• Doftljuset

    Vi som längtar efter en liten 2019 bebis

    Hej alla,

    Jag är helt ny här på familjeliv så om jag skriver i  fel tråd,så hoppas jag ni kan ha överseende med det.

    Jag och min sambo försöker skaffa vårat första barn :) Är inne på 3 försöker nu

    Ska ha BIM i slutet och hade positivt Äl - test i tisdags ( 11/12). Vi har gosat hela veckan så hoppas verkligen det tar sig denna gång.  Vore så himla kul!

    Trots längtan så är jag osäker på detta test om det verkligen va positivt. För detta var enda jag fick som visade någorlunda positivt och sen sjönk det dagen efter för sen bli obefintligt, medans dagarna innan så syntes båda strecken lite mer. Samt att tempen höjdes efter ev ägglossningsdag.



    Vad tror ni? Kul utbytta lite och peppa varandra här.
    För vi har inte gått ut med att vi försöker. Just för minimera utomstående stress. Kan man dela med varandra här lite istället.


    Vi som försöker få barn
  • Svar på tråden Vi som längtar efter en liten 2019 bebis
  • Värphönan
    DrömlivetiHD skrev 2019-01-04 23:37:37 följande:
    Ja, det får vi hoppas <3 Känns som strecket inte skulle blivit så starkt om det inte var en stegring i närheten va? :)

    Ja jag håller med! Så svårt med dessa förbaskade streck! Haha!
    Jag kör på digitala test, dyrare tyvärr men jag lyckas inte förstå dom manuella testen. Men precis som Doftljuset skrev så hade du förmodligen äl efter det starka strecket annars borde hormonerna inte gått ner utan strecket skulle blivit än starkare. hoppas det tog sig! Glad
  • Värphönan

    Om det inte tar sig nu denna cykeln så börjar jag med RR direkt! Och bisolvon. Har läst både bra och dåligt om båda men tänker att det skadar inte att testa en månad och se vad som händer. 


    Föresten hur lyckas ni göra inlägg utan att fl ska bugga? Jag får skriva om inläggen flera gånger ibland och öppna ett nytt fönster i crome för att fl inte uppdaterar sig. Och de gånger jag väl lyckas så lägger den gärna upp 2-3 av samma inlägg. För det går inte att ta bort inlägg man skrivit va?

  • Fröken W
    CarrooJ skrev 2019-01-05 10:27:37 följande:

    Hej! :) jag är inne på min andra kur av RR. Vanligtvis hade jag ÄL på dag 26 som minskade till dag 18 istället! Hela min menscykel var på 40 dagar och även denna minskade till 32 dagar. Tar RR morgon och kväll från första mensdagen fram till ägglossning.


    Wow! Det låter ju toppen! Hoppas det funkar för mig med. Dock glömmer jag ofta andra tabletten. Fattar inte att det ska vara så svårt att komma ihåg! Har du tagit en till frukosten och en till middagen? Eller när du tabletterna?
  • Doftljuset

    Wow! Vad häftigt. Man blir fascinerad av kroppen ändå :)

    Jag började med RR dag 3 på min mens så ungefär ätit det varje morgon 10 dagar nu. Kanske inte sker nåt denna månad, men gäller att ligga i då, ifall ÄL skulle dyka upp tidigare ( Som att man inte va snurrig nog av allt).

    Synd att inte alla appar kan känna precis ens kropp. Kan gärna inte lägga in RR och den direkt vet att nåt kan ske tidigare  ;) 

  • Doftljuset
    Fröken W skrev 2019-01-05 22:27:21 följande:
    Wow! Det låter ju toppen! Hoppas det funkar för mig med. Dock glömmer jag ofta andra tabletten. Fattar inte att det ska vara så svårt att komma ihåg! Har du tagit en till frukosten och en till middagen? Eller när du tabletterna?
    Det första jag gör på morgonen är ta fram dom, annars lägg fram dom på kvällen. Man ska dock ( i alla fall enligt mina) äta rosenrot tillsammans med en måltid. 

    Nånting jag tycker är träligt är att tempa varje morgon. När jag är helt vaken är jag så inställd på att ge 110 för detta ska gå vägen, men där och då på morgonen vill man slänga iväg tempen.. Kämpa kämpa till oss alla!
  • Anonym (E)
    Värphönan skrev 2019-01-05 15:12:07 följande:

    Om det inte tar sig nu denna cykeln så börjar jag med RR direkt! Och bisolvon. Har läst både bra och dåligt om båda men tänker att det skadar inte att testa en månad och se vad som händer. 

