• Doftljuset

    Vi som längtar efter en liten 2019 bebis

    Hej alla,

    Jag är helt ny här på familjeliv så om jag skriver i  fel tråd,så hoppas jag ni kan ha överseende med det.

    Jag och min sambo försöker skaffa vårat första barn :) Är inne på 3 försöker nu

    Ska ha BIM i slutet och hade positivt Äl - test i tisdags ( 11/12). Vi har gosat hela veckan så hoppas verkligen det tar sig denna gång.  Vore så himla kul!

    Trots längtan så är jag osäker på detta test om det verkligen va positivt. För detta var enda jag fick som visade någorlunda positivt och sen sjönk det dagen efter för sen bli obefintligt, medans dagarna innan så syntes båda strecken lite mer. Samt att tempen höjdes efter ev ägglossningsdag.



    Vad tror ni? Kul utbytta lite och peppa varandra här.
    För vi har inte gått ut med att vi försöker. Just för minimera utomstående stress. Kan man dela med varandra här lite istället.


    Vi som försöker få barn
  • Svar på tråden Vi som längtar efter en liten 2019 bebis
  • zebrans
    Värphönan skrev 2019-01-20 23:16:20 följande:

    Tack då ska jag kolla upp babyplans :) ljuset är inga större problem, även om det är smidigt att den lyser upp själv, för jag går ändå runt och lyser med ficklampa på morgonen men just ljudet måste jag komma ifrån.


    Har också det problemet. Precis när den börjar tjuta så tryck på knappen, då stängs den av direkt. Sen sparas den senaste tempen och så kan du trycka igång och se det senare när du stigit upp/har ljus tillgängligt :)
  • AnonymEME

    Hej!

    Kul med en sådan här tråd. Vi är på andra försöket här hemma och idag är det BIM+3 så jag håller tummarna för en graviditet. Har en dotter som blir 3 år nästa månad, syskonet kommer inte ha samma pappa som henne dock. Så det är väldigt spännande.

    Jag skulle haft ägglossning den 5 januari.

    Tar inga ägglossningstester men vi har sex var dag.

    Den 13 januari tog jag graviditetstest (kunde inte hålla mig) men det var negativt. Skulle haft mens den 19 januari men inget än.

    Är glad men ändå rädd, med ett missed abortion i bagaget är oron stor. Men samtidigt försöker jag vara positiv.

    Någon mer som är inne på BIM?

  • Anx123456

    Hej alla! Har kollat igenom denna tråd i nån månad nu men aldrig skrivit något! Men idag plussade jag och om allt går rätt till så kommer den en liten filur i början på oktober!

    Hoppas samma lycka till er alla!!

  • Anonym (E)
    lilagrodautanben skrev 2019-01-20 23:40:49 följande:

    Smart! Ska prova det! Får försöka inte glömma den vid tvätt som sagt bara ;)


    Har du testat nåt idag? Har det blivit nåt streck? :D
  • Anonym (E)
    Anx123456 skrev 2019-01-21 13:50:07 följande:

    Hej alla! Har kollat igenom denna tråd i nån månad nu men aldrig skrivit något! Men idag plussade jag och om allt går rätt till så kommer den en liten filur i början på oktober!

    Hoppas samma lycka till er alla!!


    Vad kul, grattis!

    Hoppas det tar sig för oss den här månaden
  • lilagrodautanben
    Anonym (E) skrev 2019-01-21 16:50:53 följande:

    Har du testat nåt idag? Har det blivit nåt streck? :D


    Streck på testlagret men negativt på digitalt så fattar ingenting
  • Anonym (Mys 4/1)

    Första BIM dagen börjar närma sig sitt slut och ingen mens i sikte. Alltså what? Jag och en kompis va jätte eggade för vi skulle synka idag med blodmåne och jordens undergång och allt vi sa som så att klar jorden kommer gå under om vi synkar i mens. Men. Nu vet vi ju varför jorden inte gick under. :) den har andra planer. Undrar när man borde ta ett test. Hur länge "borde" man vänta ?

  • Doftljuset

    [quote=79381859][quote-nick]Anx123456 skrev 2019-01-21 13:50:07 följande:[/quote-nick]

    Hej alla! Har kollat igenom denna tråd i nån månad nu men aldrig skrivit något! Men idag plussade jag och om allt går rätt till så kommer den en liten filur i början på oktober!

    Hoppas samma lycka till er alla!!

    Åh grattis! <3

    Hur länge testa ni och har du nå tips?

    Kram

  • Anx123456
    Doftljuset skrev 2019-01-21 21:13:07 följande:

    [quote=79381859][quote-nick]Anx123456 skrev 2019-01-21 13:50:07 följande:[/quote-nick]

    Hej alla! Har kollat igenom denna tråd i nån månad nu men aldrig skrivit något! Men idag plussade jag och om allt går rätt till så kommer den en liten filur i början på oktober!

    Hoppas samma lycka till er alla!!

    Åh grattis! <3

    Hur länge testa ni och har du nå tips?

    Kram


    Tack så jättemycket! <3 
    Ojj vi höll nog på i 4 månader, inte så värst lång tid så beundrar verkligen dem som försöker längre, det tar ju på psyket. Det som jag gjorde annorlunda denna gång var att jag faktiskt slutade läsa och googla om fertilitet, graviditet osv. Kände att det stressade upp min kropp något otroligt. Sedan började jag även på folsyra för två månader sen och det ska tydligen också hjälpa till när man planerar barn. 

    Kram 
Svar på tråden Vi som längtar efter en liten 2019 bebis