• Jojjans

    BF augusti 2019 - stannar på FL

    Hej alla!

    Jag är 32 år och har precis plussat på äl+11. Det är första barnet för mig och min sambo och nu vill jag gärna följas åt med andra som har BF i augusti och som vill stanna på FL.

    För mig är det första barnet, så la tråden i den kategorin, men vill du vara med fast du har barn sen tidigare är du såklart välkommen!

  • Svar på tråden BF augusti 2019 - stannar på FL
  • Anonym (Snart fyra)

    Hej alla augustimammor! Hur mår ni allihopa? Nu är det inte så långt kvar tills vi får träffa våra små bebisar! Vecka 30 här och vi längtar så!

  • Eureka
    Anonym (Snart fyra) skrev 2019-05-27 12:23:44 följande:

    Hej alla augustimammor! Hur mår ni allihopa? Nu är det inte så långt kvar tills vi får träffa våra små bebisar! Vecka 30 här och vi längtar så!


    Hej!

    Nu har det varit tyst i tråden ett tag, kul med ett inlägg :). Börjar känna mig riktigt stor nu och har svårt att sova bra. Ont i höfter och lite foglossning. Annars är det helt ok. Hoppas på att få datum för snitt snart så jag kan räkna ner ännu mer definitivt. Trött som aldrig förr är jag också. Men är väl inte så konstigt :). Går in i vecka 30 jag också nu.
  • tjockobbe

    Vecka 28+4 här idag. Känner mig som en valross. Magen ligger på övre kurvan, mätte 30 cm idag och den har växt lite drygt 1 cm per vecka sen senaste besöket för fyra veckor sedan. Ungefär 2 cm över normalkurvan. 

    Får rulla ur soffan och sängen, benen sväller på dagarna och känner av foglossning i höfterna. Ibland värker det till i höfterna när jag har sammandragningar också. Bebisen sover typ aldrig där inne, och favoritrörelsen är att sparka på blygdbenet och lungorna samtidigt. Inte skönt alls. 

    Men så är det tredje barnet också. Kroppen vet och kanske är det inte en bamsebebis där inne trots att magen är större än med de andra två. Känns som om jag är i vecka 33 eller något, så det kommer bli riktigt dryga 10 veckor som kommer. Den här gången hoppas jag på en lite tidigare förlossning, hade varit riktigt skönt. Är less på det nu. Tungan ute

  • Stradi
    Anonym (Snart fyra) skrev 2019-05-27 12:23:44 följande:

    Hej alla augustimammor! Hur mår ni allihopa? Nu är det inte så långt kvar tills vi får träffa våra små bebisar! Vecka 30 här och vi längtar så!


    Halloj! Nu börjar det hända saker! Går hem nästa vecka men enbart för att det fysiskt inte går att göra jobbet. Mår annars bra. Bf 8/8 här. Hur mås det själv?
  • Anonym (Snart fyra)

    Nja, mår fortfarande ganska illa dock kräks jag inte så mycket längre... däremot har halsbrännan varit odräglig... men nu räknar vi ner:). Vagn är beställd och babyskydd har vinköpt. Inte så mycket annat. Tänker mycket på cad man ska klä tjejen i. Det blir juz en sensommarbebis... har bara erfarenhet av höst och vårbebisar...

  • Akira Öken
    Anonym (Snart fyra) skrev 2019-05-27 12:23:44 följande:

    Hej alla augustimammor! Hur mår ni allihopa? Nu är det inte så långt kvar tills vi får träffa våra små bebisar! Vecka 30 här och vi längtar så!


    Hej! Vad roligt att några skriver i tråden! Jag mår ganska bra. Har mycket halsbränna och värk i ryggen som kommer och går. Försöker att tänka på att vila och ändra position ofta oavsett vad jag gör. Humöret svajar lite också, kanske inte så konstigt med alla hormoner. Går in i vecka 29 idag. Så nyfiken och spänd inför att få träffa bebisen!

    Hur mår du?
  • Akira Öken
    Anonym (Snart fyra) skrev 2019-05-28 21:59:26 följande:

    Nja, mår fortfarande ganska illa dock kräks jag inte så mycket längre... däremot har halsbrännan varit odräglig... men nu räknar vi ner:). Vagn är beställd och babyskydd har vinköpt. Inte så mycket annat. Tänker mycket på cad man ska klä tjejen i. Det blir juz en sensommarbebis... har bara erfarenhet av höst och vårbebisar...


    Åh, såg nu att du redan svarat! Det är verkligen inte lång tid kvar nu!
  • Stradi
    Anonym (Snart fyra) skrev 2019-05-28 21:59:26 följande:

    Nja, mår fortfarande ganska illa dock kräks jag inte så mycket längre... däremot har halsbrännan varit odräglig... men nu räknar vi ner:). Vagn är beställd och babyskydd har vinköpt. Inte så mycket annat. Tänker mycket på cad man ska klä tjejen i. Det blir juz en sensommarbebis... har bara erfarenhet av höst och vårbebisar...


    Usch då. Ja halsbrännan har varit med sen redan innan graviditet för mig (stressmage) men så gick jag på omeprazol nu och det hjälpte faktiskt! Hoppas du får må bättre snart.

    Ja jag undrar samma. Har ingen egen erfarenhet alls! (Annat än kolla på andras bebisar då haha) är nog så svårt att klä sig själv i växlande väder.
    Norrlandspreggot
  • Stradi

    Är det någon som har nån erfarenhet med att måla om spjälsäng? Har en gammal som pappan sov i, som vi tänkt fräscha upp men vet inte vilken färg som känns säker o allt sånt. Kan ju fråga på färgaffären men har dåliga erfarenheter med deras bristande kunskap

  • hjärteögon

    Tänk att jag(idag faktiskt) bara har 8 veckor kvar.. känns overkligt.

    Symtomen för tillfället: kraftiga täta sammandragningar, väldigt törstig, liten blåsa, halsbränna och molvärk som kommer och går..

    Men man får försöka tänka att hon snart är här :)

Svar på tråden BF augusti 2019 - stannar på FL