    Föresten hur lyckas ni göra inlägg utan att fl ska bugga? Jag får skriva om inläggen flera gånger ibland och öppna ett nytt fönster i crome för att fl inte uppdaterar sig. Och de gånger jag väl lyckas så lägger den gärna upp 2-3 av samma inlägg. För det går inte att ta bort inlägg man skrivit va?


    Hänt mig med att det dyker upp samma inlägg, då när jag tryckt svara så kommer den där gråa cirkeln, eller vad jag ska kalla den och den försvinner inte, dom gångerna jag trycker svara igen så blir det dubbla inlägg. Så när i du trycker att du ska svara i tråden och den där gråa laddgrejen kommer men inte försvinner, uppdera bara sidan istället, så är ditt inlägg ändå med i tråden och dessutom bara ett :D så jäkla dryg det där, men så har det funkat när jag gjort så. Nu har jag istället problem med att ladda upp bilder, alltid är det nåt
  • Anonym (E)
    Doftljuset skrev 2019-01-05 23:26:12 följande:

    Det första jag gör på morgonen är ta fram dom, annars lägg fram dom på kvällen. Man ska dock ( i alla fall enligt mina) äta rosenrot tillsammans med en måltid. 

    Nånting jag tycker är träligt är att tempa varje morgon. När jag är helt vaken är jag så inställd på att ge 110 för detta ska gå vägen, men där och då på morgonen vill man slänga iväg tempen.. Kämpa kämpa till oss alla!


    Ja, tänk om det hade funnits en grej som typ skannar av kroppen lite snabbt och sen bara har all information den behöver - sen ger den dig order om att ?nu jävlar blir det åka av kl 23.04 för där blir det bebis!? Och så har man ett jävla åka av och bam, man är gravid.

    Tänk vilka drömmar man får på kvällskvisten.

    Gillar inte heller att tempa, så mycket som ska stämma runt i kring känner jag. Men gud, jag tror att vi har prickat äl perfekt nu, enda oron jag har är att vi inte hade sex igår. Idag säger appen att jag har ägglossning idag, men nu mer främst på kvällen börjat känna av smärtor i äggstockarna och mina bröstvårtor ömmar lite. Tänk om vi lyckades nu<3 ska försöka få min karl på g för en sväng om imorgon med för att vara lite säkrare.

    Fasen vad häftigt om rosenrot hjälper er alla nu, heja!
  • Fröken W
    Doftljuset skrev 2019-01-05 23:26:12 följande:

    Det första jag gör på morgonen är ta fram dom, annars lägg fram dom på kvällen. Man ska dock ( i alla fall enligt mina) äta rosenrot tillsammans med en måltid. 

    Nånting jag tycker är träligt är att tempa varje morgon. När jag är helt vaken är jag så inställd på att ge 110 för detta ska gå vägen, men där och då på morgonen vill man slänga iväg tempen.. Kämpa kämpa till oss alla!


    På morgonen kommer jag ihåg dem men inte på em/kvällen. Vet inte var jag ska lägga fram dem för att inte glömma, har en tvååring som river runt överallt ;)
  • zebrans
    Fröken W skrev 2019-01-06 08:23:52 följande:

    På morgonen kommer jag ihåg dem men inte på em/kvällen. Vet inte var jag ska lägga fram dem för att inte glömma, har en tvååring som river runt överallt ;)


    Ha ett specifikt glas till middagen, lägg tabletten och ställ in glaset i skåpet. Då följer tabletten med ut när det är dags o äta :)
  • Doftljuset

    Tror ni nånting kan ske så snabbt av rosenroten? Som ätits 10 dagar bara. Håller på med Äl och tempar, tempen går enligt kurvan på NC men den vet ju som sagt inte att jag ätit rosenrot. Jag vill framför allt knip åt dagarna innan ÄL, som också ska va fruktsamma. Livmodertappen är var stängd igår, idag känns den som den flyttat sig. Vet någon hur länge innan äl den flyttar o har sig? Haha vad behöver man en gyn till ;)

    friskochlycklig.se/tag/agglossning/

    Tipsa om den sidan! Tyckte den var väldigt pedagogisk och informativ.

    Tydligt att se och lägga på minne ( man får va källkritiskt, är ju bara en blogg men värd titta på)

    Kram

Svar på tråden Vi som längtar efter en liten 2019 bebis