• Snowflingan

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Daphodil
    September89 skrev 2019-02-07 10:37:31 följande:

    Mina symptom har kommit och gått i alla mina tre graviditeter. Efter några veckor har de avtagit ganska mycket och jag har då haft några så kallade spökveckor. Har än så länge resulterat i två friska barn, tredje graviditeten pågår ju nu :)


    Är bara i v 7 så spökveckorna är några veckor bort. Men skönt att det fluktuerat för dig. Aldrig längtar efter att må illa så mycket som nu...
  • Tigerkvinna
    Daphodil skrev 2019-02-07 11:12:50 följande:
    Är bara i v 7 så spökveckorna är några veckor bort. Men skönt att det fluktuerat för dig. Aldrig längtar efter att må illa så mycket som nu...

    Känner igen mig i den där känslan :P Jag har ju bara min molvärk. Och när den kommer så är jag sådär ååh nej inte igen, för den är så obehaglig. Men när den hållt sig borta typ hela dagen då blir man istället men va fan var är den där molvärken!!


    Samtidigt som även molvärken i sig gör mig orolig också. För när jag var gravid som tonåring hade jag verkligen inga symptom alls fram till v.14...Så jag har ju typ förväntat mig inga symptom.


     

  • Jojjans
    Daphodil skrev 2019-02-07 10:08:25 följande:

    Tänk denna ständiga oro. Mått väldigt illa några dagar och behövt ta Lergigan comp. Sen igår mår jag mindre illa, behöver knappt ta tabletter. Samtidigt är molvärk och bröstömhet kvar. Försöker vara lugn men det är ett helsike när symtom minskar sådär. Någon som känner igen sig från tidigare graviditet och kan lugna mig?


    Jag har precis gått in i vecka 8 och mina symptom förändras hela tiden.

    I vecka 5-6 molvärk, uppsvälld mage, sträckningar i ligamenten. Bara lite ömma bröstvårtor.

    I vecka 6-7: yrsel, åksjukekänsla, panikhungrig på 5 röda, och åksjuk om jag ingen äter. Dödstrött hela tiden. Men inte lika svullen längre. Knappt någon molvärk.

    Vecka 7-8: inte lika trött, och inte heller så uppsvälld mer än efter maten. Otroligt ömma bröst så jag knappt kan röra dom! Blir extremt hungrig snabbt. Förr förändrat luktsinne, tycker allt luktar väldigt starkt! Knappt någon molvärk.

    Och nu senaste dagarna har jag börjat få ont i ligamenten om jag ställer mig snabbt eller nyser utan att dra upp knäna. Hugger verkligen till! Men som sagt, vad jag känner varierar hela tiden. Ibland öfrsvinner nåt symptom i en eller ett par dagar och kommer sen tillbaks, eller byts ut av nåt annat... Du behöver nog inte alls vara orolig!
  • Daphodil
    Tigerkvinna skrev 2019-02-07 11:25:26 följande:

    Känner igen mig i den där känslan :P Jag har ju bara min molvärk. Och när den kommer så är jag sådär ååh nej inte igen, för den är så obehaglig. Men när den hållt sig borta typ hela dagen då blir man istället men va fan var är den där molvärken!!

    Samtidigt som även molvärken i sig gör mig orolig också. För när jag var gravid som tonåring hade jag verkligen inga symptom alls fram till v.14...Så jag har ju typ förväntat mig inga symptom.

     


    Haha ja! Ena dagen gnäller man över för många symtom, nästa dag om för få symtom.

    Längtar efter att sparkandet kommer igång, så man har något konkret bekräftande. (Fast sen sitter man där och har inte känt sparkar på tre timmar och oroar sig ändå hehe)
  • Daphodil
    Jojjans skrev 2019-02-07 11:48:19 följande:

    Jag har precis gått in i vecka 8 och mina symptom förändras hela tiden.

    I vecka 5-6 molvärk, uppsvälld mage, sträckningar i ligamenten. Bara lite ömma bröstvårtor.

    I vecka 6-7: yrsel, åksjukekänsla, panikhungrig på 5 röda, och åksjuk om jag ingen äter. Dödstrött hela tiden. Men inte lika svullen längre. Knappt någon molvärk.

