• adisa

    Internationella pojknamn

    Hej!

    Vi skulle uppskatta alla förslag vi kan få vad gäller internationella pojknamn. Det ska vara fullt gångbart och etablerat här i Sverige samt att det ska kunna uttalas utan problem och utan att det låter konstigt på svenska.

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Internationella pojknamn
  • Mrs Moneybags
    steffosbarn skrev 2019-02-05 10:13:18 följande:

    "Zlatan" är ju en klassiker eller "Zteffo"(jag men Z)   jag tycker även det finns för få som heter "Gunde" ( kanske inte så internationellt men det finns många i Norge som heter så) 


    Det är ju internationellt om det funkar i Norge...internationellt behöver inte bara betyda att det är engelsk-klingande hahaha!

    Personligen tycker jag det är 1000 gånger tuffare med ett barn som heter Åke, Björn, Gunde eller något liknande. Det brukar sällan bli problem utomlands ändå. Folk tycker att det är coolt. 
  • Ce3po

    Har släkt i olika delar av världen, så hade lite samma tankar kring namn. Vi döpte vår son till Samson, verkar vara lite smått ovanligt men ändå inte "för konstigt". Älskar det namnet! Vi båda gillade Sam men det hade inte funkat med vårat lite annorlunda efternamn så vi förlängde det helt enkelt :)

  • Vildbi

    William

    Kim

    Tim

    Samuel

    Sam

    Sammy

    Viktor

    Robin

    Hector

    Robert

    Rickard

    Sid

    Josef

    Benjamin

    Adam

    Alexander

    Alex

    Tom

    Tommy

    Tony

    Timmy

    Carl

    Charlie

  • Anonym (Pinnen)
    Anonym (Mia) skrev 2018-12-05 20:30:08 följande:

    Vi har en Frank. Ett namn som passar alla åldrar tycker vi. Både som liten 3åring, 25åring och 70åring. Internationellt och svårt att stava fel.


    Frank kan stavas: Frank, Franc och Franck...
  • fluu
    Anonym (Pinnen) skrev 2019-08-22 10:55:34 följande:

    Frank kan stavas: Frank, Franc och Franck...


    Fast med tanke på hur väldigt mycket vanligare, bekantare och mer etablerat Frank är så känns det oviktigt.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Pinnen)
    fluu skrev 2019-08-22 20:44:42 följande:

    Fast med tanke på hur väldigt mycket vanligare, bekantare och mer etablerat Frank är så känns det oviktigt.


    Jag känner två Franck, noll Frank och Franc.
  • fluu
    Anonym (Pinnen) skrev 2019-08-22 22:32:06 följande:

    Jag känner två Franck, noll Frank och Franc.


    Jaha, det gick två Aurora på mitt barns lilla dagisavdelning. Det är inte ett vanligt namn för det.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Mia)

    Jag hade aldrig hört dessa ovanliga varianter av Frank förut och aldrig har någon frågat mig hur hans namn ska stavas utan det har alltid blivit rätt.

    Finns 141 Franc, 112 Franck och 9620 Frank i Sverige idag så jag misstänker att det inte är ett så stort problem för TS om hon valde detta namn.

    Vilket namn blev det TS?

Svar på tråden Internationella pojknamn