
  • Emmsis1990

    Hade mitt Rul i tisdags och allt såg bra ut ????

    Var så nyfiken på kön så frågade och fick veta att det är en pojke.

    I veckan berättade jag för flera andra att jag är gravid. Har tidigare bara sagt till nära vänner, familj och kollegor.

    Har kommit in i en lyckobubbla! Sådär känslosam och bara glad.

  • Zirkon
    Emmsis1990 skrev 2019-03-16 11:17:04 följande:

    Hade mitt Rul i tisdags och allt såg bra ut ????

    Var så nyfiken på kön så frågade och fick veta att det är en pojke.

    I veckan berättade jag för flera andra att jag är gravid. Har tidigare bara sagt till nära vänner, familj och kollegor.

    Har kommit in i en lyckobubbla! Sådär känslosam och bara glad.


    Grattis till pojken :) vad kul att börja berätta för alla :)

    Jag har rul på måndag och efter det kommer jag våga berätta för omgivningen :) har gjort som du och bara berättat för dom närmsta.
Svar på tråden BF augusti 2019 - stannar på FL