    Vecka 7-8: inte lika trött, och inte heller så uppsvälld mer än efter maten. Otroligt ömma bröst så jag knappt kan röra dom! Blir extremt hungrig snabbt. Förr förändrat luktsinne, tycker allt luktar väldigt starkt! Knappt någon molvärk.

    Och nu senaste dagarna har jag börjat få ont i ligamenten om jag ställer mig snabbt eller nyser utan att dra upp knäna. Hugger verkligen till! Men som sagt, vad jag känner varierar hela tiden. Ibland öfrsvinner nåt symptom i en eller ett par dagar och kommer sen tillbaks, eller byts ut av nåt annat... Du behöver nog inte alls vara orolig!


    Tack, det lugnar. Mina bröst är också ömmare nu än tidigare, (har inte haft så mycket ömhet hittills, men igår kväll var det rätt obekvämt att ligga på mage) så det känns ju också bra.
  • Jojjans
    Daphodil skrev 2019-02-07 11:53:37 följande:

    Tack, det lugnar. Mina bröst är också ömmare nu än tidigare, (har inte haft så mycket ömhet hittills, men igår kväll var det rätt obekvämt att ligga på mage) så det känns ju också bra.


    Jag var gravid i 16 veckor i somras och var knappt illamående då heller, och väldigt lite molvärk. Men när jag sen fick missfall så fattade jag efteråt hur gravid jag ändå känt mig trots att jag tyckte att jag hade så lite symtom. Det jag försöker säga är: man vänjer sig snabbt och glömmer hur det var innan :)
  • Lbem

    Detta blir mitt 3e barn och jag har mått illa med alla, men denna gången värst.. får så ont i magen av lergigan comp så kan inte ta dom. Jag jobbar med ett arbete där jag bär rättså sällan men igår bar jag, vad jag inte tyckte var så tungt men klart jag tänkte tanken, fick mensvärk efter det.. vill bara säga var rädda om er! Bär inte i onödan..

  • Nakrjo
    Anonym (ak) skrev 2019-02-06 10:42:52 följande:

    Ringde mvc nu precis och förklarade som det var. Men hon sa att det lät helt ofarligt, att det bara var ligamenten som inte hängde med i svängarna. 

    Tur(!!!!) att inget hade hänt din bebis iallafall och att det ''bara'' var en cysta 


    Vad bra! Då kan vi båda slappna av nu ????
  • Nakrjo
    Februari16 skrev 2019-02-06 20:11:05 följande:

    Tack! Ja det är häftigt och otroligt omtumlande

    Är i vecka 7+2 idag och såå svullen om magen! Är det nån annan som också redan är rund??


    Är i v 7+1 idag och har bara en konstant hunger & lätt huvudvärk. Mina extremt ömma bröst har istället blivit väldigt knöliga & illamåendet har jag fått vara utan denna veckan. Är däremot jävligt svullen, speciellt på kvällarna och förstoppad... När jag var inne och kollade upp min ensidiga värk fick jag också veta att jag har ett lågt blodvärde. Värre än jag brukar trots att jag medicineras mot det. Känner mig knappt gravid just nu förutom hungern, förstoppningen, galen törst och en konstig smak i munnen. Saknar mitt kaffe som just nu smakar skit haha
  • Nakrjo
    Februari16 skrev 2019-02-06 20:11:05 följande:

    Tack! Ja det är häftigt och otroligt omtumlande

    Är i vecka 7+2 idag och såå svullen om magen! Är det nån annan som också redan är rund??


    Är i v 7+1 idag och har bara en konstant hunger & lätt huvudvärk. Mina extremt ömma bröst har istället blivit väldigt knöliga & illamåendet har jag fått vara utan denna veckan. Är däremot jävligt svullen, speciellt på kvällarna och förstoppad... När jag var inne och kollade upp min ensidiga värk fick jag också veta att jag har ett lågt blodvärde. Värre än jag brukar trots att jag medicineras mot det. Känner mig knappt gravid just nu förutom hungern, förstoppningen, galen törst och en konstig smak i munnen. Saknar mitt kaffe som just nu smakar skit haha
Svar på tråden Bf September 2019