• Anonym (Unga dam)

    Smisk av min sambo!

    Jag är en 24-årig kvinna som alltid kommer undan med allt (hihi). Nej men skämt o sido, det är dessvärre så :( Jag kan vara hur grinig, otrevlig, gnällig och bossig som helst utan att min sambo bryr sig, vilket jag självklart vill att han ska göra. Jag förstår inte hur han orkar med mig när jag är som stökigast.

    Jag älskar honom för att han är så himla fin, snäll och positiv, men det tråkiga är att jag lätt kan tappa respekten för honom om han inte visar vars skåpet ska stå när mitt humör svänger. Känner mig liksom inte älskad och sedd om han alltid är så obrydd.

    Har självklart talat om för honom att jag är OK med det och måste tjata för att det ska hända något, vilket inte blir riktigt samma grej då. Vill inte ha något att säga till om utöver att han har mitt godkännande såklart.

    Blir så avundsjuk när jag läser här på FL hur många kvinnor som får smisk och diverse bestraffningar av sina män. Att bara få skämmas i en mans knän med stjärten helt exponerad i vädret. Det är precis vad jag skulle behöva!

    Är jag konstig som känner såhär? Tillåter ni straff i erat förhållande?

  • Svar på tråden Smisk av min sambo!
  • Robert 832

    Straffet är inte problemet. Tror din sambo skulle kunna ge dig smisk för att du bryter mot diverse regler eller förväntningar. Det är svängandet i ditt humör. Du älskar honom för att han är snäll osv men vill sen att han sätter dig på plats när det passar dig och utan att du kommunicerar det. Det går liksom inte. Klart han kan ge dig smisk som en form av service men vill du att känslan ska vara äkta måste det vara han som styr, sätter gränser och förväntningar. Den man du beskriver kan inte det.

  • Anonym

    Var glad att du har en snäll och fridfull man med stort tålamod. Vissa kvinnor har elaka män som slår och misshandlar dem sönder och samman och vågar i sitt oförstånd inte anmäla honom och uppsöka kvinnojouren. Frågan är om du gjort dig förtjänt av denne snälle, kärleksfulle man? Gentlemän slår inte kvinnor, så är det bara. Oavsett vad de gjort.

  • Godisbuske

    Nej du är inte konstig som känner så. Att ligga över knät och få smisk är väl inte alla som behöver få.  Men de allra flesta kvinnor vill känna sig lite undegivna i ett förhållande med en man. Och tappar lätt respekten när han inte är manlig nog eller klarar era tester, när ni vill se om han stå står upp för sig själv.  Är en slags omedveten trygghet ni vill känna med er kille. Att han står stabilt när det blåser och stormar i förhållandet eller hot utifrån.

  • Anonym (Unga dam)
    Robert 832 skrev 2018-12-10 21:15:37 följande:

    Straffet är inte problemet. Tror din sambo skulle kunna ge dig smisk för att du bryter mot diverse regler eller förväntningar. Det är svängandet i ditt humör. Du älskar honom för att han är snäll osv men vill sen att han sätter dig på plats när det passar dig och utan att du kommunicerar det. Det går liksom inte. Klart han kan ge dig smisk som en form av service men vill du att känslan ska vara äkta måste det vara han som styr, sätter gränser och förväntningar. Den man du beskriver kan inte det.


    Tack för ditt svar, jag uppskattar verkligen att du tog dig tid att svara! Du gav mig en tankeställare också. Jag vet att det oftast sker saker när det passar mig och det är därför jag skulle behöva ett och annat straff ibland. Och givetvis för att förbättra mig och mitt beteende. Men du har helt rätt i det du skriver, bara det att min sambo inte ens ger mig smisk om jag inte följer regler. Det känns som att han inte alls bryr sig, han tar allt med en klackspark.

    Kan vara värt att nämna att jag även går igång på smisk som förspel.
  • Robert 832
    Anonym (Unga dam) skrev 2018-12-10 22:59:15 följande:

    Tack för ditt svar, jag uppskattar verkligen att du tog dig tid att svara! Du gav mig en tankeställare också. Jag vet att det oftast sker saker när det passar mig och det är därför jag skulle behöva ett och annat straff ibland. Och givetvis för att förbättra mig och mitt beteende. Men du har helt rätt i det du skriver, bara det att min sambo inte ens ger mig smisk om jag inte följer regler. Det känns som att han inte alls bryr sig, han tar allt med en klackspark.

