• Doftljuset

    Vi som längtar efter en liten 2019 bebis

    Hej alla,

    Jag är helt ny här på familjeliv så om jag skriver i  fel tråd,så hoppas jag ni kan ha överseende med det.

    Jag och min sambo försöker skaffa vårat första barn :) Är inne på 3 försöker nu

    Ska ha BIM i slutet och hade positivt Äl - test i tisdags ( 11/12). Vi har gosat hela veckan så hoppas verkligen det tar sig denna gång.  Vore så himla kul!

    Trots längtan så är jag osäker på detta test om det verkligen va positivt. För detta var enda jag fick som visade någorlunda positivt och sen sjönk det dagen efter för sen bli obefintligt, medans dagarna innan så syntes båda strecken lite mer. Samt att tempen höjdes efter ev ägglossningsdag.



    Vad tror ni? Kul utbytta lite och peppa varandra här.
    För vi har inte gått ut med att vi försöker. Just för minimera utomstående stress. Kan man dela med varandra här lite istället.


    Vi som försöker få barn
  • Svar på tråden Vi som längtar efter en liten 2019 bebis
  • Anonym (E)
    Doftljuset skrev 2019-01-04 19:21:00 följande:

    Sådär kände jag också förra månaden. I ett desperat försök att få mer koll så blev allt bara en soppa och hoppade runt. Denna månad kommer jag tempa, ta äl - test men framför allt ha mer sex. Haha....

    Hur länge har du använt NC? Min har faktiskt varit ganska precis dom senaste gångerna. Dock är det svårt veta om man verkligen haft ägglossning eller om det missats dagar innan eller efter. Jag vill ju verkligen få in dagarna innan ägglossningen...


    Har inte använt NC ens en månad än och jag har inte kunnat tempa med än tre gånger för att jag sover så illa. Försöker hitta någon tidpunkt på natten då jag kan ställa klockan så att jag vaknar till den och kan ta tempen men har inte hittat nån tid än. Sover inte mer än två timmar i sträck, så frustrerande men å andra sidan kan jag väl mäta då det förmodligen är ungefär samma bastemp jag har då. Aja, får se hur jag gör, kan inte förlita mig på NC den här månaden iaf. 
    Har fått positiva äl-tester nu och det är ju kul och NC har satt ut äl-loss på söndag, så det känns rätt ändåSkrattande  Hoppas så att det tar sig nu!
  • DrömlivetiHD

    Här är ÄL stickorna från tisdag, onsdag, torsdag och idag, fredag. Tror ni onsdagsstickan är positiv eller borde jag fortsätta testa varje dag nu? Fick molvärk på onsdagen och hållt i sig sen dess. Vi har myst måndag, torsdag och fredag i alla fall :) Hoppas det räcker :) Är lite rädd att stickan inte är positiv och att den riktiga ÄL kommer om några dagar och vi kommer missa den.

  • DrömlivetiHD
    Doftljuset skrev 2019-01-04 19:24:44 följande:

    Kanske missats några timmar fram eller tillbaka. Stegringen kanske redan skett eller skede några timmar senare..

    Man blir ju inte klok ibland! Vore bättre om det var olika färger. Är den blå så betyder det bla bla bla, är den röd betyder det bla bla bla....

    Håller tummarna för er <3


    Ja, det får vi hoppas <3 Känns som strecket inte skulle blivit så starkt om det inte var en stegring i närheten va? :)

    Ja jag håller med! Så svårt med dessa förbaskade streck! Haha!
  • Fröken W
    Doftljuset skrev 2019-01-04 20:01:48 följande:

    Är det någon som fått sin ÄL tidigare med rosenrot? :)


    Det vill kah också veta! Har precis börjat med rosenrot och hoppas på tidigare äl.
  • zebrans
    Doftljuset skrev 2019-01-04 20:01:48 följande:

    Är det någon som fått sin ÄL tidigare med rosenrot? :)


    Är också intresserad av detta. Jag har bara testat munkpeppar, vilket gav mig ÄL CD21 istället för CD50.
  • CarrooJ
    Doftljuset skrev 2019-01-04 20:01:48 följande:

    Är det någon som fått sin ÄL tidigare med rosenrot? :)


    Hej! :) jag är inne på min andra kur av RR. Vanligtvis hade jag ÄL på dag 26 som minskade till dag 18 istället! Hela min menscykel var på 40 dagar och även denna minskade till 32 dagar. Tar RR morgon och kväll från första mensdagen fram till ägglossning.
  • Hallondröm1111
    Doftljuset skrev 2019-01-04 20:01:48 följande:

    Är det någon som fått sin ÄL tidigare med rosenrot? :)


    Jag! Tredje cykeln med rosenrot fick jag ÄL CD17 (mot normala CD 23-24 (har PCOS så tror att det kanske spökat lite), och den månaden blev jag också gravid! Helt övertygad om att Rosenrot hjälpt till. Lycka till!
  • Värphönan
    DrömlivetiHD skrev 2019-01-04 23:37:37 följande:
    Ja, det får vi hoppas <3 Känns som strecket inte skulle blivit så starkt om det inte var en stegring i närheten va? :)

    Ja jag håller med! Så svårt med dessa förbaskade streck! Haha!
    Jag kör på digitala test, dyrare tyvärr men jag lyckas inte förstå dom manuella testen. Men precis som Doftljuset skrev så hade du förmodligen äl efter det starka strecket annars borde hormonerna inte gått ner utan strecket skulle blivit än starkare. hoppas det tog sig! Glad
  • Värphönan
    DrömlivetiHD skrev 2019-01-04 23:37:37 följande:
    Ja, det får vi hoppas <3 Känns som strecket inte skulle blivit så starkt om det inte var en stegring i närheten va? :)

    Ja jag håller med! Så svårt med dessa förbaskade streck! Haha!
    Jag kör på digitala test, dyrare tyvärr men jag lyckas inte förstå dom manuella testen. Men precis som Doftljuset skrev så hade du förmodligen äl efter det starka strecket annars borde hormonerna inte gått ner utan strecket skulle blivit än starkare. hoppas det tog sig! Glad
Svar på tråden Vi som längtar efter en liten 2019 bebis