• Doftljuset

    Vi som längtar efter en liten 2019 bebis

    Hej alla,

    Jag är helt ny här på familjeliv så om jag skriver i  fel tråd,så hoppas jag ni kan ha överseende med det.

    Jag och min sambo försöker skaffa vårat första barn :) Är inne på 3 försöker nu

    Ska ha BIM i slutet och hade positivt Äl - test i tisdags ( 11/12). Vi har gosat hela veckan så hoppas verkligen det tar sig denna gång.  Vore så himla kul!

    Trots längtan så är jag osäker på detta test om det verkligen va positivt. För detta var enda jag fick som visade någorlunda positivt och sen sjönk det dagen efter för sen bli obefintligt, medans dagarna innan så syntes båda strecken lite mer. Samt att tempen höjdes efter ev ägglossningsdag.



    Vad tror ni? Kul utbytta lite och peppa varandra här.
    För vi har inte gått ut med att vi försöker. Just för minimera utomstående stress. Kan man dela med varandra här lite istället.


    Vi som försöker få barn
  • Svar på tråden Vi som längtar efter en liten 2019 bebis
  • Anonym (10)
    Anonym (Tummen) skrev 2019-01-12 23:59:20 följande:

    Glömde bilden på kurvan hehe


    Skaffa en temp med 2 decimaler. Tempa samma tid varje dag efter lika mycket sömn. De cirklarna som inte är ifyllda är för att tiden är avvikande vilket gör att tempen kan vara fel.
  • zebrans
    Anonym (Tummen) skrev 2019-01-12 23:58:40 följande:

    Hej allihop! Jag vill verkligen ha en liten i år. Har försökt sedan början av förra sommaren och har nu börjat tempa för att få ännu bättre koll. Dock ser inte min kurva ut som någon annans jag sett..? De flesta verkar gå upp och ner rätt mycket, min temp ligger typ lika varje dag. Är detta onormalt?


    Har du en temp med 2 decimaler? Tempar du samma tid på morgonen varje dag? Du ska ha sovit minst 4 sammanhängande timmar och tempningen får inte ha en större variation på +/-2 timmar.
  • Anonym (Tummen)
    Anonym (10) skrev 2019-01-13 00:17:52 följande:

    Skaffa en temp med 2 decimaler. Tempa samma tid varje dag efter lika mycket sömn. De cirklarna som inte är ifyllda är för att tiden är avvikande vilket gör att tempen kan vara fel.


    zebrans skrev 2019-01-13 00:33:11 följande:

    Har du en temp med 2 decimaler? Tempar du samma tid på morgonen varje dag? Du ska ha sovit minst 4 sammanhängande timmar och tempningen får inte ha en större variation på +/-2 timmar.


    Tack snälla!

    Jaha, har bara 1 decimal :(

    Jag tempar kl 7 varje morgon (men i början gjorde jag inte det tyvärr)
  • Anonym (Mys 4/1)

    Jag är hungrig och samtidigt illamående när jag tänker på mat. Det är första gången det händer. Men det får vänta. Jag viker tvätt nu.

  • fannylinnea
    Anonym (Mys 4/1) skrev 2019-01-12 15:46:36 följande:
    Syns inte bilden? Bim bör vara 21/1. Har kort menscykel i snitt 23 dagar pendlar mellan 23 och 26dagar som mest. Men är oftast 23.
    Nej jag såg inte bilden igår :)
    Men som sagt, Clearblue "testa tidigt" om du känner att du inte kan vänta till bim, eller nån dag efter. Jag vet ju dock hur jag är själv, blir så himla otålig och har jättesvårt att vänta ;)
  • Doftljuset
    Anonym (Tummen) skrev 2019-01-13 07:12:00 följande:
    zebrans skrev 2019-01-13 00:33:11 följande:

    Har du en temp med 2 decimaler? Tempar du samma tid på morgonen varje dag? Du ska ha sovit minst 4 sammanhängande timmar och tempningen får inte ha en större variation på +/-2 timmar.


    Tack snälla!

    Jaha, har bara 1 decimal :(

    Jag tempar kl 7 varje morgon (men i början gjorde jag inte det tyvärr)

    Du behöver ha 2 decimaler :) Det kan ta ett tag innan den lär känna din kropp, försök hålla dig runt samma tid varje dag så kommer du börja se mönster.


     


    Hejja dig! 