    Kan vara värt att nämna att jag även går igång på smisk som förspel.


    Så lite. Smisk i all ära men det är det som händer i huvudet som i slutändan är det viktiga. Du vill bli satt på plats, att din karl klarar av att sätta gränser och vara konsekvent. Börja med att sätta några lättare regler och kanske bara en eller två gränser som känns lite obekväma. Diskutera det som jämlikar så att ni båda blir nöjda med den förändring du vill se i er relation och bestäm ett tidsperspektiv, kanske en vecka eller månad då du förväntas hålla dig efter reglerna och han förväntas se till att du gör det.

    Efteråt kan ni analysera resultatet och se om upplevelsen var positiv.
  • Anonym (Unga dam)
    Robert 832 skrev 2018-12-10 23:07:27 följande:

    Så lite. Smisk i all ära men det är det som händer i huvudet som i slutändan är det viktiga. Du vill bli satt på plats, att din karl klarar av att sätta gränser och vara konsekvent. Börja med att sätta några lättare regler och kanske bara en eller två gränser som känns lite obekväma. Diskutera det som jämlikar så att ni båda blir nöjda med den förändring du vill se i er relation och bestäm ett tidsperspektiv, kanske en vecka eller månad då du förväntas hålla dig efter reglerna och han förväntas se till att du gör det.

    Efteråt kan ni analysera resultatet och se om upplevelsen var positiv.


    Ja absolut, det lät som en bra idé. Har dock försökt prata med honom om detta men det händer ingenting. Ska försöka prata med honom om det imorgon. Om jag gick in lite djupare och förklarade hur vårt förhållande såg ut kanske det hade varit mer förståeligt (hehe såklart). Men ja, tusen tack för ditt råd! Har du förresten några bra tips på regler i förhållanden? Om man får fråga :)
  • Anonym (Unga dam)
    Godisbuske skrev 2018-12-10 21:31:45 följande:

    Nej du är inte konstig som känner så. Att ligga över knät och få smisk är väl inte alla som behöver få.  Men de allra flesta kvinnor vill känna sig lite undegivna i ett förhållande med en man. Och tappar lätt respekten när han inte är manlig nog eller klarar era tester, när ni vill se om han stå står upp för sig själv.  Är en slags omedveten trygghet ni vill känna med er kille. Att han står stabilt när det blåser och stormar i förhållandet eller hot utifrån.


    Jag behöver verkligen få det! Eller jag tror det iaf. När det inte fungerar att kommunicera verbalt kanske det kan vara bra med en omgång.
  • Robert 832
    Anonym (Unga dam) skrev 2018-12-10 23:34:33 följande:

    Ja absolut, det lät som en bra idé. Har dock försökt prata med honom om detta men det händer ingenting. Ska försöka prata med honom om det imorgon. Om jag gick in lite djupare och förklarade hur vårt förhållande såg ut kanske det hade varit mer förståeligt (hehe såklart). Men ja, tusen tack för ditt råd! Har du förresten några bra tips på regler i förhållanden? Om man får fråga :)


    Ja men regler är högst personliga. Tror jag skulle behöva veta mer om er för att ge förslag på saker ni kan förete er med. Pm:a om du inte vill berätta mer ingående om er här i tråden.
  • Anonym (Unga dam)
    Robert 832 skrev 2018-12-10 23:41:31 följande:

    Ja men regler är högst personliga. Tror jag skulle behöva veta mer om er för att ge förslag på saker ni kan förete er med. Pm:a om du inte vill berätta mer ingående om er här i tråden.


    Pm:ar :)
  • CarinaL26

    Jag får smisk av min man när han tycker jag behöver det. Vet precis hur du känner det. Om du vill veta mer eller undrar får du gärna skicka ett pm.

  • Anonym (Mjm)

    Vi är precislikadana! Jag tappar respekten såå fort så måste ha en dominant man men det är svårt att hitta. Min nuvarande kk är det, synd att han inte är pojkvänsmaterial

Svar på tråden Smisk av min sambo!