  • Anonym (Mys 4/1)
    fannylinnea skrev 2019-01-13 12:26:20 följande:

    Nej jag såg inte bilden igår :)

    Men som sagt, Clearblue "testa tidigt" om du känner att du inte kan vänta till bim, eller nån dag efter. Jag vet ju dock hur jag är själv, blir så himla otålig och har jättesvårt att vänta ;)


    Har 8 dagar till mens nu. Så tror det är för tidigt ännu. Men kanske är en bra grej med :) då kan man testa negativt och sen sluta känna efter :))*skrattar* sen kan man ta ett vid bim och bli överraskad om det skulle vara så :)
  • Doftljuset
    FruW85 skrev 2019-01-12 16:52:15 följande:
    Jag förstår dina känslor, jag känner samma sak och jag tror det är helt naturligt. Klart man är glad för andra, men det tar ju inte bort alla negativa känslorna för det. 

    Jag har också hört det där om stress, men jag vet inte. Med tanke på hur stressade folk är idag så borde ju ingen bli gravid i så fall? Jag tänker så att det nog är värre att fundera för mycket kring det än att faktiskt vara lite stressad. Sedan är det ju klart bäst att hela tiden må toppenbra och sköta allt i livet helt perfekt, men vem har ett sådant liv?

    Jag vet inte riktigt när jag har haft/ska ha äl, så vi har kört varje till varannan dag sedan jag slutade blöda.. Efter lite googling så verkar det inte spela SÅ stor roll om man kör varje eller varannan men jag hade gärna velat prickat in varje kring äl, bara för att det känns bättre hehe..
    Tack :) Vill bara skriva tack. Ditt svar  vad precis vad som behövdes i alla avseenden. Man känner sig så liten och det blir sån tabu att ha dessa känslor. Fast som du säger så är det nog säkerligen ingenting fel i dom, helt naturligt. 

    Känner också så, man vill så gärna pricka runt ÄL i alla fall :) Inte låta någon dag gå till spillo liksom..
  • fannylinnea
    Doftljuset skrev 2019-01-12 16:29:56 följande:
    Man få köra på det som känns bäst! Man kan ju också bli stressad av alla tester och appar. Jag försöker se allt som en rolig sak, istället för ett måste och tvång. Fast det är ju som allt annat liksom, får man ingen utdelning eller resultat så tröttnar man lite. Går inte förneka att 

    Jag har fertila dagarna här nu i dagarna och ÄL. Äl- testen har blivit lite starkare, men ändå inte riktigt på ett positivt utslag så vi får se lite. Vi har kört varannan dag nu men tänker ta varje dag under fertila dagarna. Hört att sperman kan bli lite inte 110 om man kör varje dag, inge riktigt raket las liksom men vet inte vad man ska tro... Kör ni varje dag?
    Ja jag tror att det är det bästa man kan göra - göra det som känns bäst och sen bara försöka att lugna ner sig. Man tar sina vitaminer, man håller lite koll på ÄL och ser till att ha sex under de dagarna. Försöka go with the flow. Det funkar vissa dagar för mig, andra inte.

    Jag har hört olika om det här med hur ofta man ska ha sex. Precis som med allt annat. Vi har i alla fall sex varje dag. Vissa dagar kan vi ha sex två gånger. Vi pratade om detta igår, jag och mannen. Det kändes så bra för ingen av oss upplever att det känns som "robotsex" eller påtvingat, trots den enorma bebislängtan vi går runt och bär på.

    Läste ditt inlägg om 6e kompisparet som berättar att de ska ha barn - jag känner med dig! Herregud, vad jag har känt mig som en dålig kompis den senaste tiden.
    Jag kan typ inte glädjas med andra längre. Eller såklart jag blir glad, men jag får alltid en klump i magen och tårar i ögonen. Jag har en kompis som jag vet försökt länge och henne blev jag verkligen genuint glad för. Men sen dom andra som blev gravid på första försöket efter att ha slutat med p-piller (som dom ätit i 10 år)? När det känns som att dom inte bara sprudlar av glädje utan mer "hoppsan jag råkade bli med barn, jahapp." Då sticker det verkligen i ögonen på mig som försöker månad efter månad.

    En (knappt)bekant kom in på mitt jobb här om dagen, hon berättade att dom ska ha barn till sommaren. Jag stod där och gratulerade med ett fejkat jäkla smile. Sen säger hon "asså det känns som att alla andra är mycket gladare än vad vi är" och då ville jag bara sjunka genom jorden.

    Nä, nåt jag verkligen lärt mig under dessa månader är att visa ödmjukhet och aldrig ta något för givet. Och att man kan planera mycket men verkligen inte en graviditet.

    Tar du några speciella kosttillskott?

Svar på tråden Vi som längtar efter en liten 2019 bebis